Algemeen forum voor discussie over de website
Door jorissynaeve
Overijse schrijft:
Er zijn waalse weerstations genoeg (40-tal), spijtig genoeg hebben deze allen een exclusiviteitscontract met een andere site getekend om enkel en alleen gegevens aan die site en hun persoonlijke site te leveren. Voor hun gegevens aan andere sites te leveren moeten ze de autorisatie aan die site vragen.

Ik citeer uit hun contract (voor de franstalig begrijpenden, anders maar eens door de google translate molen draaien) :

"L’exclusivité de vos relevés sur MeteoBelgique/MeteoBelgie (à l’exception de votre
site personnel éventuel). La publication de vos relevés sur un autre site devra être
autorisée au préalable par xxxxxxx"

Grtz
Kris

P.S.: Misschien kan Luc met die site praten over een samenwerking ????

Tjah, ze hebben wel mooie grafiekjes en dergerlijke maar als het op overzichts-kaartjes aan komt (die blijkbaar niet vrij beschikbaar zijn?) kunnen ze nog wel eens kijken naar HWA.
Wat zou er gebeuren als men toch data aan derden levert? Hoogstens kunnen ze van die website gesmeten worden omdat ze hun niet houden aan het contract. En als ik het goed versta moeten ze zelfs betalen voor hun gegevens aan te leveren?

Vermits het doel van beide websites redelijk anders is lijkt het me toch mogelijk, mits contacteren van die website om te zorgen dat hun leden zich kunnen aanmelden op deze website.

Het is trouwens vooral een Waals-onderonsje daar en hun dekking in Vlaanderen is daar wel miniem ;) Ze hebben wel meer weeramateur in Wallonië dan in Vlaanderen want ik kan er zo direct geen 40 opnoemen...
Door Luc
Overijse schrijft:
Er zijn waalse weerstations genoeg (40-tal), spijtig genoeg hebben deze allen een exclusiviteitscontract met een andere site getekend om enkel en alleen gegevens aan die site en hun persoonlijke site te leveren. Voor hun gegevens aan andere sites te leveren moeten ze de autorisatie aan die site vragen.

Ik citeer uit hun contract (voor de franstalig begrijpenden, anders maar eens door de google translate molen draaien) :

"L’exclusivité de vos relevés sur MeteoBelgique/MeteoBelgie (à l’exception de votre
site personnel éventuel). La publication de vos relevés sur un autre site devra être
autorisée au préalable par xxxxxxx"

Grtz
Kris

P.S.: Misschien kan Luc met die site praten over een samenwerking ????

Ik heb ooit ergens gelezen of gehoord dat deze Waalse weeramateurs korting kunnen krijgen op hun weerstations als ze een exclusieviteitscontract sluiten met Meteo Belgique. Ik kan me echter niet meer herinneren waar... Als dit zo is zal Meteo Belgique nooit toestemming geven, maar ik zal eens een balletje opgooien wat zij ervan zeggen.

Ik ga de website niet meertalig maken, maar als we met een kleine ingreep (mail Meteo Belgique, vertalen handleidingen en vertalen aanmeldpagina) de Franse deelnemers kunnen laten meedoen, dan zal ik dat proberen te regelen.

Overigens is de Nederlandstalige website van Meteo Belgique lekker bij de tijd. Links in het menu staat nog steeds de gelukkig nieuwjaarswens van 2009.....
Door osjohn
Zo dat ik gehoord heb is: de toekomstige weeramateur koopt bij hun tegen een zeer schappelijke prijs het weerstation, maar verplicht zich tot twee jaar het aanleveren van de data aan hun, en is het verboden om de data elders aan te leveren.

Daarom denk ik ook dat er weinig stations uit die streek bij HWA zullen aanmelden.

Het is wel een leuke opzet, maar die rotte verplichtingen !!

John
Door Eckie76
Dat is met afstand het meest belachelijke dat ik ooit gehoord heb.
Lekker gesteld met de vrijheden van de hobbyist dan.
Ik kan dit eigenlijk niet serieus nemen, want ik geloof zoiets gewoon niet, dat zoiets kan.
Door wsMaurik
Natuurlijk kan dat, waarom niet.
Als de korting echt groot is zal er best belangstelling zijn.
Als jij een VPPro voor zeg 75% of minder kunt kopen wil je dan niet twee jaar data leveren aan MeteoBelgique? Je mag ondertussen wel gewoon je eigen website voeren dus dat is het probleem ook niet.
Door mavlo77
Eckie76 schrijft:
Lekker gesteld met de vrijheden van de hobbyist dan.
Ik kan dit eigenlijk niet serieus nemen, want ik geloof zoiets gewoon niet, dat zoiets kan.

Niks mis mee. Het is geen verplichting om daar je weerstation te kopen toch? Alle vrijheden om het weerstation elders te kopen. Korting is nooit gratis.