- 16 jul 2009, 09:43
Sinds 2004 gebruik ik WD.
Voor de wind gebruik ik een aparte transmitter.
Deze transmitter gaf een paar jaar later de geest.
Hij viel steeds uit en gaf een keer per paar minuten de wind aan.
Op de console verschenen dan streepjes.
In WD bleven de windgegevens en meter staat zoals het op het moment bij onderbreking was.
De transmitter heb ik toen vervangen door een nieuwe.
In de loop der jaren is meerdere malen probleemloos van computer gewisseld.
Nu de computer de nodige problemen veroorzaakte heb ik een nieuwe computer aangeschaft.
Het overzetten van WD ging niet probleemloos waardoor ik een schone nieuwe installatie moest doen. Al die jaren had ik de software telkens geupdated.
Bij deze nieuwe installatie ging niet alles naar wens. Na een goede tip van Kees had ik mijn historie weer terug, niet geheel naar wens maar toch.
Het grootste probleem wat ik nu nog heb is dat als de console de transmitter voor de wind even niet ziet WD een windsnelheid aangeeft van 113 m/s piek en 76 m/s gemiddeld.
Dit kan ik later corrigeren maar het blijft zo in de grafieken en rapportages staan.
Dit is voor mij een nieuw fenomeen waar ik geen oplossing voor weet.
Misschien komt iemand anders dit bekend voor en heeft daar een oplossing voor.
Het steeds moeten corrigeren is daar geen oplossing voor.
Groet,
Gerrit
Voor de wind gebruik ik een aparte transmitter.
Deze transmitter gaf een paar jaar later de geest.
Hij viel steeds uit en gaf een keer per paar minuten de wind aan.
Op de console verschenen dan streepjes.
In WD bleven de windgegevens en meter staat zoals het op het moment bij onderbreking was.
De transmitter heb ik toen vervangen door een nieuwe.
In de loop der jaren is meerdere malen probleemloos van computer gewisseld.
Nu de computer de nodige problemen veroorzaakte heb ik een nieuwe computer aangeschaft.
Het overzetten van WD ging niet probleemloos waardoor ik een schone nieuwe installatie moest doen. Al die jaren had ik de software telkens geupdated.
Bij deze nieuwe installatie ging niet alles naar wens. Na een goede tip van Kees had ik mijn historie weer terug, niet geheel naar wens maar toch.
Het grootste probleem wat ik nu nog heb is dat als de console de transmitter voor de wind even niet ziet WD een windsnelheid aangeeft van 113 m/s piek en 76 m/s gemiddeld.
Dit kan ik later corrigeren maar het blijft zo in de grafieken en rapportages staan.
Dit is voor mij een nieuw fenomeen waar ik geen oplossing voor weet.
Misschien komt iemand anders dit bekend voor en heeft daar een oplossing voor.
Het steeds moeten corrigeren is daar geen oplossing voor.
Groet,
Gerrit