Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door duck1966
op de camping heb ik nu een Cresta WXR-815 LM die ik W.D heb draaien nu er door de weeks geen pc daar staat moet ik in het weekend de cresta aan de laptop zetten en dan de gegevens uitlezen dit gaat goed , maar ook dan is er geen reset om 0.00 , nadeel wat ik daar van ondervind is dat ik bijvoorbeeld op 27 sept mijn gegevens uitlees maar dat ik op 4 okt weer die zelfde gegevens mee krijg en ik zou eigenlijk per week willen kijken komt dit nu ook door dat er geen 0.00 reset is ( oplosing voor mij is dat ik handmatig de cresta reset en dan weer alles moet instellen is lastig maar zo heb ik per week de gegevens

groetjes ronald

www.weerstationteraar.nl
Door osjohn
Wietse schrijft:
Alles staat perfect, mijn weerstation staat gelijk aan een satelliet met de tijd.
Daar ligt het niet aan hoor, althans dat denk ik.

Ik neem aan dat je in WD, Contrl Panel / Units&Other settings / reset times op nul heb staan.

John
Door Wietse
osjohn schrijft:
Wietse schrijft:
Alles staat perfect, mijn weerstation staat gelijk aan een satelliet met de tijd.
Daar ligt het niet aan hoor, althans dat denk ik.

Ik neem aan dat je in WD, Contrl Panel / Units&Other settings / reset times op nul heb staan.

John

Ja, klopt.
Door Nico
Beste Kees

Mijn PC zet ik voor 00.00 uit. De reset vindt dan niet plaats. Daarom heb ik de resettijd om 23 uur gezet. De gegevens die ik gebruik haal de volgende dag uit Averages/extremes Noaa Syle Reports, waarvan de reset tijd wel op 00 uur staat en deze gegevens zijn in orde. De eerdere versie 10.s70N werkte wel om 00 uur, ook al werd de pc eerder uitgeschakeld.
Door osjohn
Nico schrijft:
Beste Kees

Mijn PC zet ik voor 00.00 uit. De reset vindt dan niet plaats. Daarom heb ik de resettijd om 23 uur gezet. De gegevens die ik gebruik haal de volgende dag uit Averages/extremes Noaa Syle Reports, waarvan de reset tijd wel op 00 uur staat en deze gegevens zijn in orde. De eerdere versie 10.s70N werkte wel om 00 uur, ook al werd de pc eerder uitgeschakeld.

http://www.weather-display.com/history.php

Kijk maar eens naar build 13

John
Door Wietse
osjohn schrijft:
Nico schrijft:
Beste Kees

http://www.weather-display.com/history.php

Kijk maar eens naar build 13

John

Weather Display draait hier al een week op build 13, maar de bug blijft gewoon :S.
Door wslangerak
OK, zojuist dit verhaal in het WD-forum geplaatst:

[size=2]Hi Brian,

Just in order to clarify this matter..

It seems that in earlier versions of WD the daily reset (in this case midnight) was done even though the PC was shut off during the change of day.
Since a while (version 10.37O ??) WD doesn't reset the daily extremes when reading the 00:00 hour data from the datalogger or console.

I don't have this problem myself (running 24/7), but several Dutch WD-users who close down their PC's during nighttime mention this problem, which assumingly didn't occur in earlier versions.

As a result, some extreme values on their own websites and on the website www.hetweeractueel.nl (The Actual Weather in The Netherlands) are not correct. Manual reset after restarting the PC in the morning could be an alternative, but is not an elegant solution.

So, the question is: could it be arranged that WD does the daily reset at the moment the midnight data is read from the console/logger?

Thanks in advance for your kind attention.

Rgds,
Kees[/size]

Kortgezegd is de vraag dus of WD zodanig kan worden aangepast dat zodra de middernacht-data worden uitgelezen uit de console/datalogger, de dagelijkse reset kan worden gedaan. Dit omdat er verkeerde extremen op de diverse websites te zien zijn als er geen reset plaatsvindt.

Overigens schreef een andere gebruiker in hetzelfde topic dat WD nooit de reset deed als de PC om 00:00 uur niet aanstond. Ik heb geen idee wat nu het geval is, want ik draai zoals gezegd 24/7.

Even afwachten maar wat het antwoord van Brian is. We zullen waarschijnlijk wel een paar dagen geduld moeten hebben.

Gr,
Kees.
Door petergroeneveld
In dit topic hebben zich nog geen handvol mensen met het gestelde probleem gemeld. Heb even naar reacties op het WD forum gekeken n.a.v. het geplaatste bericht van Kees.

Welgeteld 2 reacties, zelfs Brian heeft nog niet geantwoord. Nou kun je je afvragen is het nou wel of geen bug in het programma of is er gewoon nog geen antwoord op te vinden. In ieder geval als je het programma 24/7 hebt draaien dan is dat probleem er niet. Ook voor computer apparatuur is het naar mijn mening beter het zo weinig mogelijk uit te zetten i.v.m. temperatuur verschillen maar dat is een andere discussie.

Hoe nu verder nog even afwachten maar?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13