Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door AenG
Ik heb geen ervaring met het defineren van html-pagina's in meteohub, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Alleen de gedefineerde grafieken en de file "all-sensors.txt" upload ik naar mijn website (http://www.webreus.nl). De grafieken worden dan rechtstreeks als image in een artikel geplaatst (joomla).
Verder lees ik de sensors.txt file uit dmv php scriptjes, die ik dan vervolgens weer plaats in een artikel. Om die php-scriptjes in een artikel te plaatsen gebruik ik de plugin "jumi" (http://jumi.vedeme.cz/). Op deze manier plaats ik de gemeten data op mijn website.

Het is niet nodig om de geheugenkaart uit je alix te halen. Alles kun je defineren via je admin account.

Hieronder een scriptje (day1_uv0_index.php) om de uv-index uit de txt file te halen:

Code: Selecteer alles
<?php
$idxfile = "hetweeractueel/all-sensors.txt";
$value=array();
$file = file($idxfile);
foreach ($file as $line)
 {
  $exp_line = explode(" ", $line);
  $var=$exp_line[0];
  $value[$var]=$exp_line[1];
 }

echo $value[day1_uv0_index];
?>

Door eugel
@ A en G
Hallo Geert

kun je misschien een stukje van je artikel plaatsen waar je de jumi code in hebt staan? Ben hier ook met joomla bezig en was benieuwd hoe jij de php code verwerkt met jumi in een artikel.

Groeten marcel.
Door WeerstationGraveNL
AenG schrijft:
Het is niet nodig om de geheugenkaart uit je alix te halen. Alles kun je defineren via je admin account.[/code]

Uhm, dat is me nog niet gelukt.
Heb zojuist de activatiecode binnengekregen, en ben alle mogelijkheden nog even langs gelopen, maar ik zie nergens de mogelijkheid om de html-pagina te bewerken, cq een nieuwe html-pagina aan te maken.

Heb de gebruiksaanwijzing er al op nagelopen, maar daar wordt met geen woord gerept over het bewerken cq aanmaken van html-pagina's.

Ik ga hoe dan ook even jouw jumi-oplossing bekijken.
Dat is nooit weg om zo gegevens in tekst te kunnen verwerken.
/edit: ik zie nu pas dat Jumi voor Joomla is bestemd en daar werk ik helaas niet mee.
Door AenG
Marcel,

Ik heb er even een plaatje van gemaakt, want het forum gaat op tilt door de code. Maar onderstaand commando zet je ergens in je artikel. Bij mij is dat in een cel van een tabel.

Bijlagen
31_10_2009_8_00_18.png
31_10_2009_8_00_18.png (2.02 KiB) 2947 keer bekeken
Door AenG
WeerstationGraveNL schrijft:
AenG schrijft:
Het is niet nodig om de geheugenkaart uit je alix te halen. Alles kun je defineren via je admin account.[/code]

Uhm, dat is me nog niet gelukt.
Heb zojuist de activatiecode binnengekregen, en ben alle mogelijkheden nog even langs gelopen, maar ik zie nergens de mogelijkheid om de html-pagina te bewerken, cq een nieuwe html-pagina aan te maken.

Heb de gebruiksaanwijzing er al op nagelopen, maar daar wordt met geen woord gerept over het bewerken cq aanmaken van html-pagina's.

Ik ga hoe dan ook even jouw jumi-oplossing bekijken.
Dat is nooit weg om zo gegevens in tekst te kunnen verwerken.
/edit: ik zie nu pas dat Jumi voor Joomla is bestemd en daar werk ik helaas niet mee.

Kijk eens op blz 8(punt 8), blz 53 (punt 2.11.4) en blz 68 (punt 3.4) van de meteohub handleiding
Door AenG
En hier de jumi(plugin) instellingen. lekker simpel, en werkt perfect.

Bijlagen
31_10_2009_8_35_10.png
31_10_2009_8_35_10.png (18.95 KiB) 2947 keer bekeken
Door WeerstationGraveNL
Hoi Geert,

AenG schrijft:
Kijk eens op blz 8(punt 8)

Had ik al gelezen, vandaar dat ik zoek naar hoe dat te doen.

blz 53 (punt 2.11.4)

Had ik al gelezen, maar legt nog steeds niet uit hoe zo'n html-pagina aan te maken.

en blz 68 (punt 3.4) van de meteohub handleiding

Had ik al gelezen, maar legt nog steeds niet uit hoe zo'n html-pagina aan te maken.

Nogmaals Geert, ik heb die gebruiksaanwijzing binnen en buiten gekeerd, maar er wordt eenvoudigweg niet uitgelegd hoe je een html-pagina kunt bewerken of aanmaken. Ik heb het Meteohubforum van voor tot achter doorgelezen, maar noppes nada.

Ik heb mijn vraag op het Meteohubforum gesteld.
Als ik antwoord krijg, dan zal ik die hier ook plaatsen, want ik denk dat meer mensen met dit probleem te maken hebben/krijgen.

P.S.
Ik heb geen Joomla, dus Jumi zal niet werken voor mij, denk ik tenminste!?
Door WeerstationGraveNL
Geert, ik ben er uit !!!
Heb Boris gemaild, en hij bracht mij op het goede idee.
Weliswaar via een omweg, want zijn wijze werktte niet meteen.

Hij zegt dat je de directory via een browser kunt benaderen door als adres te typen: http://jouw-IP-adres/public

Als ik dat doe, dan krijg ik een foutmelding.
Als ik echter naar het Windowspaneel Netwerk ga, en ik klik daar op Meteohub, dan krijg ik de directories te zien met alle bestanden en dus ook de html-pagina test-template.

Die kan ik openen in Dreamweaver en bewerken.
Ik ben er uit.

Dank voor je ondersteuning tot nu toe.

PS.
Ik heb een template gevonden voor een iPhone pagina.
Die ga ik zometeen uploaden en als het lukt, zal ik je het adres geven om te testen.
Door WeerstationGraveNL
Zie mijn test-template:
http://www.bommeltje.nl/weer2/iphone.html

Heb de template enigszins bewerkt (maar is verre van klaar).
Is een Duitse versie voor de iPhone.
Maar je ziet dat er hier en daar waarden worden omgezet in de actuele waarden van 'mijn' weerstation.

Er moet nog veel aan gebeuren, maar dan heb je een indruk hoe het werkt.
Door AenG
WeerstationGraveNL schrijft:
Zie mijn test-template:
http://www.bommeltje.nl/weer2/iphone.html

Heb de template enigszins bewerkt (maar is verre van klaar).
Is een Duitse versie voor de iPhone.
Maar je ziet dat er hier en daar waarden worden omgezet in de actuele waarden van 'mijn' weerstation.

Er moet nog veel aan gebeuren, maar dan heb je een indruk hoe het werkt.

Dus als ik het goed begrijp dan heb je de template in de public directory gezet van je meteohub. Daarna roep je het aan via je website?