Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door osjohn
Staat er ook bij of dit station op Weatherlink draait, of zo wie zo op de computer kan draaien en uploaden naar je webpagina ??

John
Door weerzoetermeer
Hoi John,

Hij zou met alle loggers moeten kunnen werken, usb-serieel-utp, in samenwerking met Weatherlink 5.9.0. Deze versie zal binnenkort wel vrij komen.

Gr.
Thierry
Door SpeedyGJ
Dat is wel mooi!
Na een chase is het makkelijk dat je de gegevens van de datalogger kunt halen :)

Toch snap ik niet waarom de windmeter aan de onderkant is geplaatst.
Door WinRAR.be
SpeedyGJ schrijft:
...Toch snap ik niet waarom de windmeter aan de onderkant is geplaatst.

De windsnelheidsmeter staat bovenaan... De vaan (windrichting) staat onderaan.
Misschien om niet in elkaars weg te zitten en zo een compactere bouw toe te laten?
Door SpeedyGJ
Ik doelde het voornamelijk op de windvaan ;)

En toch snap ik het nog steeds niet. Ik denk niet dat het daarmee te maken heeft maar vind het zo wie zo al niet mooi staan + ook niet handig gezien de paal die erbij hangt soms invloed kan hebben op de wind, de wind gaat immers om de paal heen waardoor de windmeter 2 kanten op kan, veel zal het niet zijn maar toch bij klein briesje kan dit een lastige zaak worden.

De cupjes staan wel gewoon goed en staat ook beter zo!
Ben benieuwd wie dit station als eerste gaat halen en wat de ervaringen zijn want het lijk me toch een leuk station om deze te hebben naast de VP2 :)
Natuurlijk wacht ik met smart af op de VP3, zal denk ik nog wel even duren maar hoop toch wel verbeteringen waaronder de identieke windsnelheden, resolutie van 0.1km/h zou geweldig zijn, naast dit ook de software mag wel eens uitgebreid worden etc maar hiervoor ga ik nu te veel offtopic ;)
Door mavlo77
Denk niet dat de paal een directe afwijking zal veroorzaken. Lucht heeft de neiging om om een rond object heen te waaien.
Door wslangerak
mavlo77 schrijft:
Denk niet dat de paal een directe afwijking zal veroorzaken. Lucht heeft de neiging om om een rond object heen te waaien.

Maar waait de wind links- of rechts om de paal heen? :laugh: :laugh:
Door weerzal
Volgens een engels weerforum zat de vp3 nog niet in de planning.
Men had persoonlijk navraag gedaan bij Davis.
En nu maar hopen dat dat niet klopt.

groet Rob. :(