Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wslangerak
Inderdaad weinig sjoege...

Maar voor de zekerheid: iemand daar schrijft dit:

I think it means it will run the daily (midnight) reset routine at start up, not that it will reset the values at whatever time WD is started

Oftewel, als je dat vinkje aanzet bij Setup / Advanced Misc Settings / Program Tab / StartUp commands section / Daily reset when WD starts
is het volgens hem zo dat de reset wordt gedaan op de reset-tijd (dus 00:00 uur als je dat hebt ingesteld) zodra je WD opstart (bijv. 's morgens).

Is het zeker dat dat niet zo is? Iemand wel geprobeerd? Wietse?
Door Wietse
Heb ik uiteraard al geprobeerd, maar dan reset bij mij Weather Display op het moment dat ik hem opstart, dus als hij dan de gegevens heeft opgehaald dan reset Weather Display pas, daar heb ik helaas niks aan.

Is het misschien een idee dat je een specifieke brief naar Brian schrijft en het dus gewoon per e-mail doet?
Door Wietse
Voor het eerst, Weather Display reset weer!
Ik ben echt blij, ik had het vermoeden dat Weather Display dat gister ook deed, maar toen was ik ondertussen, ergens anders.

Ik gebruik nu Weather Display 10.37O build 17, als er nu bijv. build 19 online wordt gezet, zou ik die dan nog wel downloaden, of het lekker zo laten?
Als Weather Display komende nacht weer een reset doet om 12 uur 's nachts dan ben ik er helemaal zeker van.

Kortom, ik ben zeer blij dat dit probleem nu (bijna, even afwachten nog) is opgelost.
Ik bedank ik Brian hiervoor, want die zal dit waarschijnlijk verholpen hebben denk ik.

Met vriendelijke groet,
Wietse ter Haar :D
Door Luc
Begrijp ik nu goed dat er een nieuwe versie van WD is uitgebracht?

Het zou mooi zijn als het probleem is opgelost. Gisteren waren op de extremen pagina ook weer verkeerde weerstations te zien met de Tmax van de vorige dag. Ik hoop dat dit nu verleden tijd is.

Gr,
Luc
Door wslangerak
Er worden zeer regelmatig updates uitgebracht, zie: http://www.weather-display.com/history.php
In dit overzicht wordt de daily reset niet genoemd. Ook is er van Brian nog geen antwoord op onze laatste vragen.
Dus óf het is toeval dat het nu ineens werkt, óf met een van de laatste updates is het probleem "per ongeluk" verholpen óf Brian heeft het bewust verholpen en dan horen we dat misschien nog.

Gr,
Door Eckie76
Ik heb na enkele jaren weer eens WD geactiveerd, om er weer eens "in" te komen en te kijken of er inmiddels iets verbeterd is.

Wat direct opvalt: (Ik gebruik een Nexus TFA als proefstation).
Het duurt nu al 34 minuten om de datalogger uit te lezen.

Zodra ik klaar ben met uitlezen (ik verwacht eind november) ga ik het hele programma nalopen en testen.
Hopelijk kan ik dan erachter komen, waarom en of er niet gereset wordt rond middernacht.
Door wslangerak
Nou succes, Olaf..

Even voor de duidelijkheid: de reset om 00:00 uur wordt gewoon gedaan, het gaat alleen om de middernacht-reset, die volgens sommigen niet wordt gedaan als je de PC om 00:00 uur niet aan hebt staan. Bij 's morgens aanzetten moet hij uiteraard alsnog de middernacht-reset doen en dát schijnt dus niet te gebeuren. Tenminste, als het probleem nog bestaat.

Gr,
Door wslangerak
Oja, en nog even over dat inlezen: als er lange tijd geen verbinding heeft bestaan tussen console en WD gaat het programma álle data die in het geheugen zitten inlezen. Het kan zijn, dat je na inlezen van de huidige tijd het proces gewoon kan stoppen als de oudere data toch niet (meer) belangrijk zijn. En dan is-ie misschien na drie minuten klaar.
Door Wietse
wslangerak schrijft:
Er worden zeer regelmatig updates uitgebracht, zie: http://www.weather-display.com/history.php
In dit overzicht wordt de daily reset niet genoemd. Ook is er van Brian nog geen antwoord op onze laatste vragen.
Dus óf het is toeval dat het nu ineens werkt, óf met een van de laatste updates is het probleem "per ongeluk" verholpen óf Brian heeft het bewust verholpen en dan horen we dat misschien nog.

Gr,

Ik zou graag het antwoord nog horen, straks brengt Brian namelijk weer een update uit waarbij het probleem zich wel weer voordoet, hier ben ik namelijk bang voor :(.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13