Algemeen forum voor discussie over de website
Door Meteonoord
Klopt het dat de site van HWA bij tijd en wijle ontzettend traag is of ligt dat aan mij ?

Ik hoor ook andere gebruikers die dezelfde trage ervaring hebben.

En zo ja, wat is er aan te doen ?

En zo nee, waar ligt het dan aan bij die mensen die de traagheid wel ervaren ?

Ik hoop dat het op te lossen is.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door weerzoetermeer
Hoi Bert,

Enkele maanden geleden had ik daar ook last van maar de laaste tijd had ik het idee dat het wel goed gaat met die snelheid. Ik weet wel dat het maken van de temperatuur kaartjes erg veel rekenkracht vraagt van de server. Deze worden elke 10 minuten gemaakt. Zou het daar aan liggen??

Maar wellicht kan Luc hier nog iets over zeggen?

Gr.
Thierry
Door Meteonoord
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Bert,

Enkele maanden geleden had ik daar ook last van maar de laaste tijd had ik het idee dat het wel goed gaat met die snelheid. Ik weet wel dat het maken van de temperatuur kaartjes erg veel rekenkracht vraagt van de server. Deze worden elke 10 minuten gemaakt. Zou het daar aan liggen??

Maar wellicht kan Luc hier nog iets over zeggen?

Gr.
Thierry

Goedenmorgen Thierry,

Het is ook niet constant maar met grote regelmaat.

Maar ook ik denk dat het verlossende woord van Luc moet komen.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Luc
Ik merk zelf weinig van deze problemen. Wel als het 'extreem' weer is. Dan worden alle weerwebsites veel bezocht.

Alle HWA banners e.d. die ook op andere websites staan, worden bij het bezoeken van die websites toch van HWA geladen. Ik heb er al een caching mechanisme voor ingebouwd, dat deze banners eens per 5 minuten ververst. Dat scheelt al enorm.

Het is lastig om de website even snel te laten zijn tijdens piekmomenten. Dan zou ik al meerdere servers moeten gaan inzetten.

Gr,
Luc
Door osjohn
Het kan ook aan de veiligheids instellingen van de computer liggen, er zijn vele instellingen mogelijk.

John