Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door osjohn
SpeedyGJ schrijft:
Windows Vista
Versie 5.8 (geen update zover ik heb kunnen zien)
Geen Envoy, batterijen OK!
Staat inderdaad op 19200b/sec

Hoe ik dit weet? :) Hulp op afstand :)

Is dat de org. CD die erbij zat ??

John
Door SpeedyGJ
Correct!
Daarom vind ik het ook zo apart waarom niks wil. Alles geherinstalleerd maar het mag gewoon niet baten. Hij zou morgen even contact opnemen met Dick van WSL
Door Mike
Hmm, lijkt wel weer het usb-driver probleem. Denk dat je het daarin moet zoeken.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo Collega weeramateurs,

Hetzelfde probleem ondervind ik ook steeds, dat de usb communicatie wegvalt en daardoor een error geeft en geen bestanden meer kan uploaden naar de server.:(

Mijn vraag is deze.

Is er ook een verloopstekker verkrijgbaar van Usb naar serieel en zal het dan zonder problemen werken???:)

Mvg,

Martijn

www.weerstation-klazienaveen.nl
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
O ja,

Weer PC draait op vista.

Of kun je beter terug naar XP en weatherlink daarop
via Usb of serieel laten draaien ?

Martijn
Door osjohn
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Hallo Collega weeramateurs,

Hetzelfde probleem ondervind ik ook steeds, dat de usb communicatie wegvalt en daardoor een error geeft en geen bestanden meer kan uploaden naar de server.:(

Mijn vraag is deze.

Is er ook een verloopstekker verkrijgbaar van Usb naar serieel en zal het dan zonder problemen werken???:)

Mvg,

Martijn

www.weerstation-klazienaveen.nl

Verloopstekker kan je vergeten, werkt niet goed.

Je zal toch de goede driver moeten installeren, de CP210X USB to Serial Converter.

Uitvoeren als Admin.

Upgraden naar Weatherlink 5.90.

Dan is het probleem voor 99% ( denk ik ) over.

John
Door Mark0990
Ik heb nu inmiddels echt van alles geprobeerd, echter zonder succes. Weet iemand wat ik nu nog kan doen? Misschien andere software? PC leeghalen?

Tot nu toe heel erg bedankt voor de hulp.
Door Mike
Een format c doet vaak wonderen maar is wel een berg werk wat je op je hals haalt, in mijn ogen wel vaak de beste oplossing, heb je gelijk een nieuwe verse snelle pc ;)
Door weerzoetermeer
osjohn schrijft:
SpeedyGJ schrijft:
Windows Vista
Versie 5.8 (geen update zover ik heb kunnen zien)
Geen Envoy, batterijen OK!
Staat inderdaad op 19200b/sec

Hoe ik dit weet? :) Hulp op afstand :)

Is dat de org. CD die erbij zat ??

John

Volgens mij kan ik mij herinneren dat versie 5.8.0 een bug had in de USB naar serial converter. Download hem anders even van de site van Davis : http://www.davisnet.com/support/weather ... r_ver2.exe

Even in de map van Weatherlink zetten...

Bij instellingen niet USB gebruiken maar serieel! (com laten zoeken)

Gr.
Thierry
Door reitsma1960
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem gehad. Ik draai met Vista 64bit. Na het bestandje http://www.davisnet.com/support/weather/download/CP210X_USB_Serial_Converter_ver2.exete hebben gedownload en in de Weatherlink map te hebben te hebben gedraaid werkt het perfekt. Het probleem zit hem in de USBExpress. Je moet USB dus converteren naar Serieel. Je ziet dan ook in apparaabeheer dat de USBexpress poort is verdwenen en er een seriële poort bij is gekomen.
Daarna moet het werken.

Veel succes.

Mvrgr.

Oebel Reitsma
Weerstation Marsdijk Assen