Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Meteonoord
Alle zendunits op de goede dipswitch stand gezet en aangemeld op de console.

Alles uit gezet en daarna alleen WL opgestart en console laten zoeken maar niets hoor, hij vindt nada.

Waar kijk ik overheen ? Wat doe ik fout ? Alles is uit ook VVP dan zou je toch zeggen het moet werken. Ook ondanks het feit dat ik een USB uitvoering heb op serieel laten zoeken. Hij hapert iets bij kanaal 3 en 6 maar dat is alles.

Wat te doen ?

Groet,

Bert J. van Bergen
Door osjohn
Bert, je heb toch niets aan de dipschakelaar van de ISS verandert ?? die komt altijd op kanaal 1.

Met het verplaatsen heeft toch niets met de console te maken ??

Gr. John
Door Meteonoord
osjohn schrijft:
Bert, je heb toch niets aan de dipschakelaar van de ISS verandert ?? die komt altijd op kanaal 1.

Met het verplaatsen heeft toch niets met de console te maken ??

Gr. John

Hi John,

De ISS stond op 7 en die heb ik op 1 gezet ( off, off, off )
Dan de leaf op 2 ( off, off, on )
De 2e temp op 3 ( off, on, off )
Wind op 4 ( off, on, on )

Op de console komt alles correct binnen.

Maar op de PC krijg ik hem niet goed ingesteld. Hij vind hem niet als ik jouw handleiding en instructies erbij pak.

Ik heb VVP al verwijderd en ook N8VBvCOM driver verwijderd.

En toch vind WL de console niet.

Wat doe ik fout ?

Groet,

Bert J. van Bergen
Door osjohn
Hallo Bert, dus nu komt de ontvangst wel op de console binnen, dat is een goed bericht.

Het gaat nu nog om het contact tussen computer en console, ik zou eerst de console afkoppelen van de computer, daarna de drivers van weatherlink verwijderen.

De computer opnieuw opstarten, en weatherlink op com een zetten.

Weatherlink eerst afsluiten, dan de console weer aan de computer koppelen en weatherlink opstarten.

Daarna pas VirtualVP en driver N8VBvCOM installeren.

Het is altijd moeilijk vanaf deze plaats na te gaan waar het probleem zit, hopelijk lukt het zo.

Gr. John
Door Meteonoord
osjohn schrijft:
Hallo Bert, dus nu komt de ontvangst wel op de console binnen, dat is een goed bericht.

Het gaat nu nog om het contact tussen computer en console, ik zou eerst de console afkoppelen van de computer, daarna de drivers van weatherlink verwijderen. Welke drivers John, ik ben zeker niet alwetend.

De computer opnieuw opstarten, en weatherlink op com een zetten. Wat bedoel je met com, com3 bv. ?

Weatherlink eerst afsluiten, dan de console weer aan de computer koppelen en weatherlink opstarten.

Daarna pas VirtualVP en driver N8VBvCOM installeren.

Het is altijd moeilijk vanaf deze plaats na te gaan waar het probleem zit, hopelijk lukt het zo.

Gr. John

Zie je mijn vtagen John ?

Groet,

Bert J. van Bergen
Door osjohn
Hallo Bert, in het configuratie scherm/software zullen jou drivers van weatherlink wel staan, die zal je moeten verwijderen.

Zet de console op com1

Probeer ook eens; Vantage afkoppelen, daarna weatherlink op com 1 zetten, computer opnieuw opstarten, daarna de console weer aansluiten en weatherlink weer opstarten.

John
Door Meteonoord
osjohn schrijft:
Hallo Bert, in het configuratie scherm/software zullen jou drivers van weatherlink wel staan, die zal je moeten verwijderen.

Zet de console op com1

Probeer ook eens; Vantage afkoppelen, daarna weatherlink op com 1 zetten, computer opnieuw opstarten, daarna de console weer aansluiten en weatherlink weer opstarten.

John

Hi John,

Ook dit werkt niet.

Kan het ook zijn dat het niet werkt omdat ik op een EEE PC zit ?

Ik heb al gezocht want we hebben volgens mij een jaar geleden ook z'n probleem gehad.

Ik begrijp niet waar ik de drivers van WL moet zoeken. Bedoel je soms de totale WL software ?

Ik hoor wel weer.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door osjohn
Die drivers zitten in v.a. weatherlink 5.80, wat ik niet begrijp is; je heb niets verandert aan je PC, en ook niet aan je console ?? en het heeft gewerkt ??

Ik las wel dat die EEE-PC wat problemen gaf, maar daar weet ik zelf weinig vanaf, alles wat ik dan ook schrijf zijn vermoedens zonder wetenschap van die PC.

Groeten John
Door Meteonoord
Meteonoord schrijft:
Alle zendunits op de goede dipswitch stand gezet en aangemeld op de console.

Alles uit gezet en daarna alleen WL opgestart en console laten zoeken maar niets hoor, hij vindt nada.

Waar kijk ik overheen ? Wat doe ik fout ? Alles is uit ook VVP dan zou je toch zeggen het moet werken. Ook ondanks het feit dat ik een USB uitvoering heb op serieel laten zoeken. Hij hapert iets bij kanaal 3 en 6 maar dat is alles.

Wat te doen ?

Groet,

Bert J. van Bergen

Probleem opgelost ! Ik heb gevraagd : " Waar kijk ik over heen ? " en daar lag de oplossing. Als je ISS gaat wijzigen moet je ook even naar de Baud rate kijken hetgeen door mij niet was gedaan. Daar zat hem de kneep.

Met dank aan John voor het meedenken en Johan ( Beneluxmeteo ) voor het, onder het genot van een kop koffie, meedenken en het aandragen van de oplossing.

@moderatoren
Wat mij betreft kan dit topic worden gesloten.

Groet,

Bert J. van Bergen