Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wslangerak
Hallo,

Voor de juiste weergave van de extremen op HWA is het van belang te weten welke Weather-Display gebruikers WD geen 24 uur per dag hebben draaien en dan met name de PC uitschakelen vóór middernacht.

De tweede vraag is: wie van bovengenoemde gebruikers hebben het probleem dat de daily reset van 00:00 uur dan niet wordt gedaan door WD?

Als er veel mensen zijn die in deze categorie vallen zullen we Brian Hamilton (WD) moeten verzoeken een aanpassing te doen zodat de daily reset altijd plaatsvindt op het moment dat achteraf de gegevens van middernacht worden ingelezen uit de console/datalogger.

De extremen blijken niet te kloppen als WD geen 24 uur per dag draait, tenzij handmatig de daily reset wordt gedaan na opstarten van de PC en WD.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Door Meteonoord
wslangerak schrijft:
Hallo,

Voor de juiste weergave van de extremen op HWA is het van belang te weten welke Weather-Display gebruikers WD geen 24 uur per dag hebben draaien en dan met name de PC uitschakelen vóór middernacht.

De tweede vraag is: wie van bovengenoemde gebruikers hebben het probleem dat de daily reset van 00:00 uur dan niet wordt gedaan door WD?

Als er veel mensen zijn die in deze categorie vallen zullen we Brian Hamilton (WD) moeten verzoeken een aanpassing te doen zodat de daily reset altijd plaatsvindt op het moment dat achteraf de gegevens van middernacht worden ingelezen uit de console/datalogger.

De extremen blijken niet te kloppen als WD geen 24 uur per dag draait, tenzij handmatig de daily reset wordt gedaan na opstarten van de PC en WD.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Hi Kees,

WD draait hier 24/7.
Het enige probleem dat ik met WD heb is dat WD vaak om 00:07 vastloopt.

Groet,

Bert
Door forsurh
Goedemiddag...

Ik gebruik WD 10.37N Build 3. Ik heb vele updates gedaan, maar op dit moment is dit de meest stabiele versie voor mij. Handmatig plaats ik dan WD webcam versie 7.3 hierin.

Dit draait hier 24/7, al laat ik het ook een jaar aanstaan zonder problemen.

Ben wel even aan het kijken naar een geschikte stabiele update, maar dat terzijde...

Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door tinuz97
Zoals je in vorige topic hebt kunnen zien had ik gisteravond ook het probleem,express overigens,want wilde het testen.
Als ik dus voor 12 uur (resettijd) wd uitzet,en na 12 uur weer aan dan geeft hij bij mij bv de neerslag van een dag ervoor weer (dus net voor 12 uur s'avonds).
In mij geval was dat dus 2,6mm.
Het lijkt er dus op dat je pc op de tijd van de reset aan moet staan,anders haald hij inderdaad data uit het verleden,bij mij 1 dag terug.
Misschien kan iemand dit ook eens testen?
Dus bv vanavond om 23.45 even wd uitzetten bv,en om 0.15 aan (om zeker te zijn van de tijd)
Door Meteonoord
tinuz97 schrijft:
Zoals je in vorige topic hebt kunnen zien had ik gisteravond ook het probleem,express overigens,want wilde het testen.
Als ik dus voor 12 uur (resettijd) wd uitzet,en na 12 uur weer aan dan geeft hij bij mij bv de neerslag van een dag ervoor weer (dus net voor 12 uur s'avonds).
Het lijkt er dus op dat je pc op de tijd van de reset aan moet staan,anders haald hij inderdaad data uit het verleden,bij mij 1 dag terug.
Dus bv vanavond om 23.45 even wd uitzetten bv,en om 0.15 aan (om zeker te zijn van de tijd)

Lijkt mij een onderwerp voor het andere topic over WD. Onderwerp is immers daar ook al aangekaart.

Bert
Door tinuz97
Meteonoord schrijft:
tinuz97 schrijft:

Lijkt mij een onderwerp voor het andere topic over WD. Onderwerp is immers daar ook al aangekaart.

Bert

O ik denk ik plaats het even hier,omdat kees er een speciaal topic voor heeft gemaakt.
Omdat het dus om de bug gaat dit topic van het 24uurs reset probleem,of begrijp ik het even verkeerd,kan ook uiteraard.
Mocht het zo zijn dan kunnen jullie deze 2 berichten als niet geplaatst dan beschouwen :blush:
Door petergroeneveld
Wil niet flauw doen maar geen van de berichten tot nu toe is hier juist geplaatst, ook deze niet, er wordt door Kees duidelijk gevraagd wie WD geen 24 uur per dag heeft draaien en de pc voor middernacht uitzet!. :) Dus daar is deze topic voor bedoeld, maar tot dusver weinig reacties van deze mensen.
Door petergroeneveld
WTB schrijft:
Hallo Kees

mijn pc gaat voor middernacht uit
maar mijn daily reset gebeurt om 20:00
dus geen probleem

Marcel

Hé iemand zonder problemen met een daily reset eerder dan middernacht, is het dan wel een bug in WD? Had in het andere topic hierover al aangegeven dat als je eerder een reset doet dan om 24:00h, en je pc even hierna afsluit je de extremen dus niet mee neemt naar de volgende dag. De eerdere reset kun je in WD zelf instellen.
WD is een onoverzichtelijk programma maar als je de juiste instelling hebt gevonden dan werkt het wel.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13