Algemeen forum voor discussie over de website
Door petergroeneveld
Luc wat mij is opgevallen is dat de regensnelheid, tenminste bij mij, op
0,0 mm/uur blijft staan op het moment van regenen.

De waarde wordt wel met de customtextout10 mee geupload naar HWA.
Het kan natuurlijk zijn dat het nog buiten werking is. Trouwens zie dat deze bij meerdere stations buiten werking staat.
Door weerzoetermeer
IK vraag mij overigens af wat het nut is van de rainrate. Het lijkt mij leuker om hier een max rainrate van de dag neer te zetten.

Gr.
Thierry
Door Luc
weerzoetermeer schrijft:
IK vraag mij overigens af wat het nut is van de rainrate. Het lijkt mij leuker om hier een max rainrate van de dag neer te zetten.

Gr.
Thierry
Eens. Het nut is twijfelachtig. Immers is dit echt een moment opnamen van het moment dat het weerstation de file upload en HWA de file inleest. Dat laatste gebeurd met een frequentie van 5 minuten.

Ik weet niet of alle types software de max rainrate kunnen aanleveren. Dat moet ik eerst onderzoeken. Ik zal onderzoeken wat de mogelijkheden zijn.

Gr,
Luc
Door Eckie76
De Nexus Tfa die ik als 2e station gebruik ( Cresta WXR is vergelijkbaar ) kan dat in ieder geval niet zover ik kan ontdekken.
Wel kan ik de regen van het afgelopen uur laten weergeven.

Als ik me vergis hoor ik het wel.
Door wslangerak
Vaak is het de software die de (max) rainrate uitrekent voor je.
Weather-Display kan dat in ieder geval wel, per minuut of per uur.
Door Eckie76
Dan zou ik dat ook eens moeten proberen met WS Win d.m.v. een variabele invullen in een template.
Blijft echter een vraag of de rainrate wel interessant is voor HWA.
Voor mij persoonlijk niet. Ook niet voor mijn eigen gebruik.
Door weerzal
ik heb ook een tfa met wswin en heb al een paar keer op de hwa zaltbommel gehad dat de regensnelheid werd aangegeven doet dus de wswin volgens mij
Door osjohn
Ik had liever de hagelsnelheid voorspeld en gemeten, zoals vorige week in Boven-Leeuwen had ik een looden hooftdeksel opgezet.

John
Door weerzoetermeer

Lijkt mij wel interessant aangezien het een indicatie geeft over de intensiteit van een bui. Altijd handig om te weten.

Gr.
Thierry
Door petergroeneveld
weerzoetermeer schrijft:

Gr.
Thierry

weerzoetermeer schrijft:

Lijkt mij wel interessant aangezien het een indicatie geeft over de intensiteit van een bui. Altijd handig om te weten.

Gr.
Thierry

Zijn dit niet twee tegenstrijdige reacties?