Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,
Ik heb hier niet bij stigestaan maar zo-even gekeken naar de transmitter van de ISS hier zit dus ook een connector op voor externe voeding, dit kan best van pas komen als je de stand van de zonnecellen ziet t.o.v de zon, bijna vertikaal en horizontaal een openingshoek van +/- 100 graden in volle zon zal dit geen probleem opleveren, maar we zitten wel in Nederland. dus een mogelijkheid voor een extra beetje power zal geen kwaad kunnen, het moet alleen niet zo zijn dat de adaptor de battery probeert op te laden, dan kan je wel je transmittor na enige tijd in de kliko gooien.
Ik ga hier iets aan meten want ik durf het risico niet te nemen.

Groeten Nol Eersel
Door nolversteeg
Hallo luitjes,

Zojuist gemeten en conclusie de battery zit niet verbonden met de DC connector dus geen problemen voor het opladen van een battery .

groeten Nol
Eersel
Door tjabine
Ik heb bericht van Ekopower gehad.
En de adapter is de zelfde als de Display van de Vantage pro 2!
Ik heb hem dus besteld.

Bedankt allemaal en tot na de verhuizing.
Door petergroeneveld
tjabine schrijft:
Ik heb bericht van Ekopower gehad.
En de adapter is de zelfde als de Display van de Vantage pro 2!
Ik heb hem dus besteld.

Bedankt allemaal en tot na de verhuizing.

Wel jammer dat je nu extra elektriciteit moet gaan gebruiken, nu weet ik wel dat het maar weinig is, maar alle beetjes helpen. B)
Vond de oplossing die Luc had aangedragen best wel een goede, maar die zal je waarschijnlijk wel al bekeken hebben.
Die adapter zou voor mij wel een optie zijn als het zonnecelletje het ooit zou begeven wie weet.