Algemeen forum voor discussie over de website
Door meer4us
Hoi Luc en SpeedyGJ,

ik ga ook even kijken of ik er in slaag een file te maken om Cumulus te koppelen met HWA

gr,
Wim
Door SpeedyGJ
Ik ben momenteel bezig om het htx bestand om te zetten, ik verwacht ongeveer 10 a 20min nodig te hebben mits alles lukt.
Door SpeedyGJ
Aller eerst wou ik kijken of het uploaden wel wou, van htx naar html, het wou niet tot ik een optie aan klikte en hopaa!

http://weerstation-holwerd.nl/weer2/openweerdata.htm

dit is het bestand, de actuele temp / hum / bar / rain / wind heb ik al gereed, ik zal nu het bestand verder gaan afwerken, als dit gebeurd is mag je deze .htm bestand gebruiken voor test en kijken of er geen fouten in zitten, als alles 100% draait kunnen we cumulus erbij zetten! :D
Door meer4us
ik hoor dan wel als je erin geslaagd bent, ben vanmiddag ook al aan het zoeken geweest, maar slaagde er niet in om het bestand direct te koppelen met cumulus.

gr,
Wim
Door Luc
Mooi, het omzetten en uploaden werkt dus. Nu nog de tags op de juiste plaats zetten.

Ik zie al dat ik aan de import kant ook een aantal aanpassingen moet doen. Bij time staat zowel tijd als datum, daar verwacht ik alleen de tijd. Is er een tag voor alleen de tijd? Anders moet ik dat in de import oplossen.

$date = "11-9-2009";
$time = "20:24 on 11 september 2009";

Verder zie ik een paar verkeerd gekoppelde tags. Het lijkt erop dat je waardes op de plaats van units hebt gezet:

$tempUnit = "15,6"; fout ik veracht hier bv C
$humUnit = "82"; fout ik veracht hier bv %
$barUnit = "1032,01"; fout ik veracht hier bv hpa
$rainUnit = "0,2";fout ik veracht hier bv mm
$rateUnit = "0,0"; fout ik veracht hier bv mm/h
$windUnit = "352"; fout ik verwacht hier bv m/s
$windDirection = "N"; goed

Het is wellicht slim op de output te vergelijken met de output van weatherlink, dan weet je zeker dat je geen fouten hebt gemaakt.

Gr,
Luc
Door SpeedyGJ
Hmmz jammer dat ik de bericht niet meer kan wijzigen..

Het wordt nogal lastig gezien en aantal tags ontbreken waardoor het onmogelijk is om het compleet te maken, toch 1 vraag:

Ik zie dat er ook tags over het hele jaar zijn, waar is dit voor nodig? Gezien deze data niet te zien valt op deze website.

Voor als nog moet ik alles nog maar eens goed nakijken...maar bepaalde opties zou ik toch moeten aanvragen.

Edit voor bericht hierboven:

Klopt ik heb het verkeerd gezien ;) deze heb ik opgelost alleen ben wat in de war waar ik nu ben gebleven maar ik kan em eventueel al wel uploaden ;)
Door Luc
SpeedyGJ schrijft:
Het wordt nogal lastig gezien en aantal tags ontbreken waardoor het onmogelijk is om het compleet te maken, toch 1 vraag:

Ik zie dat er ook tags over het hele jaar zijn, waar is dit voor nodig? Gezien deze data niet te zien valt op deze website.

Voor als nog moet ik alles nog maar eens goed nakijken...maar bepaalde opties zou ik toch moeten aanvragen.
In de weatherlink file staan inderdaad zowat alle tags, maar ze zijn niet allemaal nodig. De variabelen van de binnen sensoren worden bijvoorbeeld niet gebruikt. De maand en jaar waardes worden wel ingelezen in de database, maar niet gebruikt. Deze lees ik in voor eventueel toekomstig gebruik.

Op het eerste oog zijn de tags die HWA gebruikt beschikbaar. Mochten er nog een paar ontbreken, dan mailen we de maker wel. Laten we eerst kijken hoever we komen.

Gr,
Luc
Door SpeedyGJ
Oke dan pak ik eerste de actuele en de min/max gegevens, dan kijken wat het gaat doen.
Voor als nog lukt de datum en tijd nog niet maar ik even op die website aan het rondkijken en alles nog eens over doen :)
Ook de tags lijken nog niet helemaal te lukken wat erg vreemd is maar dat komt wel goed :)
Het heeft even tijd nodig en echt snel hoeft het momenteel ook niet, deadline hebben we gelukkig niet :)