Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door WeerstationGraveNL
De laatste tijd heb ik veel problemen met mijn PC.
Dat houdt in dat ik regelmatig data en dus ook de grafiek van WD moet herstellen.
Ik heb me nooit écht verdiept in het herstellen daarvan, maar tot nu toe deed ik altijd het volgende:

Ik pas eerst de logfile aan.
Daarna in WD klik ik op Action
Convert logfiles to datafiles
Dan kies ik 1 a 2 maanden: 102009lg.txt en 92009lg.txt en klik op convert.
Daarna wordt het wat wazig, want ik weet niet goed op welke knop ik dan moet drukken.
De ene keer lukt het, de andere keer niet :blush:

Wie heeft dit onlangs uitgezocht en kan mij vertellen hoe dit precies werkt?
Door wslangerak
Hoi Peter,

Als je de data hebt aangepast kies je eerst voor "Convert" en klikt daarna - zonder iets aan te vinken - op "Recreate the last 31 days graph data". Daarmee pas je de grafieken aan aan de verbeterde data in je logfiles.

Als je extremen niet meer kloppen kan je een vinkje zetten bij "Convert all found logfiles to datafiles". Je moet dan wel eerst alle extremen die niet correct zijn resetten via Action > Reset selected alltime records.

Succes,
Door WeerstationGraveNL
Dat lijk me inderdaad de manier waarop ik het altijd deed.

Als je die functie "Convert all found logfiles" aanvinkt, worden dan alleen de de logfiles van het lopende jaar gebruikt, of ook die van voorgaande jaren (voor zover aanwezig in die directory - hetgeen bij mij wel het geval is)?

En ik neem aan dat als je de "Convert solar to log file" functie gebruikt, je de logfiles een voor een moet aanwijzen, of worden dan ook alle gevonden logfiles omgezet?
Door wslangerak
WeerstationGraveNL schrijft:
Als je die functie "Convert all found logfiles" aanvinkt, worden dan alleen de de logfiles van het lopende jaar gebruikt, of ook die van voorgaande jaren (voor zover aanwezig in die directory - hetgeen bij mij wel het geval is)?

Inderdaad álle logfiles die aanwezig zijn in de dir "logfiles".

En ik neem aan dat als je de "Convert solar to log file" functie gebruikt, je de logfiles een voor een moet aanwijzen, of worden dan ook alle gevonden logfiles omgezet?

Ja, je moet de file (bijv. 102009vantagelog.txt) per stuk bovenin eerst invullen.

Gr,
Door WeerstationGraveNL
Kees, dan moet het helemaal goed komen joh :silly:
Ik heb dat altijd op goed geluk gedaan, dus zelfs een veteraan als ik kan daar moeite mee hebben.

Thank you!