Algemeen forum voor discussie over de website
Door weerzoetermeer
Wat vul ik nu in op de vragen lijst. 10 meter of 8 meter of 18 meter ??

8 meter

Gr.
Thierry
Door Meteonoord
Luc schrijft:
Meteonoord schrijft:
Is het niet zo dat bv. Davis ook de hoogte gebruikt om zijn voorspellingen te doen ?

Ja, Davis gebruikt de hoogte ook. Daar zou ik ook zeker de hoogte invullen, waarvan jij denkt dat deze goed.

Zijn wij met z'n allen dan bezig om de ene keer wel nauwkeurig te zijn, sterker nog, in sommige gevallen tot het uiterste en de andere keer maar onjuiste zaken te accepteren ?

Nee, de hoogte op HWA wordt NIET gebruikt in je Davis en ook niet door HWA. Deze wordt ALLEEN gebruikt door Meteo Consult om de MOS verwachtingen te corrigeren naar de hoogte. Per 1000 meter hoogte verschil is er gemiddeld 6 graden temperatuurverschil. Als de hoogte dus 1 meter afwijkt, zou het kunnen dat de MOS verwachtingen 0.006 graden afwijken... :ohmy:

Moraal van het verhaal :

We meten met twee maten !

Niet mee eens! Maar als je een gratis dienst kunt vinden die de hoogte 100% nauwkeurig kan aanbieden via een webservice, dan wil ik deze best implementeren.

Gr,
Luc

Mijn mening is NIET steekhoudend weerlegd !

Voor de rest zoals eerder gesteld :

Ik heb mijn punt wederom gemaakt en zal verder op dit punt ook niet meer publiekelijk op dit forum reageren.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door osjohn
Ik sta toch wel achter het andwoord van Meteo Noord, maar de oplossing kan zo gemaakt worden;

Laat zelf de hoogte invullen, en niet door HWA laten bepalen.

Je kan het zelf niet veranderen.

John
Door petergroeneveld
osjohn schrijft:
Ik sta toch wel achter het andwoord van Meteo Noord, maar de oplossing kan zo gemaakt worden;

Laat zelf de hoogte invullen, en niet door HWA laten bepalen.

Je kan het zelf niet veranderen.

John

Met het tooltje van HWA kun je wel zoeken naar een hoogte die jezelf wilt in de omgeving van je woning en dan opslaan. Tenminste als het een glooiende omgeving is.
Door weerzoetermeer
petergroeneveld schrijft:
Met het tooltje van HWA kun je wel zoeken naar een hoogte die jezelf wilt in de omgeving van je woning en dan opslaan. Tenminste als het een glooiende omgeving is.

Ja maar dan klopt je positie niet meer....

Wellicht is het mogelijk dat Luc de hoogte vrij invulbaar maakt. Hij heeft nu geprobeerd het zo te maken dat niemand het hoeft op te zoeken. Ondanks dat het niet zo zuiver is, is het voldoende voor het doel waar het voor gebruikt wordt. Maar blijkbaar is dat niet voldoende......

Gr.
Thierry
Door Luc
weerzoetermeer schrijft:
Wellicht is het mogelijk dat Luc de hoogte vrij invulbaar maakt. Hij heeft nu geprobeerd het zo te maken dat niemand het hoeft op te zoeken. Ondanks dat het niet zo zuiver is, is het voldoende voor het doel waar het voor gebruikt wordt. Maar blijkbaar is dat niet voldoende......

Gr.
Thierry
Ik heb inderdaad geprobeerd om het gemakkelijk te maken en de drempel om in te vullen zo laag mogelijk te houden. Ik ben blij dat de drempel niet te hoog is. De meesten willen het zo correct mogelijk invullen.

In jouw oplossing kan ik me vinden. Ik zal van de hoogte een vrij invulbaar veld maken.

Gr,
Luc
Door Meteonoord
Luc schrijft:

In jouw oplossing kan ik me vinden. Ik zal van de hoogte een vrij invulbaar veld maken.

Gr,
Luc[/quote]

Lijkt mij de meest makkelijke oplossing Luc.

Ik ben bezig hier informatie over in te winnen m.b.t. de hoogte maar ook ambtenaren gaan of zijn op vakantie. Diegenen die werken zeggen dan : Ohh dat doet mijn collega en die is met vakantie ".

Ik hou je op de hoogte. Wat ik wel al weet dat wij zeker boven 6,5 liggen, dit in tegenstelling tot jouw tooltje die 1 aangeeft.

Groet,

Bert J. van Bergen