Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door spoetnik
Na wat post geplaatst te hebben, is het misschien wel zo netjes om me even voor te stellen.

Ik ben Martijn, mijn passie is kitesurfen. Voor kitesurfen heb je nodig....juist, Wind.
Dus, het idee om een windmeter op mijn dak te zetten, die ik via Internet toegankelijk wil hebben. Eerst begonnen met een Cresta, maar die heeft het bij mij niet lang volgehouden. De ontvangst van de sensoren liet in de stedelijke omgeving nogal te wensen over. (Den Haag)

Dus, Cresta ingeruild voor dat stapje hoger, Een Davis. oke, een Vue, dus de instapper, maar voor windmeting prima geschikt!! Elke 2.5 sec een update, mooie weergaven is de console, helemaal super!!

De Davis heb ik aan een NSLU2, met meteohub, aan het internet hangen. Elke minutt wordt er een clientraw naar de website up-ge-load (ge-upload wat je wilt), en WD-live geeft dit mooi weer. Kijk op www.side-shore.nl voor het resultaat.

Wat wil ik nog (op weer gebied)
1) Near-realtime weergave. Weet nog niet hoe, maar die 2,5 seconden updates wil ik ook graag op het internet terug zien.

2) Een mooie iPhone pagina maken met de weersgegevens.

3) mijn data beschikbaar maken voor Het weer actueel. Helaas werkt de upload op de een-of-andere manier niet naar mijn server. De clientraw wordt wel ge-upload, maar hetweeractueel.txt niet. raar dus...

Als iemand iedeen heeft voor 1 van de 3 puntjes, dan hoor ik het graag!
Door AenG
Hallo Martijn,

Stuur even via PM je emailadres. Ik zal je dan wat screenshots sturen van mijn meteohub instellingen.

gr Geert
Door spoetnik
Ik weet niet of ik nog meer data op de site wil.

Ik wil wel een meer real-time weergave van de wind (hoe weet ik nog niet)
En een special iPhone pagina.
Door spoetnik
Ik heb een idee hoe ik de near-realtime weergave zou kunnen doen:

Ik heb de rapid-fire voor wunderground in de meteohub aangezet. Elke 5 sec wordt windergroudn nu bijgewerkt. Top!

Als ik hier kijk(http://wiki.wunderground.com/index.php/API_-_XML) Dan is het mogelijk om deze gegevens in XML op te vragen.

Nu 'alleen' nog even mooi weer geven op de website.

Ben ik de eerste die hier aan denkt, of zijn er (voorbeeld) scripts te vinden die hier al gebruik van maken?
Door wslangerak
spoetnik schrijft:
Ik heb een idee hoe ik de near-realtime weergave zou kunnen doen:

Ik heb de rapid-fire voor wunderground in de meteohub aangezet. Elke 5 sec wordt windergroudn nu bijgewerkt. Top!

Als ik hier kijk(http://wiki.wunderground.com/index.php/API_-_XML) Dan is het mogelijk om deze gegevens in XML op te vragen.

Nu 'alleen' nog even mooi weer geven op de website.

Ben ik de eerste die hier aan denkt, of zijn er (voorbeeld) scripts te vinden die hier al gebruik van maken?

Ik begrijp niet wat je nu precies bedoelt: WDLive doet die update toch al op je site? Er is niks sneller dan je eigen clientraw-files lijkt mij.
Door spoetnik
Meteohub plaats maximaal 1 maal per minuut een verse clientraw op de server. De rappid fire naar Weather underground gaat elke 5 sec.
Door wslangerak
spoetnik schrijft:
Meteohub plaats maximaal 1 maal per minuut een verse clientraw op de server.

Aha, ok... maar kan je dat niet instellen dan? Het lijkt me toch sterk dat mensen met een meteohub niet sneller kunnen verversen dan 1 x per minuut?
Door Regards
spoetnik schrijft:
. . . Wat wil ik nog (op weer gebied)
1) Near-realtime weergave. Weet nog niet hoe, maar die 2,5 seconden updates wil ik ook graag op het internet terug zien.
. . . Als iemand iedeen heeft voor 1 van de 3 puntjes, dan hoor ik het graag!

Martijn,

Welkom op het HWA forum vanuit Spijkenisse.

[Off-Topic]
Ik heb zelf ook WDL op mijn site en deze draait redelijk rap 2 sec update (had het liever 2X per seconde gezien :cheer: maar dit kan helaas niet).
Het heeft hier niets te maken met de clientraw files (hoe WDL aan die 2.5sec update komt weet ik ook niet precies) kijk maar op andere site's die met WDL draaien (heb zelf een eigen server draaien, hoeft niets te worden geupload).
Ik denk zelf dat je instellingen verkeerd staan, ik kan jouw wdlconfig.xml niet inlezen (vreemde URL) om te kijken wat er verkeerd staat, heb je een link dan kan hier naar gekeken worden wat er verkeerd staat.
[/Off-Topic]

Gr Rik
Door weerzoetermeer
Regards schrijft:
spoetnik schrijft:
. . . Wat wil ik nog (op weer gebied)
. . . Als iemand iedeen heeft voor 1 van de 3 puntjes, dan hoor ik het graag!

Martijn,

Welkom op het HWA forum vanuit Spijkenisse.

[Off-Topic]
Ik heb zelf ook WDL op mijn site en deze draait redelijk rap 2 sec update (had het liever 2X per seconde gezien :cheer: maar dit kan helaas niet).
Het heeft hier niets te maken met de clientraw files (hoe WDL aan die 2.5sec update komt weet ik ook niet precies) kijk maar op andere site's die met WDL draaien (heb zelf een eigen server draaien, hoeft niets te worden geupload).
Ik denk zelf dat je instellingen verkeerd staan, ik kan jouw wdlconfig.xml niet inlezen (vreemde URL) om te kijken wat er verkeerd staat, heb je een link dan kan hier naar gekeken worden wat er verkeerd staat.
[/Off-Topic]

Gr Rik

WDL maakt wel degelijk gebruik van de clientraw bestanden. Kijk maar eens in het door jou genoemde bestand, wdlconfig.xml.

Gr.
Thierry
Door Regards
[Off-Topic]
weerzoetermeer schrijft:
WDL maakt wel degelijk gebruik van de clientraw bestanden. Kijk maar eens in het door jou genoemde bestand, wdlconfig.xml.

Gr.
Thierry

Thierry,

Heb het verkeerd omschreven/uitgelegd, het klopt dat WDL deze bestanden nodig heeft (anders zou WDL niet werken ;) ).
Ik bedoelde dat iemand die WDL gebruikt en de clientraw files upload naar je webprovider dit altijd om de minuut gebeurd en niet om de 2.5 seconden, die 2.5 seconden gegevens zullen in de 4 clientraw bestanden zitten verwerkt (ik weet niet hoe WDL dit doet, zoals ik al omschreef).
Klinkt logisch dat Martijn denk dat de clientraw files dan om de 2.5 seconden zouden moeten worden geupload om aan die 2.5 seconden te komen.
Ik denk zelf dat wdlconfig.xml niet goed is ingesteld.

Gr Rik
[/Off-Topic]