Algemeen forum voor discussie over de website
Door tinuz97
Zal er eens mijn best voor doen om mee te denken erover over de opties.
Mocht het er wel van komen,misschien bv een idee om daar aparte moderator(s) voor de nemen bv,om de nu bestaande moderators bv te ontlasten? (anders lijkt het me inderdaad veel om bij te houden bv voor je,en je collega's moderators).
Door Eckie76
Er was vaak (terechte) kritiek op buitengewone meetwaardes. Dat dit niet altijd op even aangename wijze gebeurde is niet leuk, maar mag niet een argument zijn om dan maar geen shoutbox of iets dergelijks meer te hanteren. Dan wek je bij mij de indruk dat niet toelaat dat er kritiek ontstaat.

Steeds weer lees ik: Geen goede reclame voor HWA. Is dat dan het doorslaggevende argument?

Ik zie op sommige websites van individuele weeramateurs via shoutboxen complete netwerken ontstaan, doordat mensen elkaar heel wat te vertellen hebben over het weer en elkaar ( bijvoorbeeld bij extreem weer) perfect op de hoogte kunnen houden.
Op deze site zie ik dat niet, in de verste verte niet. Welgeteld 2 topics kom ik tegen als ik goed zoek, over afgelopen donderdag. Zoiets vind ik teleurstellend als fanatiek weerliefhebber.
Door Wietse
Ik denk niet alleen dat het om die kritiek gaat wat Eckie benoemd, maar ook om zeer vervelende spammers. Ik heb al die tijd een 'Shoutbox' op mijn site gehad, maar het werd steeds erger met deze figuren alhoewel ik weet wie het waren.

Wat ik wel leuk zou vinden is dat er bijvoorbeeld een 'Weerflits' op de homepage verschijnt.
Maar aangezien Luc dacht ik, de homepage nog een keer opnieuw wil inrichten, weet ik verder ook niet wat zijn plannen zijn.
We zullen het wel horen, denk ik?

Met vriendelijke groet,
Wietse
Door weerzoetermeer
Er was vaak (terechte) kritiek op buitengewone meetwaardes. Dat dit niet altijd op even aangename wijze gebeurde is niet leuk, maar mag niet een argument zijn om dan maar geen shoutbox of iets dergelijks meer te hanteren. Dan wek je bij mij de indruk dat niet toelaat dat er kritiek ontstaat.

Nou nog een keertje dan....

Regel 21:

21. Het forum mag niet gebruikt worden om te discussiëren over meetwaardes van elkaars weerstation, tenzij een weeramateur zelf vraagt of zijn waardes correct zijn. Topics hierover zullen worden verwijderd of gesloten.

Als moderator kan ik hier niet omheen. Het staat er toch echt heel erg duidelijk. Dit heeft wat mij betreft helemaal niets te maken met het niet toelaten van kritiek. En begin nu niet over het aanpassen van de regels want dat is weer een ander verhaal ;)

Gr.
Thierry
Door Eckie76
Net zoals het forum gemodereerd wordt, dient zo'n shoutbox ook gemodereerd te worden.
Ik zie dat op veel websites (die vele malen kleiner zijn) toch prima gaan. Mensen tikken elkaar trouwens onderling wel op de vingers als het te erg wordt, dus ik denk dat jullie je veel te druk maken om niets.
Volgens mij vandaar ook steeds de zin: "geen goede reclame voor HWA".
Hiermee geef je dus aan dat je bang bent dat je naam bezoedeld wordt door negatieve bijdragen in een shoutbox. Ik kan zelf niet goed tegen dat soort maatregelen, vandaar dat ik erover door blijf gaan.
Ik zie zo'n shoutbox als een noodzakelijk iets voor deze website.
Door wslangerak
Eckie76 schrijft:
Ik zie op sommige websites van individuele weeramateurs via shoutboxen complete netwerken ontstaan, doordat mensen elkaar heel wat te vertellen hebben over het weer en elkaar ( bijvoorbeeld bij extreem weer) perfect op de hoogte kunnen houden.
Op deze site zie ik dat niet, in de verste verte niet. Welgeteld 2 topics kom ik tegen als ik goed zoek, over afgelopen donderdag. Zoiets vind ik teleurstellend als fanatiek weerliefhebber.

Helemaal mee eens! Maanden geleden heb ik al eens verzucht dat het zelden over het weer gaat op dit forum, meer over de techniek e.d. Niet erg, maar er moet altijd een mogelijkheid zijn/blijven om het weer van het moment te "bespreken". Dat mis ik hier ook vaak. Het hoeft geen weerwoord.be-achtig iets te worden, verre van dat, maar ik zou graag een mogelijkheid zien van een weerflits o.i.d.
Door weerzoetermeer
Ook ik ben het er mee eens dat er iets moet komen om elkaar bijvoorbeeld te wijzen op bepaalde weersomstandigheden. De vaak gesuggereerde ‘weerflits’ zou hiervoor een oplossing kunnen zijn.

Zoals ik al eerder heb aangegeven, kom dan eens met wat concrete ideeën. Alleen maar roepen dat er iets moet komen is makkelijk maar probeer het nou ook even een invulling te geven. We kunnen dan een aantal zaken verzamelen en hiermee een voorstel doen aan Luc met de vraag of het mogelijk is om dat op het HWA te plaatsen.

- Zou het iets moeten worden als op het VWK? Waarbij je middels vaste symbolen de weersomstandigheden kan mededelen aangevuld met temperatuur, en daarbij de mogelijkheid om nog een stukje tekst in te voeren?

- Moet de tekst dan gelijk te zien zijn of pas als men op een button klikt?

- Moet daarbij zoals op het VWK een kaartje gemaakt worden voor een overzicht?

- Wie mogen er van de weerflits gebruik maken? Alleen leden, alleen eigenaren en deelnemers met een weerstation of gewoon iedereen?

- Moet er in het tekst gedeelte een mogelijkheid zijn om een externe link te plaatsen?

Kortom graag wat meer input……

Gr.
Thierry
Door weerzoetermeer
petergroeneveld schrijft:
In dit topic http://www.hetweeractueel.nl/forum/algemeen/8993-shoutbox-of-iets-dergelijks-op-de-voorpagina is ook al eens uitvoerig over een shoutbox gesproken, in een van de berichten staat dat er nog een poll over zou komen. Als ik het allemaal zo lees dan zijn de meesten wel voor maar ja de kogel is nog niet door de kerk en we zullen nog even geduld moeten hebben vrees ik.

Hoi Peter,

Ik denk dat een poll niet noodzakelijk is. Voor mijn gevoel mist iedereen wel een shoutbox/weerflits mogelijkheid.

Overigens vermoed ik dat het ontwikkelen van een weerflits bij Luc wat lager op het prioriteiten lijstje is komen te staan. Door dit onderwerp wat meer aandacht te geven en met wat ideeën te komen zal het vast wel meer prioriteit krijgen en dus sneller beschikbaar komen op de site.

Gr.
Thierry

Overigens bedankt voor de link...ik kon hem ff niet zo snel vinden :silly:
Door petergroeneveld
Wat ik er wel altijd van vond is dat je maar zo'n 10 berichten terug kon lezen. Bij snel op elkaar volgen van die korte berichten weet je niet meer waar het over gaat.
In ieder geval moet je zeker zo'n 50 berichtjes kunnen lezen.