Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Christian
kun je gebruiken om je pagina te laten verversen, waarde verversen door de tijd in seconden waarna ververst moet worden.

Groet,
Christian
Door Meteonoord
Christian schrijft:
kun je gebruiken om je pagina te laten verversen, waarde verversen door de tijd in seconden waarna ververst moet worden.

Groet,
Christian

Hi Christian,

Moet ik deze code in het htx bestand zetten ?

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Christian
Volgens de officiële richtlijnen mag het wel niet maar het lijkt me inderdaad wel de beste oplossing. Officiëel moet je META-codes tussen de en -tags plaatsen, maar in dit geval werkt dit niet: dan zou iedere pagina na x seconden verversen.

Lijkt me inderdaad het beste om die code in het htx-bestand te plaatsen. Mocht iemand anders wat anders vinden, graag reactie :-)
Door wslangerak
De pagina automatisch verversen of iedere keer als je een pagina oproept in je browser een "verse" pagina zien zijn echt twee verschillende dingen.
Zie eerdere postings. Je moet in ieder geval in je browser zorgen dat altijd de nieuwste versie van de pagina wordt opgehaald. Dus dat een pagina nooit uit de cache wordt gelezen. Hiervoor zijn de "no-cache" varianten bruikbaar.
Onafhankelijk daarvan kun je bijv. met de meta refresh tag in de header om de zoveel seconden of minuten de pagina opnieuw laden. Als je browser dan toch de pagina uit de cache haalt blijf je dezelfde pagina zien.
Door Meteonoord
tjabine schrijft:
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand het antwoord heeft?
Hoe kan ik een pagina laten verversen voordat hij zichtbaar wordt?
Met wordt de pagina ververst vanaf het moment dat de pagina is geopend, dit wil ik dus niet!
Misschien weet iemand wat?

Gr Ron.

Hi Ron,

Ik heb, denk ik, wellicht de oplossing.

Het is te veranderen in het bestand .htaccess bestand in je public_html directory maar PAS OP ! :

Maak eerst een backup van dit bestand !

De toevoeging moet zijn :

Header set Cache-Control "max-age=120"

De hier genoemde max-age=120 zijn seconden.

Succes ermee.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Christian
En hoe gaat het met de htx van jouw site, Bert?

Gr,
Christian
Door Meteonoord
Christian schrijft:
En hoe gaat het met de htx van jouw site, Bert?

Gr,
Christian

Hi Christian,

Dit is ook opgelost in het .htaccess bestand.

Ik zal je ook een PM sturen.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door wslangerak
Meteonoord schrijft:

Dit geldt voor GIF en SWF (flash) bestanden. JPG of PNG kunnen op dezelfde manier worden toegevoegd: ".(gif|swf|jpg|png)$"
Door Meteonoord
wslangerak schrijft:
Meteonoord schrijft:

Dit geldt voor GIF en SWF (flash) bestanden. JPG of PNG kunnen op dezelfde manier worden toegevoegd: ".(gif|swf|jpg|png)$"

Is correct, Kees