Algemeen forum voor discussie over de website
Door MarTan
Hallo,

Al een geruimte tijd heb ik het probleem dat de TFA Nexus Pro de sensors buiten niet meer kan zien. Ze vallen dus weg. De ontvanger staat op zolder.
Ik heb 2 tempratuur sensors buiten (1 op de grond en 1 op 1,8 meter) en deze zijn regelmatig weg. (Channel 4 & 5) Afstand is ong. een meter of 8 met direct zicht door het glas heen naar de sensors vanaf de ontvanger.
Met name als het gaat regenen heb ik het probleem. Ook heb ik nog een ontvanger (TFA Sinus) beneden staan en die heeft het probleem niet. Alleen "drinkt" deze batterijen.
Ik heb er alles al aan gedaan om het te verbeteren. Nieuwe batterijen / Sensors vervangen door nieuwe orginele TFA maar dit mocht niet helpen.

Ook de ontvanger op zolder steeds een andere plek gegeven. Ook dat hielp niet.
Is er een mogelijkheid om de antenne naar buiten te verplaatsen?
Nu moet ik steeds het knopje indrukken om de sensors opnieuw te laten vinden/zoeken.

Groeten,
Martijn
Door wslangerak
Dit onderwerp is al diverse keren ter sprake gekomen op het forum, onder meer hier:

http://www.hetweeractueel.nl/forum/tfa-nexus-mebus-irox-honeywell-weerstations/7190-tfa-pro-uitval-windtsensor-na-aansluiten-usb#7190

Weinig aan te doen: zoeken naar de ideale plaats, goeie USB-kabel gebruiken, antenne naar buiten halen kan, maar vergt "slopen" van de console en het resultaat is niet altijd de moeite waard.

Gr,
Door MarTan
Bedankt.
Ga ik even lezen.
Dit zijn de onstvangt signalen momenteel en gisteren wat dit bijna allemaal 100% :unsure:

$indoorsensor = "100.00 % - green";
$serversensor = "100.00 % - green";
$groundsensor = "64.87 % - red";
$outdoorsensor = "88.15 % - yellow";
$barosensor = "100.00 % - green";
$rainsensor = "99.92 % - green";
$windsensor = "100.00 % - green";

Ook heb ik iets gelezen over een antenne buiten het console station.
http://www.weather-watch.com/smf/index.php/topic,29813.0.html

Om alles nu ter vervangen door wat anders is mij nog te duur. (heb ook twee consoles staan) Net pas een jaar in bezit.

Ik ga wel wat proberen.
Door MarTan
Aangezien de console bij mij een vaste opstelling heeft en uit de weg staat, heb ik even de sordeerbout gepakt en de antenne naar buiten gebracht.
Op bijna dezelfde maniet als op de ander link, maar dan zonder connectors.
Tevens de "Ground" langs de batterijen weggehaald en deze ook naar buiten gebracht in een Z vorm naar beneden toe. (ik heb hiervoor de gaten in de behuizing gebruikt, dus hoefte niet te boren). De USB kabel is verkort tot een halve meter met een fariete kern. Momenteel leest hij de volgende waardes uit.

$indoorsensor = "100.00 % - green";
$serversensor = "100.00 % - green";
$groundsensor = "100.00 % - green";
$outdoorsensor = "100.00 % - green";
$barosensor = "100.00 % - green";
$rainsensor = "100.00 % - green";
$windsensor = "100.00 % - green";

Alleen regent het nu niet meer. Ik hoop dat dit verbeterd.
Zodra ik flex antennes binnen heb zal ik deze gaan monteren.

Martijn
Ik heb hier ook mee zitten tobben.
Bij mij hielp het om de unit met rug tegen het raam gedrukt klem te zetten.
Ook een goede USB kabel met ferriet kernen gebruikt.
Alles op een geaard ontstoord stekkerblok.

De nieuwe units hebben een buiten antenne!
Waardoor deze problemen een stuk minder zullen zijn.
Door osjohn
Het gaat over het zwak zenden van de sensoren, daar zou je wat op moeten vinden om daar de antennen te verlengen of buiten de unit te plaatsen.

Wat je nu doet is alleen de antenne verplaatsen van de ontvanger.

John
Als je geen PC / USB aansluit op de hoofdunit, werkt alles meestal goed.
Maar wanneer je de USB aansluiting met de PC maakt, is het feest.
Het USB signaal zit te dicht bij de interne antenne.
Hierdoor wordt de ontvangst te veel gestoord.
Daarom hebben de nieuwe hoofdunits ook een externe antenne.
(De hoofdunit moet ook niet te dicht bij elektronische apparatuur staan)
Door MarTan
Gisteren aandig aan het knutselen geweest met de antenne.
Vandaag flex antenne binnen gekregen en deze gemonteerd. Een stuk beter nu en dit ga ik ook zeker toepassen op de sensores die buiten staan.
wat ik heb kunne achterhalen dat is als er een draad wordt gebruikt de demping ong 17-19db id en met een spriet antenne al gauw 3-6db dus het is het proberen waard.
Door Willie
:( Probleem is op te lossen door alufolie om de usb kabel te draaien ongeveer 4 a 5 wikkelingen dan tape om de kabel.
Heb op deze weg het probleem bij me zelf opgelost.Heb zelfs een verlengkabel aan de ingepakte kabel zitten van 5 meter en die is zonder folie , maar wel uit de buurt van de pc en andere voedingen etz.
De Pc en andere electronica bv voeding voor telefoon en opladers etz storen op het binnenkomend signaal.;)
Door MarTan
Momenteel heb ik het weerstation aan de muur hangen en ong 20 cm erboven staat de PC (Mini pc) van maar 35 watt.
Ik heb hierop een antenne gemonteerd (flex antenne 433mhz) en op 1 van de sensers (momenteel 1 temperatuur sensor) ook een flex antenne.
Ik heb tot op heden nog geen verlies gehad tijdens een regenbui. Wel heb ik een USB kabel er tussen zitten die afgeschemrd is (een dikkere).
Ik ben al aan het kijken of het mogelijk is de zenders 433 te vervangen door 868 zenders. Het is maar een klein printje.

Martijn