Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door osjohn
Je kan de Davis IPlogger aansluiten op het internet modem via Virtual VP.

Bij mij zit de IPlogger op het KPN Siemens experial box aangesloten via 192.168.2.2 waarna ik hem met Weatherlink 5.83 kan laten draaien zoals gewoonlijk.

Ik vraag mijzelf wel af of je via internet op een andere plaats het modem kan bereiken ??

Zal het uitproberen.

John
Door SpeedyGJ
Ik kan dus zelf website's maken dus dat is niet helemaal nodig. Naast dit vraag ik me af hoe duur zo'n ding is.

Ik denk dat ik toch voor de EE PC ga, dan heb ik de volledige controle over alle dingen + dat ik meerdere dingen tegelijk kan draaien en dat vind ik wel belangrijk.

Vergeet niet dat het hele station erheen gaat, dus het iss/windmeter/console/ee PC
Door SpeedyGJ
Zojuist is bekend gemaakt dat de sponsoren akkoord gaan met ze UV en Solar sensoren, daarmee ben ik weer 2 dingen rijker.

Ook ben ik nog even langs de pier geweest, uiteindelijk kan alles op de server worden geïnstalleerd waar de cam dus ook draait. Momenteel draait deze niet helemaal 24h maar zodra de gegevens gaan beginnen kan er 24h aan webcam worden aangeleverd.
Door SpeedyGJ
Na 2 maand en 1 week niks van me laten horen zit er nu toch een flinke schot in de zaak.

Na 1 en al allende met de software die de gegevens niet willen uploaden zijn we over gegaan naar plan B, deze stap hebben we gister besloten.

Plan B houd als volgt in:
Een kantoor ruimte die niet meer werd gebruikt wordt weer in gebruik genomen, echter moet deze nog weer worden aangesloten op het stroom netwerk, dit kan vandaag/morgen en anders volgende week gaan gebeuren. Daarna komt mijn weerPC daar te staan en dan moet alles hopelijk goed komen.
Echter is er 1 probleem ontstaan: Het draadloos netwerk die daar aanwezig is zal dit waarschijnlijk niet gaan halen bij het kantoor ruimte, echter moet ik dit nog even uitzoeken of het ook daadwerkelijk het geval is, dan moet er dus voor een oplossing gezorgd worden, dit kan met:
1: Versterken van het signaal door een stekere antenne te plaatsen aan de router.
2: Versterkte netwerk kaart in de pc stoppen.

Kortom het is bijna rond, mits er voldoende internetverbinding is die ook stabiel is kan het zijn dat het volgende week dus alles kan worden verplaatst naar de pier en kan de windmeter eindelijk eens op zijn donder gaan krijgen :D

Ik hou jullie op de hoogte :)
Door osjohn
SpeedyGJ schrijft:
Zojuist te horen gekregen dat er genoeg ontvangst was om gegevens te kunnen uploaden! Dat is weer een zorg minder :)

Jij heb toch wel veel zorgen om een weerstation te runnen.

Ik had ook niet anders verwacht, de zoute lucht aan zee reflecteert de zendgolven goed.

John
Door SpeedyGJ
Ja idd maar gelukkig is er voldoende internet ontvangst waardoor alles toch wel mooi kan gaan draaien.
Echt veel zorgen maak ik me niet, als het niet lukt houd het gewoon op simpel maar dat zou erg jammer zijn gezien ik veel in deze zaak heb ingestoken. (lees vrije tijd).
Door SpeedyGJ
Het klinkt bij mij nog steeds in mijn oren dat dit te mooi is om waar te zijn, maar deze waarheid gaat vandaag toch echt gebeuren! Het weerstation zal op de pier komen te staan! Wat gaat er zoal gebeuren?

1: Aller eerst wordt het weerstation van het huis gehaald,
2: Daarna wordt de boel schoon gemaakt en na gekeken, vooral de windvaan.
3: Daarna ga ik naar de pier en gaan we overleggen waar deze het beste kan gaan hangen.
4: Daarna wordt alles gemonteerd.
5: Na de montage kan de console op de juiste plek komen te staan, deze zal constant verbinding hebben met het weerstation en daardoor kunnen de grafieken wat wildachtig en niet betrouwbaar zijn, deze data zal ik ook gaan wissen.
6: Dan is het helaas nog wachter op de WeerPC, die krijg ik hopelijk vandaag binnen zodat ook deze kan gaan draaien.

Probleem is dat de internetstick het niet goed meer doet dus ik moet even kijken of ik een andere stick moet halen, indien mogelijk een PCI card met dubbele antenne voor goed bereik.
Kortom downtime zal hopelijk minimaal blijven, anders moeten we het helaas even doen zonder gegevens.

Ik hou jullie verder op de hoogte!
Door Meteonoord
SpeedyGJ schrijft:
Het klinkt bij mij nog steeds in mijn oren dat dit te mooi is om waar te zijn, maar deze waarheid gaat vandaag toch echt gebeuren! Het weerstation zal op de pier komen te staan! Wat gaat er zoal gebeuren?

1: Aller eerst wordt het weerstation van het huis gehaald,
2: Daarna wordt de boel schoon gemaakt en na gekeken, vooral de windvaan.
3: Daarna ga ik naar de pier en gaan we overleggen waar deze het beste kan gaan hangen.
4: Daarna wordt alles gemonteerd.
5: Na de montage kan de console op de juiste plek komen te staan, deze zal constant verbinding hebben met het weerstation en daardoor kunnen de grafieken wat wildachtig en niet betrouwbaar zijn, deze data zal ik ook gaan wissen.
6: Dan is het helaas nog wachter op de WeerPC, die krijg ik hopelijk vandaag binnen zodat ook deze kan gaan draaien.

Probleem is dat de internetstick het niet goed meer doet dus ik moet even kijken of ik een andere stick moet halen, indien mogelijk een PCI card met dubbele antenne voor goed bereik.
Kortom downtime zal hopelijk minimaal blijven, anders moeten we het helaas even doen zonder gegevens.

Ik hou jullie verder op de hoogte!

Zitten we nu echt op dit soort " verslagen " te wachten ?
Straks krijgen we ook nog andere verslagen in de trant van : Ik ging naar de winkel, opende de deur etc.

Ik begrijp je jeugdig enthousiasme, Speedy, maar toch................?

Groet,

Bert
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13