Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door van der Raad
Ik heb een vraag.
Ik heb een weerstation de la cross ws3600 dit weerstation is aangesloten via een serial port op een oude computer.

Via deze computer zend ik met software van ambient en heavy weather de data naar mijn site op het internet.
Nu heeft mijn oude computer het begeven en ben ik overgestapt naar een laptop.
Maar op deze laptop zit tegenwoordig geen serial port meer dus heb ik een converter naar usb gekocht maar heavy weather kan op geen enkele mogelijkheid overweg met deze converter heb alles geprobeerd maar krijg het niet aan de gang.
Nu is mijn vraag aan Jullie of hier een oplossing voor is.

Groeten
Fred
Door SpeedyGJ
Drivers wel geinstalleerd?
En volgens mij was dit niet mogelijk met die weerstation, of het programma kan hier niet mee over weg, kijk ook eens naar WeatherDisplay, toch wat meer mogelijkheden ;)
Door kees ws middelburg
Hallo

Voor zover ik weet is het niet te doen de ws 3600 op een usb poort te zetten.Ik heb het zelf ook vaak genoeg geprobeert.Messchien een driver zoeken op het internet dat de usb voor een com laat aanzien.Heb ik zelf eigenlijk nog niet geprobeert.Anders zou ik het ook niet weten .

Grt Kees
Door van der Raad
Dank je voor de reacties

Ik had al zo een vemoeden ik denk dat ik vanavond maar de OREGON SCIENTIFIC WMR-200 / WMR200 ga kopen want ik kan mijn internet site bezoekers niet te lang laten wachten ben nu al 5 dagen offline
nog een vraagje werkt deze set met ambient ik ga in de toekomst wel met Weather Display werken maar mijn engels is niet zo goed en ben dus wel even bezig om deze software op mijn site te krijgen en wil tot deze werkt met mijn huidige ambient doorgaan

Fred
Door kees ws middelburg
Hoi Fred

Jahoor de wmr werkt gewoon met VWS van ambient.Ik ben ook over gestapt op dit weerstation en dat werkt goed samen.

Grt Kees
Door van der Raad
Hoi Kees

dat is mooi dan kan ik rustig gaan denken of ik met weather display ga werken.
Bevalt deze set jou goed?
Ik heb gelezen dat de regen meter niet zo nauwkeurig schijnt te zijn en dat sommige er een trechter op hebben gezet heb jij daar ook ervaring mee.

Groeten Fred
Door kees ws middelburg
Hoi Fred
Mij bevalt de set uitstekend.Wat de regemeter betreft die meet per 1,1 mm.Sommig hebben er inderdaad een trechter op gezet en dat is via WD weer in te stellen.Maar voorzover ik weet is dit niet in VWS te veranderen.Voor de instelling ect in WD zie elders op het forum is een ander topic over.

Grt Kees
Door van der Raad
Ik heb de set net besteld krijg als het goed is vrijdag binnen dan hoop ik Zaterdag weer online te zijn heb ook een UV en 2e temperatuurmeter erbij besteld
Als er nog iemand tips heeft over deze set dan hoor ik dat graag alles is welkom

Bedankt voor jullie reacties

Fred
Door petergroeneveld
van der Raad schrijft:
Ik heb een vraag.
Ik heb een weerstation de la cross ws3600 dit weerstation is aangesloten via een serial port op een oude computer.

Via deze computer zend ik met software van ambient en heavy weather de data naar mijn site op het internet.
Nu heeft mijn oude computer het begeven en ben ik overgestapt naar een laptop.
Maar op deze laptop zit tegenwoordig geen serial port meer dus heb ik een converter naar usb gekocht maar heavy weather kan op geen enkele mogelijkheid overweg met deze converter heb alles geprobeerd maar krijg het niet aan de gang.
Nu is mijn vraag aan Jullie of hier een oplossing voor is.

Groeten
Fred

Naast mijn Davis heb ik onder de veranda mijn eerste weerstation de WS3600 nog draaien en aangesloten op een laptop. Ook geprobeerd met verschillende merken usb naar serieel verlopen maar dat werkte niet!

De oplossing hiervoor is om een PCMCIA serieel adapter of voor de nieuwere laptop types een Express kaart serieel aansluiting te gebruiken zie foto 1 en 2. In elke laptop zit zo’n aansluiting. Dit werkt perfect!

De tip hiervoor kreeg ik via dit forum:
[url]http://www.wetterstationen.info/phpBB/viewtopic.php?t=11470&highlight=usb+++3600][/url]

Hier staan meerdere topics over dit probleem vermeld dus als je tijd hebt even zelf de onderwerpen opzoeken.

Heb de adapter in 2007 gekocht via een internetbedrijf uit Duitsland voor € 45,00 excl. Verzendkosten maar ze zijn ook in Nederland te koop. Alles inclusief verloopkabel, installatie cd en duidelijke handleiding zie foto 3.

Op deze manier kun je toch nog gebruik maken van de WS3600 op je laptop.

Succes.
Bijlagen
foto3.jpg
foto3.jpg (52.33 KiB) 3239 keer bekeken