Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door wbody1@gmail.com
hi Folks,

Na enkele jaren van aarzelen heb ik onlangs mijn analoog weerstation ingeruild voor een digitale VP2. In het begin werkte het toestel naar behoren, maar na pakweg een dag viel het me ineens op dat de buitentemperatuur niet wordt gemeten. De wind en luchtdrucht doen het echter wel, alsook de binnentemperatuur. Kunnen jullie me soms een indicatie geven in welke richting ik moet zoeken om het probleem op te lossen?

Bedankt,
Door Weerstation Kaatsheuvel
Hallo Walt,

Wat je zou kunnen doen is controleer:
• Je aansluiting (stekkertje goed vast zit op je weerstation (i.s.s..)
• Verplaatsen van je console

Succes
Hans
Door wthus
Heb ook ineens problemen. Net na zitten kijken in het log, maar vanaf 05:20 uur worden er door de ISS geen temperaturen, en regen meer doorgegeven waardoor een groot deel van de data ontbreken. Alleen de wind werkt nog door de apparte unit. Ik zie dat de ISS ontvangst volgens de log op 100 staat (ISS recept).

Ik ben niet ter plaatse om te zien of en wat er loos is. En heb ook geen idee wat ik eraan kan doen om die problemen te verhelpen. Nooit eerder een dergelijke storing ondervonden.
Door jango
Heb je ook neerslag, wind en luchtvochtigheid buiten?

Luchtdruk meting word binnen gedaan door consool dus in deze niet van belang.

In eerste instantie lijk mij het beste om de aansluitingen te controleren in het station stekkers verwijderen, svhoonmaken en terugplaatsen.
Doordat je aangeeft wel wind te meten lijkt mij niet dat je het station moet verplaatsen.

welke software gebruik je want daarin zit vaak de mogelijkheid om de ISS ontvangst af te lezen.

Heeft heraansluiten geen resultaat dan zou ik contact opnemen met de leverancier

groet Jan
Door wthus
wthus schrijft:
Heb ook ineens problemen. Net na zitten kijken in het log, maar vanaf 05:20 uur worden er door de ISS geen temperaturen, en regen meer doorgegeven waardoor een groot deel van de data ontbreken. Alleen de wind werkt nog door de apparte unit. Ik zie dat de ISS ontvangst volgens de log op 100 staat (ISS recept).

Ik ben niet ter plaatse om te zien of en wat er loos is. En heb ook geen idee wat ik eraan kan doen om die problemen te verhelpen. Nooit eerder een dergelijke storing ondervonden.

Net na het einde van de regen en na een straal met zon geeft ISS ineens weer data door, zal de batterij dan leeg zijn en de accu uitgeput? Vanavond maar eens verwisselen en het beste hopen.
Door wbody1@gmail.com
Hans en Jan,

Bedankt voor het aanreiken van suggesties. Ik ga ze na het weekend zeker eens uitproberen, want heb nu geen toegang meer tot het station omdat het station niet bij mij thuis maar op het werk (minder last van tuineffect en geen lastige gebouwen in de weg voor de wind). Softwarematig heb ik wel toegang via remote access (logmein.com).

De gebruikte software is weatherlink 5.9.0 . Oorspronkelijk was het de 5.8.3 , maar die crashte elke 5 min op de USB.

mvg,
Door SpeedyGJ
Ook hier ligt alles eruit, oude is als het goed is opgestuurd en nieuwe gekregen.
Vlak voor mijn garantie vloog de temp en hum er al uit, nieuwe gekregen en nu amper 7 maanden later weer kaduk..

Windmetingen liggen er inmiddels ook uit, batterij maar eens vervangen en kijken wat het doet, morgen dus als het mee zit weer vollop gegevens.
Kon er deze week niet bij komen omdat ik in Drachten zat.
Door wbody1@gmail.com
Dag,

Het probleem lijkt opgelost te zijn nu, na een volledige herinstallatie en configuratie van het weerstation. Bij de Transceiver stond iets verkeerd ingesteld, en pas na lang zoeken naar iets dat niet in de help stond, is het uiteindelijk opgelost. Het bleek dat ik enkel ISS mocht instellen, en niet iss en wind apart.

Allemaal bedankt voor de hulp. Wat mij betreft mag deze hoofding worden gesloten.