Algemeen forum voor discussie over de website
Door Eckie76
Goed punt.
Die problemen moeten zeker meegenomen worden in het beheer van de extremen.
Door Luc
WeerstationGraveNL schrijft:
Jan, ik had recentelijk problemen met mijn PC.
Deze crashte op een zomerse dag en ik ben anderhalve week bezig geweest om de PC en weerstation weer in de lucht te krijgen.
WeatherDisplay ziet de data van anderhalve week geleden nog als data van "vandaag" en stuurt de hogere maximum temperatuur van anderhalve week geleden mee als zijnde de hoogste temp van "vandaag". Dat geeft een erg groot verschil met de actuele max. temperaturen van andere deelnemers.
Dit is nuttige informatie. Hiermee weet ik tenminste de oorzaak dat er soms zo'n rare waardes worden weergegeven.

Ik ga wat verzinnen, om dit te voorkomen...

Tnx
Luc
Door Luc
Luc schrijft:
Jan, ik had recentelijk problemen met mijn PC.
Deze crashte op een zomerse dag en ik ben anderhalve week bezig geweest om de PC en weerstation weer in de lucht te krijgen.
WeatherDisplay ziet de data van anderhalve week geleden nog als data van "vandaag" en stuurt de hogere maximum temperatuur van anderhalve week geleden mee als zijnde de hoogste temp van "vandaag". Dat geeft een erg groot verschil met de actuele max. temperaturen van andere deelnemers.
Dit is nuttige informatie. Hiermee weet ik tenminste de oorzaak dat er soms zo'n rare waardes worden weergegeven.

Ik ga wat verzinnen, om dit te voorkomen...

Tnx
Luc
Heeft Weather Display deze eigenschap alleen als Weather Display crasht?

Wat gebeurt er als de PC bijvoorbeeld om 20:00u wordt uitgezet (netjes afgesloten) en 's morgen om 8:00u weer wordt aangezet. Geeft Weather Display dan ook als Tmax de Tmax van de vorige dag door? Of gebeurt dat alleen bij een crash?

Gr,
Luc
Door WeerstationGraveNL
Volgens mij sluit WD 's avonds (0.00 uur) de dag af en dat gebeurt niet als WD tussentijds wordt onderbroken door een crashende PC en WD gaat vervolgens vrolijk verder als je de PC enkele dagen later weer aan zet (of aan de gang krijgt).

Wellicht is dit een vraag die ik op het forum van Weather-Display kan stellen?
Brian kennende heeft hij daar al een oplossing voor of zelfs al geimplementeerd ;)
Je hoort van me.
Door Luc
Volgens mij sluit WD 's avonds (0.00 uur) de dag af en dat gebeurt niet als WD tussentijds wordt onderbroken door een crashende PC en WD gaat vervolgens vrolijk verder als je de PC enkele dagen later weer aan zet (of aan de gang krijgt).

Wellicht is dit een vraag die ik op het forum van Weather-Display kan stellen?
Brian kennende heeft hij daar al een oplossing voor of zelfs al geimplementeerd ;)
Je hoort van me.

Ik ben benieuwd naar je antwoord. Alvast bedankt!
Door WeerstationGraveNL
Dat is interessant Wietze:

Je hebt drie mogelijkheden:

1 Ga naar Action>Reset Daily Extreme Values>Do the Daily reset Now. waarmee de extremen van eerder niet meer voor vandaag gelden.

2 Setup>Advanced/Misc Setup>Program tab> Vink "Daily Reset when Weather Display Starts" aan en de extremen worden gereset wanneer WD wordt ogpestart.

3 Wanneer je 's morgens WD opstart en WD haalt de gemiste data binnen vanuit je datalogger, dan merkt WD dat het een dag later is en zal de extremen vanaf 0.00 uur 's nachts resetten.

Bij mij zou deze laatste optie hebben moeten werken, maar ik ben bij de genoemde crash alle tussenliggende data kwijtgeraakt. Vandaar dat WD dacht dat het nog anderhalve week eerder is en gaat zodoende vrolijk verder.

Beschik je niet over een datalogger, dan moet je optie 1 gebruiken.

Omdat dit laatste echter vaak vergeten zal worden (je bent immers druk om je systeem weer werkend te krijgen) lijkt het me beter Luc dat je daarvoor een controle in het systeem inbouwt.
Door Wietse
Wanneer je 's morgens WD opstart en WD haalt de gemiste data binnen vanuit je datalogger, dan merkt WD dat het een dag later is en zal de extremen vanaf 0.00 uur 's nachts resetten.

Ja, dit deed Weather Display eerder wel, maar in de nieuwere versies niet meer.
Door Eckie76
Het is natuurlijk wel een erg slechte programma-fout.
Dat verklaart meteen ook een hele hoop.
Ik blij erbij, maar dat is uiteraard een persoonlijke ondervinding: Ik heb geen greintje vertrouwen in WD.
Door WeerstationGraveNL
WD is een geweldig programma, maar niet (meer) geschikt voor beginners.
Ik werk er dagelijks mee vanaf begin 2004 en zelfs dan wil ik nog wel eens verdwalen in de vele mogelijkheden. Gelukkig beschikt WD over een meer dan voortreffelijke support in de persoon van Brian Hamilton en tientallen "bewoners" van het forum.

Dankzij het bericht van Wietse begrijp ik nu de functie van "Do the Daily reset Now".
En zo komen we dagelijks weer een stapje verder ;)