Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Marcel
Hallo luitjes,

Ik heb even een vraagje.
Als ik WSwin draai, de hele dag dus, dan krijg ik iedere keer als WSwin de data ververst, het programma even in beeld. Dat vind ik eigenlijk wel irritant.
Valt hier iets aan te doen? zodat ik ook andere dingen op de laptop kan doen zonder dat iedere keer WSwin er overheen draait. Het duurt overigens, heel kort (paar secondjes), maar toch

Marcel
Door Meteonoord
Marcel schrijft:
Hallo luitjes,

Ik heb even een vraagje.
Als ik WSwin draai, de hele dag dus, dan krijg ik iedere keer als WSwin de data ververst, het programma even in beeld. Dat vind ik eigenlijk wel irritant.
Valt hier iets aan te doen? zodat ik ook andere dingen op de laptop kan doen zonder dat iedere keer WSwin er overheen draait. Het duurt overigens, heel kort (paar secondjes), maar toch

Marcel

Hi Marcel,

Dit is misschien wel het meest ergerlijke aan dit overigens uitstekende programma.

Kijk maar eens op dit forum, er is uit den treure al over gesproken.

Succes,

Bert J. van Bergen
Door Marcel
Heeft iedereen hier dan eigenlijk last van begrijp ik.
Ik vind het ook een werelds programma, maar dit probleem stoor ik me iedere keer aan.

Marcel
Door whozee
Is 11 maanden geleden in dit forum ook al beantwoord.
Daarom nog 1 keer:

Zie op Werners FAQ website, helaas in Duits::

www.wernerneudeck.de/wetter/faqprobs/index.html

Kort vrij vertaald om het aufpoppen van WsWin te stoppen:

_Internet- Aanpassingen-Algemeen- aanvinken niet actuel.gif

-Sturing-Aanpassingen-Tabblad overdrachtopties:
Hier aanvinken:- vernieuw aktuele betsnaden voor overdracht
-niet actueel.gif

Nu zou het probleem weg moeten zijn.
Bij mij popt WsWin alleen op het hele uur nog op
Door Marcel
Heb het aangepast.
Ben benieuwd.

Alvast bedankt voor de moeite.

Marcel
Door Eckie76
WS Win op een virtueel station laten draaien lost alle problemen op. De oplossing hierboven, die Werner Krenn zou geven klopt niet. Uitvinken van bestanden is geen oplossing, maar het verschuiven van het probleem.
Je maakt een virtuele schijf, draait daar WS Win op en weg zijn je problemen.
Door Marcel
Heb het aangepast en draait nu inderdaad zonder te poppen.

Marcel
Door whozee
Werner geeft op de eerder aangegeven url onder het kopje linkerkolom "Wie erreiche ich das...",- aktualisering (2e item rechts), zelf deze oplossing over dat "aufpoppen" aan.
Neem aan de de maker van deze software, weet waar het over gaat en de gebruiker dan ook deze oplossing biedt.
Staan meer handige tips in, indien je de Duitse taal een klein beetje machtig bent.
Door Eckie76
whozee schrijft:
Werner geeft op de eerder aangegeven url onder het kopje linkerkolom "Wie erreiche ich das...",- aktualisering (2e item rechts), zelf deze oplossing over dat "aufpoppen" aan.
Neem aan de de maker van deze software, weet waar het over gaat en de gebruiker dan ook deze oplossing biedt.
Staan meer handige tips in, indien je de Duitse taal een klein beetje machtig bent.

Ik ken WS Win heel erg goed en wil nogmaals benadrukken dat zijn oplossing in de door jou genoemde passage een improviserende oplossing is. Hij schakelt gewoon een onderdeel van de software uit, maar dat kan je dan dus wel lekker niet meer gebruiken. Dat is dus geen oplossing, maar het probleem verleggen. Want ik wil WEL gebruik maken van de aktuell.gif. Dat is een screenshot van de software zoals jij die ziet op dat moment en die vind ik interessant voor op mijn website.
Daar zit nu ook het probleem: Omdat WS Win steeds een screenshot maakt van de frontend, springen die beelden door het venster.
Als je nu een virtuele schijf maakt en daar WS Win op laat draaien, ben je van alle problemen af.
Door Meteonoord
Eckie76 schrijft:
whozee schrijft:

Ik ken WS Win heel erg goed en wil nogmaals benadrukken dat zijn oplossing in de door jou genoemde passage een improviserende oplossing is. Hij schakelt gewoon een onderdeel van de software uit, maar dat kan je dan dus wel lekker niet meer gebruiken. Dat is dus geen oplossing, maar het probleem verleggen. Want ik wil WEL gebruik maken van de aktuell.gif. Dat is een screenshot van de software zoals jij die ziet op dat moment en die vind ik interessant voor op mijn website.
Daar zit nu ook het probleem: Omdat WS Win steeds een screenshot maakt van de frontend, springen die beelden door het venster.
Als je nu een virtuele schijf maakt en daar WS Win op laat draaien, ben je van alle problemen af.

Misschien is het handig Olaf om even in kort te beschrijven hoe zo'n virtuele schijf wordt aangemaakt en ingesteld ?

Bert J. van Bergen