Algemeen forum voor discussie over de website
Door beneluxmeteo
Beste weervrienden,

Valt mij op dat de laatste tijd het weerbericht door amateurs eigenlijk niet meer wordt gedaan. Ik wil het best wel oppakken, maar wil het niet alleen doen! Ik vraag me bij deze ook af waar mijn andere 2 collega's Wietse en Jannes gebleven zijn??? Op dit moment lijkt het wel een stuurloos schip. Zijn er misschien nieuwelingen hier op dit forum die er ook wat voor voelen om een weerbericht te schrijven? Er zijn vast mensen genoeg hier met kwaliteiten en die dat ook goed kunnen.

Groet, uit een zonnig Winschoten,

Johan
Door Wietse
Hallo allemaal,

Ik wil best weer meedoen, maar ik ga niet nog een keer weer een schema maken.
Dit heb ik al twee keer gedaan, maar dit is afgewezen.
Tot die tijd, zal het toch niks worden denk ik zonder schema.
Door beneluxmeteo
Wietse,

De reden van afwijzing van het schema weet je denk ik nog wel. Het zou te chaotisch worden als 3 mensen op 1 dag een weerbericht gaan lopen typen. 's morgens de één, 's middags de ander, en 's avonds de volgende.. Niet echt praktisch in mijn ogen. Er was toen sprake van om de week.. En wat ik van Jannes begrepen heb is dat hij het ook graag om de week wil doen. Als jij het schema niet wilt maken dan wil ik 'm best wel maken hoor. Zoveel werk is dat tenslotte niet....

Groet,
Johan
Door Meteonoord
beneluxmeteo schrijft:
Beste weervrienden,

Valt mij op dat de laatste tijd het weerbericht door amateurs eigenlijk niet meer wordt gedaan. Ik wil het best wel oppakken, maar wil het niet alleen doen! Ik vraag me bij deze ook af waar mijn andere 2 collega's Wietse en Jannes gebleven zijn??? Op dit moment lijkt het wel een stuurloos schip. Zijn er misschien nieuwelingen hier op dit forum die er ook wat voor voelen om een weerbericht te schrijven? Er zijn vast mensen genoeg hier met kwaliteiten en die dat ook goed kunnen.

Groet, uit een zonnig Winschoten,

Johan

Hi Johan,

Goede zaak om dit weer op de agenda te zetten.

Het probleem met de vorige planning was volgens mij ook dat er totaal niet is over gecommuniceerd. Zodra je met meerdere mensen bent, kun je het niet iedereen 100% naar de zin maken. Het is een kwestie van geven en nemen.

Maar in ieder geval weer fijn dat er weer over wordt gepraat.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door osjohn
Ik ben voor het weerbericht door amateurs opgesteld, maar vindt het nu wel goed zo.

Door al de spanningen en op en aanmerkingen op het amateur weerbericht in het verleden, vond ik het erg triest voor de mensen die zich inzetten voor een goed weerpraatje weer te geven.

John
Door Eckie76
Wat mij betreft is het prima zoals het nu gaat, tenminste consistent en overzichtelijk.
Niets ten nadele van iedereen die zich heeft ingezet voor het weerbericht, waarvoor hulde.
Door petergroeneveld
Jammer dat jullie de laatste tijd geen weerbericht meer schrijven, vond het altijd wel goed gebracht. Of zijn jullie allemaal op vakantie dat kan natuurlijk ook, als dat zo is dan nog een prettige vakantie gewenst.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het nieuwe rooster nog niet klaar is, als dit het geval is dan wacht ik nog geduldig af en zie het weerbericht van de amateurs een dezer dagen wel weer op HWA verschijnen.

Ook kunnen nog andere redenen een rol spelen die ik niet weet maar gelukkig hebben we toch nog het weerbericht van MC. Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Door beneluxmeteo
Goedemorgen allemaal,

Ik zal dit weekend een rooster gaan opstellen. Voor degene die een weerbericht schrijven willen, of mee willen doen, stuur mij even een PM. Ditzelfde geldt voor mensen die op en aanmerkingen hebben graag ook even een PM sturen. Dit om 'slepende' discussies op het forum te voorkomen.

Ik hoop zondagavond het rooster dan klaar te hebben.

Groet, en een fijn weekend toegewenst!

Johan
Door AenG
Ik vind het ook prima zoals het nu gaat. Het weerbericht op deze pagina zal vast wel door een aantal gelezen worden, maar vergeet niet dat er veel (betere) alternatieven zijn die waarschijnlijk meer gelezen worden.

Van het knmi (tekst)
ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/bas ... chting.htm

En heb je meer tijd, met video:
http://www.meteoconsult.nl/fileadmin/fi ... 1235455121{/wmvremote}
Door Meteonoord
beneluxmeteo schrijft:
Goedemorgen allemaal,

Ik zal dit weekend een rooster gaan opstellen. Voor degene die een weerbericht schrijven willen, of mee willen doen, stuur mij even een PM. Ditzelfde geldt voor mensen die op en aanmerkingen hebben graag ook even een PM sturen. Dit om 'slepende' discussies op het forum te voorkomen.

Ik hoop zondagavond het rooster dan klaar te hebben.

Groet, en een fijn weekend toegewenst!

Johan

Beste collega amateurs,

Natuurlijk is het weerverslag op de eerste pagina nu uitstekend verzorgd maar.....................

We pretenderen weeramateurs te zijn met een bepaald niveau en weten vaak overal wel een weerwoord ( zie forum ) op. Ik heb dit weekend op diverse collega site’s eens rond gekeken en er worden toch op een groot aantal site’s goede en duidelijke verslagen neergezet.

Maar de eerste de beste keer dat er een paar collega’s worden gezocht om een weerbericht te schrijven krijgen we, op drie collega’s na, geen respons.

Ondanks het feit dat het weerbericht nu goed verzorgd is, zou dit ook prima op de achtergrond kunnen draaien, en een goed verslag van een collega op de voorgrond. Prima beeld voor HWA als weeramateurs.

Kom op zeg, er zijn toch binnen een club van ca 230 amateurs wel een stuk of 5 tot 10 mensen te vinden die dit verslag kunnen en willen maken ? Dat is ook hobby ! Hierdoor krijg je ook publiciteit ! Meld je daarom aan !

Ik hoop dat een ieder zich aan het topic onderwerp zal houden en niet dat we weer verzanden in andere discussie’s.

Met collegiale groet,

Bert J. van Bergen.