Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Er zijn inderdaad een paar vragen om een storingsmelding in te bouwen. Ik heb zitten denken aan de toegevoegde waarde en hoe ik dit eventueel zou kunnen realiseren.

Nu wordt het station automatisch 'lichtgrijs' in de overzichten en er komt bij te staan hoe oud de gegevens zijn. Dit is (oorspronkelijk) bedoeld voor weerstations die niet 24 uur per dag uploaden. Weerstations die langer geen data aanleveren krijgen de tekst 'weerstation tijdelijk offline'. Het belangrijkste doel hiervan is duidelijk maken dat de gegevens momenteel niet actueel is.

Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is om per weerstation te gaan melden waarom deze offline is? Er zijn hier slechts een paar weeramateurs die dat zo nu en dan doen. Uit de reacties in het forum, proef ik ook een beetje dat 'men' niet zit te wachten op deze online/offline meldingen. Vind de gemiddelde bezoeker dit interessant om te weten? Ik denk het niet. Zou er door een grote groep weeramateurs gebruik van worden gemaakt? Ik denk het niet...

Ik zie het daarom ook niet als een toegevoegde waarde. Diegene die het wil melden, kan het doen in de daarvoor bestemde forum categorie. Diegene die het interessant vindt, kan het daar lezen, maar hoeft dat niet... Bovendien kan de weeramateur met een storing via het forum topic ook gelijk hulp/tips vragen om de storing op te lossen. Met een standaard melding niet, de interactie ontbreekt daar.

Gr,
Luc
Door AenG
Luc,

Een voorbeeld:

Je provider heeft problemen waardoor je al 12 uur offline bent. Zonder dat je er iets aan kan doen komt er dus in de lijst te staan dat je gegevens 12 uur oud zijn. De reden.... tja dat weet niemand op HWA. Wanneer ben je weer online.... dat weet ook niemand.
Wat gaat men nu doen... een berichtje op het forum zetten. Want je wil toch aan iedereen laten weten dat het probleem niet bij jou ligt. En dat willen we nu net voorkomen! De gemiddelde gebruiker zit hier niet op te wachten.
Ik zie dus wel een toegevoegde waarde van een "informatie button".

gr Geert
Door SpeedyGJ
Zoals AenG al zei: Er worden berichten geplaatst op het forum en voor sommige lijkt dit weer een probleem te zijn.
Kortom wie is eens en wie is het oneens ;)
Door osjohn
SpeedyGJ schrijft:
Zoals AenG al zei: Er worden berichten geplaatst op het forum en voor sommige lijkt dit weer een probleem te zijn.
Kortom wie is eens en wie is het oneens ;)

Hier is dan sommige ( John )

Denk eens goed na, 260 weerstations die wel eens off-line kunnen staan is toch normaal.
Ik ben geen boeman die jullie ervan weerhoud om daar een melding van te maken, maar wat is het nut ervan ??

John
Door Mike
Ik zie ook niet echt het nut ervan in, een bezoeker (dus geen lid) wil gewoon weer info, en het is nu dus heel mooi dat er staat dat een weerstation offline is, waarom is niet van belang, wel zou het misschien makkelijker zijn om in het forum een verzameltopic te openen waarin je dan vermeld waarom je offline bent.

Als ik nu kijk zijn er 20 stations offline of tijdelijk buiten gebruik, lijkt me niet zo fraai om daar ook nog eens bij te zien staan waarom deze stations nou offline zijn, dat is heel veel info waar je niks mee kan, daarvoor bezoek ik geen verzamelsite, toch?

Het lijkt me raadzaam om dit soort site gerichte dingen gewoon even op je eigen site te zetten.

OFFtopic ;) nu wel genoeg regen gezien, laat de kou maar komen :laugh: