Algemeen forum voor discussie over de website
Door WeerStationWoerden
goede avond allemaal
mail ontvangen van Luc en stuit op een klein probleem

als ik probeer mijn GPS locatie van het weerstation
in te voeren .
en op mijn huis klikt spring de ballon het weiland in
of krijg een melding dat ik buiten de locatie zit ??
de kaart gaaf oorspronkelijk aan dat ik midden in de stad zit … maar dat is niet zo

wat kan ik hier aan doen
MVG Gert
Door pb2rdf
Hallo Luc,

Kun je aangeven en verduidelijken wat je bedoeld met de term "standaardweerhut bij het weerstation" bij de vraag : Wordt een afscherming/weerhut bij de temperatuursensor gebruikt, en zo ja, welk type?
grtn, Peter
Door Luc
Wordt een afscherming/weerhut bij de temperatuursensor gebruikt, en zo ja, welk type?
Hier staan een drietal opties waaronder "ja, standaard" en "ja, niet standaard" Worden hiermee alle afschermingen bedoelt, zowel schotelhutjes als grote weerhutten volgens officiële bouwtekeningen?
Met standaard wordt bedoeld de standaard afscherming die bij het weerstation zit. Bij de Vantage Pro zit de temperatuur sensor bijvoorbeeld in een schotelhut. Dat is dus een 'standaard' afscherming. Bij sommige weerstations is dit niet het geval. Indien er dan een eigen weerhut is gemaakt, dan kun je een korte beschrijving geven van de weerhut.

Is er actieve ventilatie?
Bedoelen jullie het bezit van een ventilator mee, of wordt er iets ander bedoelt?
Ja, met active ventilatie wordt bedoeld of er een ventilator in de weerhut aanwezig is om voor doorstroming te zorgen.

Is er een calibratie of correctie op de metingen toegepast?
optie ja/nee. De vraag is even wat jullie onder calibratie verstaan (certificaten, automatische aanpassing in de computer, aanpassing in computer achteraf, etc)
De vraagstelling is vrij algemeen bedoeld. Als je Ja aanklikt, krijg je een extra invoerveld om een kleine toelichting te geven. Het gaat wel om de actuele data die wordt aangeleverd, niet om aanpassingen/correcties achteraf. Die worden immers niet doorgestuurd naar HWA / KNMI.

Ten tweede wou ik nog vragen of het mogelijk is om data te wijzigen. Leuk voorbeeld van vandaag: VP2 mat een ruime 24,8 millimeter tegen een 27,9 millimeter die de Hellman regenmeter opving (over 20-20 uur, data VP2 wordt door WXdata (programma van Henk Lankamp) gecorrigeerd naar 20-20 uur). Ik krijg die VP2 meter maar niet goed afgesteld.
Hier hebben we wel over nagedacht. Op korte termijn is dit echter niet realiseerbaar. Het is wel de wens om deze mogelijkheid in de toekomst te onderzoeken.
Door Luc
pb2rdf schrijft:
Hallo Luc,

Kun je aangeven en verduidelijken wat je bedoeld met de term "standaardweerhut bij het weerstation" bij de vraag : Wordt een afscherming/weerhut bij de temperatuursensor gebruikt, en zo ja, welk type?
grtn, Peter
Zie mijn reactie hierboven op het bericht van wthus...
Door Luc
WeerStationWoerden schrijft:
goede avond allemaal

in te voeren .
de kaart gaaf oorspronkelijk aan dat ik midden in de stad zit … maar dat is niet zo

wat kan ik hier aan doen
MVG Gert
Er lijkt een probleem te zijn in combinatie met IE8. Deze functionaliteit heb ik getest met IE6, IE7 en FireFox.

Ik adviseer om voorlopig een van deze browsers te gebruiken. In de tussentijd zal ik proberen of ik het voor IE8 ook werkend krijg.
Door Luc
Luc schrijft:
WeerStationWoerden schrijft:
goede avond allemaal

in te voeren .

wat kan ik hier aan doen
MVG Gert
Er lijkt een probleem te zijn in combinatie met IE8. Deze functionaliteit heb ik getest met IE6, IE7 en FireFox.

Ik adviseer om voorlopig een van deze browsers te gebruiken. In de tussentijd zal ik proberen of ik het voor IE8 ook werkend krijg.

UPDATE: Dit schijnt een algemeen probleem te zijn. Klikken in een Googlemaps met IE8. Volgens enkele forums is de oplossing om een metatag mee te geven aan de pagina, zodat IE8 de pagina 'laadt' zoals IE7 dat zou doen. Ik heb daarom de volgende meta tag toegevoegd:

Ik heb zelf geen IE8 en kan deze op dit moment niet installeren (zit niet achter mijn eigen laptop). Is er iemand met IE8 dit kan testen of het nu werkt?
Door nolversteeg
Hallo allemaal,

Ik heb gisterenavond met IE8 de coordinaten opgezocht via de link en geen problemen ondervonden.

groeten Nol
Eersel
Door Luc
nolversteeg schrijft:
Hallo allemaal,

Ik heb gisterenavond met IE8 de coordinaten opgezocht via de link en geen problemen ondervonden.

groeten Nol
Eersel
Je kunt in IE8 ook de 'compatabiliteit' instellen naar IE7. Dan werkt het in ieder geval. (Zou het kunnen dat dit zo ingesteld staat bij jou?)

De 'fix' die ik nu heb gedaan is aan de kant van de website. Die instrueert/forceert namelijk deze instelling aan de browser kant speciaal voor deze website.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 22