Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Mark0990
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb meteen een probleem met mijn Vantage Pro 2. Ten eerste kan ik niet overweg met de software. Het start al niet op en geeft foutmeldingen aan. Ten tweede zou ik mij graag willen aansluiten bij HWA, echter weet ik niet hoe. Kan iemand mij helpen om een beetje wegwijs te worden met mijn weerstation, de software daarvan, en de verbinding met het internet?

Bij voorbaat dank,

Mark uit Hellevoetsluis
Door osjohn
Wat voor een besturingsoftware gebruik je op je computer ??

John
Door Mike
Hoi Mark, welkom op het forum.

Van mijn kant ook even een vraagje, welke weersoftware gebruik je?

Het aansluiten bij HWA staat onder "Weeramateur" en dan "mee doen?" boven aan de site.
Maar dat kan pas als je software het doet ;)
Door SpeedyGJ
Daarnaast zou het handig zijn welke foutmelding er werd gegeven :)
Door Mark0990
Bij het aansluiten met de PC komt er een melding dat ie drivers mist. Dus ik net de cd-rom van het weerstation erin gestopt en de repair doorlopen. Op het einde krijg ik dit: A new driver version 5.4.24 had been found on the system. To remove this driver go to Add/Remove Programs in the Control Panel. Waar kan ik dat vinden?

Ik gebruik trouwens Weatherlink. ;)
Door regenbui
Hoi Mark welkom op dit forum

Installeer Weatherlink zonder dat de console van de VP2 aan de Pc zit.
sluit de console aan op de PC en doe de setup in Weatherlink.

hierna moet je even de batterijen van de console halen anders maakt weahterlink geen maand file aan.

gr Theo
Door osjohn
Koppel je USB-logger van de computer af.
Uni instal weatherlink.
Computer opnieuw opstarten.
Installeer weatherlink ( USB-logger NIET aansluiten )
Open weatherlink en ga naar setup / communicatie poort en zet hem op COM 3
Sluit weatherlink af, en start hem weer op.
Als laatste sluit je de USB logger weer aan.

De rest volgt vanzelf.

John
Door SpeedyGJ
Ik heb ook even geholpen maar zelf kom ik er niet meer uit dus hopelijk bied dit de hulp.
Wel vreemd waarom WL niet gewoon direct van USB kan lezen, voor als nog blijft seriele poort toch de beste en stabielste oplossing zonder enige poetspats :)
Door osjohn
Mijn vraag was ook, welke besturing software ( Win7, Vista, XP ?? )

Welke versie weatherlink zat er bij de vantage,van af internet zijn enkele versie,s zijn update,s en geen full versies wat ook niet goed gaat.

Heeft hij een Envoy, zitten de batterijen wel goed, dom maar het zal je gebeuren.

Heeft hij daarna de compoort op 19200 B/sec gezet ??

John
Door SpeedyGJ
Windows Vista
Versie 5.8 (geen update zover ik heb kunnen zien)
Geen Envoy, batterijen OK!
Staat inderdaad op 19200b/sec

Hoe ik dit weet? :) Hulp op afstand :)