Algemeen forum voor discussie over de website
Door jango
Over deze materie is al veel vaker op HWA een discussie gevoerd.
Laten we dat in deze niet te lang doen.

Ik ben van mening dat dit niet via een poll hoeft worden bepaald.

Als Luc de mening deelt dat HWA door uitsluiting aan de extreme van niet 24/7 stations de site beter kan maken moet hij dit niet nalaten.

Stel een poll wijst uit dat een meerderheid het hier niet mee eens is.

Dan zou Luc de site in het oog van democratie niet mogen veranderen.

Ik vind dat alleen Luc bepaald wat op de site kan/mag en wordt ver/getoond en dat wij als deelnemers aan zijn site alleen advies hierbij kunnen en mogen geven.

Wat mij betreft mag deze verandering al morgen ingaan.

Het weer is nou eenmaal 24/7

En bezwaren als energie zijn al door de techniek achterhaald en gevaar voor brand is ongeveer als dat er een vliegtuig op je huis zal storten.

groet Jan
Door Wietse
weerzoetermeer schrijft:
Hallo,

Ook ik ben het met jullie allen eens dat het regelmatig voor komt dat de niet 24 uur aanleverende stations een verstoring geven in de extremen. Wat mij betreft komen alleen nog de 24 uur aanleverende stations op de extremen pagina terecht. Dat de niet 24 uur aanleverende station hier niet mee eens zullen zijn kan ik begrijpen.

Misschien kan Luc hier een poll over starten op de frontpage?

Gr.
Thierry

Waar slaat dit op? Sluit dan de weerstations van de stations die werkelijk ook foute extremen aangeven en niet direct alle niet 24 uurs stations.
Ik ben ook (nog) geen 24 uur station, maar ik doe wel elke dag, als de datalogger bij 12 uur 's nachts is een handmatige reset.
Ik zou het niet leuk vinden, als ik dan wordt uitgesloten op de extremen pagina.
Door weerzoetermeer
Hoi Jango,

jango schrijft:
Over deze materie is al veel vaker op HWA een discussie gevoerd.
Laten we dat in deze niet te lang doen.

Ik ben van mening dat dit niet via een poll hoeft worden bepaald.

Ik zeg niet dat een poll dit moet bepalen. We kunnen wel de mening van andere peilen. Daar is niets mis mee lijkt me.

Als Luc de mening deelt dat HWA door uitsluiting aan de extreme van niet 24/7 stations de site beter kan maken moet hij dit niet nalaten.

Stel een poll wijst uit dat een meerderheid het hier niet mee eens is.

Dan zou Luc de site in het oog van democratie niet mogen veranderen.

Uiteindelijk is het zijn site en niet de onze. Dus hij kan bepalen wat te doen ondanks een uitslag van een mogelijke poll.

Ik vind dat alleen Luc bepaald wat op de site kan/mag en wordt ver/getoond en dat wij als deelnemers aan zijn site alleen advies hierbij kunnen en mogen geven.

Dat doen we toch?

Wat mij betreft mag deze verandering al morgen ingaan.

Het weer is nou eenmaal 24/7

Helemaal mee eens!

En bezwaren als energie zijn al door de techniek achterhaald en gevaar voor brand is ongeveer als dat er een vliegtuig op je huis zal storten.

groet Jan

Gr.
Thierry
Door weerzoetermeer
Hoi Wietse,

Wietse schrijft:
Waar slaat dit op? Sluit dan de weerstations van de stations die werkelijk ook foute extremen aangeven en niet direct alle niet 24 uurs stations.

Dat gebeurd toch ook? Stations die verkeerde data aanleveren worden tijdelijk uitgesloten. Gebeurd het te vaak dan volgt een permanente uitsluiting. Stations die geen afgeschermde temperatuur sensor hebben komen helemaal niet op de extremen pagina terecht.

Het blijft echter veel handwerk. En als dan geen van de moderators aanwezig is blijven verkeerde extremen lang op de frontpage staan en dat vind ik persoonlijk geen gezicht en maakt HWA een stuk minder geloofwaardig.

Maar het zijn niet alleen verkeerde waardes. Als je in de ochtend de extremen bekijkt van de nacht temperatuur zie je dit vaak in de loop van de ochtend wijzigen doordat de niet 24/7 stations hun computer inschakelen. Dat geeft een raar beeld op de frontpage.

Gr.
Thierry
Door Luc
De laatste tijd zijn er al verbeteringen doorgevoerd m.b.t. de extremen pagina. Zo zijn sinds een aantal weken alleen weerstations opgenomen die een afgeschermde sensor hebben.

Toch zien we nu nog af en toe vreemde waardes. Onderzoek heeft uitgewezen dat deze vreemde waardes veroorzaakt worden, doordat de dag niet is gereset. Dat gaat alleen mis bij een aantal Weather Display gebruikers. Waarschijnlijk alleen als deze niet 24/7 aanleveren. Hierdoor wordt bij de Tmax of Tmin de waarde van de vorige dag doorgegeven.

Dit is een vervelend probleem dat wordt veroorzaakt door Weather Display.

Ik heb overwogen Weather Display gebruikers uit te sluiten totdat er een oplossing is. Daar zijn echter een hoop deelnemers niet blij mee. Datzelfde geldt voor deelnemers die niet 24/7 aanleveren. Moet ik deze uitsluiten omdat er een fout in Weather Display zit???

Ik wacht dus op een oplossing vanuit Weather Display...

Gr,
Luc
Door petergroeneveld
Luc schrijft:
.......
Ik heb overwogen Weather Display gebruikers uit te sluiten totdat er een oplossing is. Daar zijn echter een hoop deelnemers niet blij mee. Datzelfde geldt voor deelnemers die niet 24/7 aanleveren. Moet ik deze uitsluiten omdat er een fout in Weather Display zit???

Ik wacht dus op een oplossing vanuit Weather Display...

Gr,
Luc

Zoals ik het hier uit kan opmaken wilde je dus ook de WD gebruikers die 24h online zijn uitsluiten. Dat begrijp ik niet want ik heb totaal geen problemen met het programma WD. Het probleem wat sommige niet 24h leverende stations, die WD gebruiken, denken te hebben daar is bij mij geen sprake van.

Kees heeft een vraag op het WD forum gesteld waar tot nog toe weinig response op is gekomen de mensen krijgen weinig support van hun uit denk ik.
Door Luc
petergroeneveld schrijft:
Luc schrijft:
Zoals ik het hier uit kan opmaken wilde je dus ook de WD gebruikers die 24h online zijn uitsluiten. Dat begrijp ik niet want ik heb totaal geen problemen met het programma WD. Het probleem wat sommige niet 24h leverende stations, die WD gebruiken, denken te hebben daar is bij mij geen sprake van.

Kees heeft een vraag op het WD forum gesteld waar tot nog toe weinig response op is gekomen de mensen krijgen weinig support van hun uit denk ik.
Ik heb dat inderdaad kort even overwogen, omdat de fout in Weather Display zit en niet bij de deelnemers die niet 24/7 uploaden.

Na overleg met Thierry hebben we besloten dat die maatregel toch te ver gaat en dat we wachten op een oplossing in Weather Display.
Door Meteonoord
Meteonoord schrijft:
Begrijp ik het goed dat nu alleen de 24/7 stations in de extremen op de voorpagina voorkomen ?

Groet,

Bert

Vraag beantwoord.

Topic kan worden gesloten

Groet,

Bert
Door weerzoetermeer
Topic gesloten.

Gr.
Thierry