Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door petergroeneveld
Kan tijdens het inloggen de gebruikersnaam en wachtwoord ergens onthouden worden?
Moet het telkens opnieuw intypen.

Wanneer ik mijn browser afsluit en vergeet om mij eerst via het "in-uitlog paneeltje" uit te loggen dan sta ik nog steeds op HWA ingelogd. Kan het uitloggen ergens geautomatiseerd worden na afsluiten van de browser zodat je toch definitief bent uitgelogd?
Door Mike
Hmm, met welke browser zit je dan?

Hier gebruik ik Opera, nergens geen problemen mee, logt automatisch in en uit.

Kan zijn dat je een programma draaid wat je pc "opschoond" maar die zodanig opschoond dat hij ook wachtwoorden en gebruikersnamen weghaald (uit Internet Explorer bv)

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Mvg. Mike.
Door Meteonoord
petergroeneveld schrijft:
Kan tijdens het inloggen de gebruikersnaam en wachtwoord ergens onthouden worden?

Wanneer ik mijn browser afsluit en vergeet om mij eerst via het "in-uitlog paneeltje" uit te loggen dan sta ik nog steeds op HWA ingelogd. Kan het uitloggen ergens geautomatiseerd worden na afsluiten van de browser zodat je toch definitief bent uitgelogd?

Ik denk dat het niet goed overkomt.

Als je HWA niet officieel afsluit, blijft hij inderdaad openstaan als zijnde Online.

Ik denk dat je dit bedoeld.

Groet,

Bert
Door petergroeneveld
Bedankt voor jullie reacties tot dusver. Gebruik IE 8 en het probleem is dat ik altijd via het in-uitlog paneeltje van HWA moet in en uitloggen omdat IE8 mijn gebruikersnaam en wachtwoord hiervoor niet kan of wil onthouden, heb het wel in de opties zo ingesteld dat hij het zou moeten onthouden. Voor alle andere sites waar ik moet inloggen is dit niet het geval en hoef ik dus ook niet alles opnieuw in te typen.

Andere IE8 gebruikers hebben jullie dit ook?
Anders ga ik inderdaad maar Firefox of Opera proberen.
Zijn deze browsers beter en waarom gebruiken jullie deze specifiek?
Door petergroeneveld
Meteonoord schrijft:

Ik denk dat het niet goed overkomt.

Als je HWA niet officieel afsluit, blijft hij inderdaad openstaan als zijnde Online.

Ik denk dat je dit bedoeld.

Groet,

Bert

Inderdaad Bert dat is wat ik bedoel. En wat ik ook bedoel is dat je tijdens het inloggen telkens weer je gebruikersnaam en wachtwoord moet intypen, voor vele andere sites wordt dit automatisch voor je gedaan en hoef je bv. maar de eerste letter te gebruiken.
Door Meteonoord
Bedankt voor jullie reacties tot dusver. Gebruik IE 8 en het probleem is dat ik altijd via het in-uitlog paneeltje van HWA moet in en uitloggen omdat IE8 mijn gebruikersnaam en wachtwoord hiervoor niet kan of wil onthouden, heb het wel in de opties zo ingesteld dat hij het zou moeten onthouden. Voor alle andere sites waar ik moet inloggen is dit niet het geval en hoef ik dus ook niet alles opnieuw in te typen.

Andere IE8 gebruikers hebben jullie dit ook?
Anders ga ik inderdaad maar Firefox of Opera proberen.
Zijn deze browsers beter en waarom gebruiken jullie deze specifiek?

Nogmaals, ik denk dat de anderen het niet helemaal doorhebben wat jij bedoeld.
Zoals ik heb omschreven blijft hij bij FF ook als online staan.

Misschien moet het antwoord van Luc komen.

Groet,

Bert
Door Meteonoord

Hi Peter,

Ik ben jarenlang een IE gebruiker geweest maar op advies van mijn zoon overgestapt op FF. Het argument was toen makkelijker te bedienen maar vooral ook een hoop handige add ons. Ik denk dat je FF gewoon eens moet downloaden en testen.

Eén van die handige add on is Lastpass voor het beheer van de passwords etc.
En kijk dan ook eens naar het programma Xmarks voor het synchroniseren van je bladwijzers. Handig vooral als je meerdere pc's hebt of krijgt. Er is zelfs synchronisatie van FF naar IE mogelijk. Handig, op alle systemen dezelfde bladwijzers.

Natuurlijk zullen er ook hoopjes andere programma's zijn maar hier heb ik goede ervaringen mee.

Groet,

Bert
Door petergroeneveld
Meteonoord schrijft:

Hi Peter,

Ik ben jarenlang een IE gebruiker geweest maar op advies van mijn zoon overgestapt op FF. Het argument was toen makkelijker te bedienen maar vooral ook een hoop handige add ons. Ik denk dat je FF gewoon eens moet downloaden en testen.

Eén van die handige add on is Lastpass voor het beheer van de passwords etc.

Natuurlijk zullen er ook hoopjes andere programma's zijn maar hier heb ik goede ervaringen mee.

Groet,

Bert

Hallo Bert,

Zal FF eens gaan proberen, vind het persoonlijk handiger om tijdens het inloggen niet weer alles te hoeven in te typen en als je na het internetten met het kruisje rechtsboven de browser afsluit dat je dan ook definitief overal bent uitgelogd. Dit is bij vele andere sites wel het geval.

Nu kan het wel eens voorkomen, ook bij mij, dat iemand nog op HWA als ingelogd staat terwijl hij allang iets anders aan het doen is. Maar dit is mijn mening, iedereen kan er natuurlijk anders over denken.

Fijne zondag,
Peter.
Door Eckie76
Hallo Peter,

Waarom uitgerekend HWA dan afwijkt van je instellingen kan ik ook niet zeggen. Als
je HWA afsluit, nadat je ingelogd bent, zou je de volgende keer gewoon weer ingelogd moeten zijn. Anders heeft de functie "afmelden" namelijk geen enkel doel.
Wanneer ik mijn geschiedenis wis, automatisch (dagelijks) 1 maal, dan moet ik daarna wel weer opnieuw inloggen.

Misschien zit daar een probleem bij je instellingen?

Groet Olaf