Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door wthus
Het systeem weer draaiende op de FTP server na. Maar de weerdata staan in elk geval weer online! Alleen blijft de luchtdruk grafiek hier op HWA steken op 999 hpa wat niet klopt.
Door wthus
Ik kopieer maar even hetgeen wat ik ook op de website heb geplaatst, zal nog contact zoeken met Luc erover:

MEDEDELING OVER WEERSTATION DICHTEREN:
Vanaf januari 2011 zullen er geen actuele weerdata op de website verschijnen. De waarnemingen vanaf Dichteren worden helaas na 12 jaar stop gezet. In december 2006 was al een eerdere dreiging van het beëindigen van het meetveld en mijn hobby wegens omstandigheden. Die stopzetting werd toen voorkomen doordat mijn naaste buurman (dhr. Kaal) mij een stuk grond ter beschikking stelde direct achter het ouderlijk huis waar ik per januari 2007 een meetveld in kon richten. De kern van het meetveld, de computer kon geplaatst worden in de machinekamer van zijn melkgeitenhouderij. Op het nieuwe meetveld heb ik 4 jaar nog mijn hobby kunnen voortzetten en in die tijd alsnog een prachtige meteorologische meetreeks van ruim 12 jaar kunnen opbouwen. Helaas gebeurde er in die 4 jaar ook een aantal vervelende zaken. Dit was o.a. een binnenbrand op koninginnendag 2008. Er deden zich geen persoonlijke ongevallen voor en ook de dieren op de boerderij kwamen er goed vanaf, maar het woonhuis werd flink beschadigd. Na renovatie mocht het toch niet allemaal meer zo zijn als vroeger en heeft de eigenaar, mede om gezondheidsredenen, besloten te stoppen met zijn bedrijf. Daarom kan het meetveld niet blijven bestaan en is besloten om per januari 2011 de stekker er uit te trekken. Hiermee eindigen de waarnemingen die zijn gestart in 1998 vanuit buurtschap Dichteren.

Desondanks het verdwijnen van het meetveld zal de website wel blijven bestaan. Wel zal deze waarschijnlijk een andere invulling krijgen. Het weerpraatje blijft voorlopig bestaan en de weergebeurtenissen van de dag beschrijven, al zullen meetdetails minder meewegen, of van buurstations worden onttrokken. Daarnaast zal fotografie en de jacht naar extreem weer een grotere rol gaan spelen. En de rest… dat is toekomst, maar zeker geen reden om Weerstation Dichteren na 10 jaar uit uw favorieten te verwijderen!!

Wilber Thus, 3 januari 2011
Door wslangerak
Hoi Wilber,

Heel jammer om dit te lezen! Een man van 't eerste uur kwijtraken in de metingen is nooit leuk. En zeker niet als het iemand is die jarenlang alle moeite heeft gedaan de boel draaiende te houden.
Ik begrijp uit je verhaal dat je geen alternatieve locatie hebt (ook al is die minder ideaal?).

Hopelijk blijf je wel actief op het forum gezien je extreem-weer ambities! Uit de favorieten verwijderen zal ik je site zeker niet. En jou persoonlijk al helemaal niet!

Graag tot ziens hier of ergens anders...

Groeten,
Door wthus
wslangerak schrijft:
Hoi Wilber,

Heel jammer om dit te lezen! Een man van 't eerste uur kwijtraken in de metingen is nooit leuk. En zeker niet als het iemand is die jarenlang alle moeite heeft gedaan de boel draaiende te houden. Ik begrijp uit je verhaal dat je geen alternatieve locatie hebt (ook al is die minder ideaal?).

Hopelijk blijf je wel actief op het forum gezien je extreem-weer ambities! Uit de favorieten verwijderen zal ik je site zeker niet. En jou persoonlijk al helemaal niet! Graag tot ziens hier of ergens anders...

Helaas, ik heb tot nu toe nog steeds geen alternatie locatie. Behalve in mijn achtertuin waar ik sinds december 2006 woon, maar daar wil ik eigenlijk nog niet aan beginnen. Te dicht, te klein, teveel bestrating/planten/potten, teveel hokken, etc... Dat levert geen goede metingen op. Het meetveld was het ideaalst, buitenaf achter het vroegere ouderlijk huis. Maar dat gaat niet meer. De nieuwe eigenaar van die weide wil het niet.

Mischien dat er zich nog eens een locatie voordoet... wie weet.

Blijf natuurlijk wel gewoon actief op HWA. Het is erg moeilijk om nu zelf niet meer even te kunnen kijken hoe warm het is en de gegevens te verwerken. Ik ben nu volledig aangewezen op data van buurstations. HWA zal een van de bronnen zijn.

Gr. Wilber.

[img]http://weerstation-dichteren.nl/voorpaggroot398.jpg[/img]