Algemeen forum voor discussie over de website
Door jpmost
Goeiendag,

Op dit moment ben ik druk met het in elk kaar flansen van een website. Weer gerelateerd wel te verstaan. Nou zou ik graag iedere dag om de zoveel uur een weerbericht willen plaatsen (tekst).Hoe kan ik dit het beste doen? Iedere keer de HTML bewerken is een beetje omslachtig en niet handig.

Ik zat zelf te denken aan een aparte webpagina (met een login) waar ik mijn bericht in kan plaatsen en die dan netjes en automatische op de betreffende website terecht komt. Want dit is dan ook ideaal om dit buiten huis te kunnen doen

Er is een klein probleem misschien... Ik heb niet erg veel kennis van programmeren, ik ken de basis van HTML en Javascript. PHP en XML is weer wat moeilijker. En volgens mij zou is het iets in PHP en of XML...

Wie o wie wil hier mee helpen en heeft tips of een readme of een link waar ik het een en ander kan vinden betreft dit onderwerp.

Alvast bedankt

Groeten

Jean Paul
Door Eckie76
Als je je eens verdiept in Joomla (www.dutchjoomla.org) dan kan je daar heel veel leren in het forum.
Met Joomla kan je precies wat jij wil zonder omslachtige handelingen.
Het is wel niet echt eenvoudig om de structuur te begrijpen. Enig geduld is dus wel gevraagd vrees ik.
Wanneer je dan je weerbericht wil bijwerken, hoef je alleen maar in te loggen op je eigen site, en kan je in een artikel of een custom-html bestandje meteen beginnen te typen.
Als je Joomla-site eenmaal stabiel draait, zul je niks anders meer willen denk ik.

Wanneer je er niet uitkomt, zou ik op hun forum vragen stellen, meestal krijg je snel een antwoord.
Door wsMaurik
Hallo Jean-Paul,

Dit kan ook door een tekstbestandje als inline-frame in je webpagina op te nemen.
Je hoeft dan alleen het tekstbestand te veranderen of opnieuw te uploaden maar je hele webpagina blijft hetzelfde.

voorbeeld waarbij het KNMI weer in de website is ingepast.
Door Eckie76
Met behulp van het programma Fling kan je dan de wijziging automatisch laten uploaden.
Je neemt bv een folder waarin dat weerbericht staat.
Elke keer als je iets wijzigt, zal Fling die folder scannen op wijzigingen die uploaden.
Dan hoef je niet steeds handmatig te uploaden.

http://www.nchsoftware.com/ftp/index.html

Groet Olaf
Door jpmost
wsMaurik schrijft:
Hallo Jean-Paul,

Dit kan ook door een tekstbestandje als inline-frame in je webpagina op te nemen.
Je hoeft dan alleen het tekstbestand te veranderen of opnieuw te uploaden maar je hele webpagina blijft hetzelfde.

voorbeeld waarbij het KNMI weer in de website is ingepast.

Hallo,

bedankt voor je reactie, dit gebruik ik al in de website. nadeel hiervan is dat ik inprincipe alleen thuis kan doen.

Heb trouwens nog eens op je site gekeken en dit ziet er goed uit. Vooral de tabellen van de extremen etc. Ik zag ook dat je cumulus gebruikt, wat zijn je ervaringen met dit programma?? beter dan Weather display?

gr. Jean Paul
Door jpmost
Eckie76 schrijft:
Met behulp van het programma Fling kan je dan de wijziging automatisch laten uploaden.
Je neemt bv een folder waarin dat weerbericht staat.
Elke keer als je iets wijzigt, zal Fling die folder scannen op wijzigingen die uploaden.
Dan hoef je niet steeds handmatig te uploaden.

http://www.nchsoftware.com/ftp/index.html

Groet Olaf

Bedankt voor je tip handig tooltje inderdaad :)
Door Meteotines
Hoi Jean-Paul,

Op mijn Meteotines site heb ik ook een weerbericht staan dat volledig automatisch wordt vernieuwd - enkele malen per dag zelfs.

Hier is de code zoals ik die ook gebruik: (even knippen en plakken dus)

Actueel weerbericht voor vandaag en morgen

bron: knmi.nl ------gebruik eventueel de scrollbalk om de gehele weersvoorspelling te lezen.

succes ermee,

Tines.
Door jpmost
Bedankt voor je reactie Tines,

Maar ik wil mijn eigen berichten gaan plaatsen. Ik zal dit moeten gaan doen met een cms en PhP ben me er in aan het verdiepen nu. Maar de tips zijn nog altijd welkom :)

gr.

Jean Paul

Meteotines schrijft:
Hoi Jean-Paul,

Op mijn Meteotines site heb ik ook een weerbericht staan dat volledig automatisch wordt vernieuwd - enkele malen per dag zelfs.

Hier is de code zoals ik die ook gebruik: (even knippen en plakken dus)

Actueel weerbericht voor vandaag en morgen

bron: knmi.nl ------gebruik eventueel de scrollbalk om de gehele weersvoorspelling te lezen.

succes ermee,

Tines.
Door wslangerak
jpmost schrijft:
... Maar ik wil mijn eigen berichten gaan plaatsen. Ik zal dit moeten gaan doen met een cms en PhP ben me er in aan het verdiepen nu ...

Hoi JP,

Je gebruikt Weather_Display: daarmee heb je de mogelijkheid een (tekst-)file, die je zelf maakt automatisch te laten uploaden naar de server waar je site draait.

In WD volg: Control panel > FTP $ Connections Metar/NOAA > Tabblad General FTP-functions.
Op dit tabblad bevinden zich ook de upload-instellingen voor de customtext10out.txt voor HWA. Op dezelfde manier kan je een zelfgemaakte tekstfile, bijvoorbeeld verwachting.txt laten uploaden. Die tekstfile zet je dan in de directory (bijv.) c:\\\\wdisplay\\\\webfiles en hij wordt ge-upload wanneer je wilt.

D.m.v. een iFrame (zoals al is aangegeven) kan je die tekstfile dan in je website opnemen.

Succes!

Gr,