Algemeen forum voor discussie over de website
Door osjohn
Awekas is weer ofline, dus weer een uploadprobleem naar HWA.

Wanneer Awekas problemen heeft, geeft WsWin ook problemen.

Zijn daar meer klachten over, en hoe los je die op ??

John
Door eugel
Hier is Awekas gewoon online, geen problemen gehad, ook niet met wswin.
Alles draait hier normaal John.

Groeten Marcel

Weerstation Hengelo gld
Door Eckie76
Leg eens precies uit welk probleem er ontstaat.
Met welk programma upload jij de data vanuit WS Win naar HWA, c.q. je eigen server?
Door osjohn
Hallo Olaf, voorheen upload ik Awekas via WsWin, gaf problemen als Awekas ofline was ook de upload naar HWA stokte.

Nu upload ik via Weatherdisplay naar Awekas, maar gisteren kwam ik ook niet op hun site en de banner verscheen ook niet in mijn scherm, dus was er bij hun een probleem, of onderweg in het internet netwerk.

Van af 16.00uur (gisteren) is er vanaf mij geen upload meer geweest naar HWA wat ik om 23.00uur bemerkte, ook Awekas lag er uit.

Nu heb ik in WsWin nog enkele veranderingen t.a.v. de upload naar Awekas gedaan, hopelijk staat hij daar nu uit.

Het is wel klote dat dan zelf WsWin de Vantage niet meer kan vinden, terwijl alle andere programma,s gewoon doordraaien.

Ik moet dan de hele computer opnieuw opstarten, na alleen een nieuwe opstart van WsWin ziet hij de Vantage nog niet.

Groeten John
Door SpeedyGJ
Dat is vreemd gezien WeatherLink hier gewoon doorheen ramt, ook al ligt HWA of Awekas eruit dan nog worden alle gegevens geupload :)
Door Eckie76
Hallo John,

ik upload al heel lang niet meer naar Awekas, dus ik kan helaas niet vergelijkbare problemen aantonen.
Mijn compagnon weeramateur uit Montfort uploadt wel naar Awekas ( we hebben allebei WS WIn), en nog nooit heeft er zich daar iets dergelijks voorgedaan.

Heb je hierover al iets gelezen op www.wetterfreaks.de?
Ik blijf het een merkwaardige situatie vinden.

Groet Olaf ( die hopelijk vanaf morgenmiddag van een welverdiende bouwvak mag gaan geniet, weliswaar met 1 week in mindering gebracht door overwerk...)
Door Willy Peters
Hoi Olaf,

Ik heb hetzelfde probleem als John. Als er niet geupload kan worden naar Awekas stopt Wswin er mee. Het is dan zelfs zo erg dat je Wswin niet meer op de normale manier kunt afsluiten. Sterker nog, ctrl-alt-del helpt ook niet meer. Spanning van de PC afgooien is de enigste mogelijkheid dan nog. Dan kun je na het opstarten van wswin de upload naar Awekas stoppen en dan volgt er ook weer een updat voor HWA. Al met al is dit waardeloos. Ik vind dit echt een minpunt van Wswin.

groet (en een hele fijne vakantie toegewenst)

Willy Peters
Door Eckie76
Hallo Willy,

dat is dan inderdaad een zwaar minpunt aan WS Win.
Nog steeds snap ik niet waaraan het nu kan liggen.
Het programma kapt er dus meer als Awekas eruit ligt.
Dan klopt er dus iets niet met dit tekstbestand : awekas.txt in combinatie met de software.
Vreemd is dat de software dan op een of andere manier verstrengeld is met een externe website.