Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door forsurh
Grootegast blijft op ca 22 cm steken. En ja, in de polder ligt er meer. Vanochtend zelf ervaren.

Sneeuw inmiddels overgegaan in fijne motsneeuw. Windmeters eerst maar es sneeuwvrij gemaakt. Waren helemaal ondergesneeuwd. Dus even geen metingen gedaan....

Groeten,
Wisse
Door Luc
whozee schrijft:
Mooi werk>
Mis alleen de TIJD van waarneming.
Hier smelt de sneeuw alweer weg.
Komt in de definitieve versie. Dit was slechts een proef met hetzelfde algoritme als het regenkaartje.

Ik ga er vanavond even voor zitten. Nu andere verplichtingen (helaas :( )...
Door meteostadskanaal
net contact gehad met collaga,s
Tarin Kowt Afghanistan,
strakke blauwe lucht 15 gr C B)
sneeuw meting Stadskanaal ruim 8 cm
temp -2.1
wind ono 4 kmh

gr meteostadskanaal
:)
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo allemaal,

Klazienaveen Drenthe update 17 december om 16:30 uur.

Het sneeuwt licht met kleine vlokjes.
De sneeuwdikte hier bedraagt op dit moment 3 centimeter

Mvg

Martijn

Weerstation-klazienaveen

www.weerstation-klazienaveen.nl
Door Luc
Vanmiddag ben ik benaderd door Ben Lankamp met het verzoek om de data ook op weerplaza.nl te tonen. Ik daarop de data met GPS coördinaten opgestuurd.

Op basis van deze data is onderstaand kaartje gemaakt. Op weerplaza.nl staat ook een artikel over de sneeuw met een verwijzing naar onze sneeuwhoogte melding. Zie hier het artikel: http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws ... .asp?id=49

Hier het plaatje:
Bijlagen
sneeuwkaart_klein.jpg
sneeuwkaart_klein.jpg (131.8 KiB) 3377 keer bekeken
Door eelderweer
In Eelde is het gemiddelde sneeuwdek op 22 cm uitgekomen.
Uiteraard ligt lokaal veel meer door stuifduinen, want de wind staat aardig door.

Groeten, Christian.

Bijlagen
sneeuw17dec2009klein.jpg
sneeuw17dec2009klein.jpg (110.32 KiB) 3377 keer bekeken
Door Eckie76
Ik heb ernstige twijfels over het waarheidsgehalte in het hele verhaal.
66 cm lijkt mij echt te veel van het goede. Ook is er een strook zichtbaar van Midden-Brabant waar zogenaamd niks ligt. Daar ligt juist wel aarig wat sneeuw, meer dan dat er op het kaartje staat en verder zijn de 30 cm in Nijmegen volgens mij ook onmogelijk.
Ik krijg uit die hoek meldingen van 10 cm in plaats van 30.
Door SpeedyGJ
Eens!
Jammer dat sommige mensen niet de waarheid invullen. Meet het en geef het door ivp te gaan schatten. Als je niet kunt meten geef dan ook niks door want dat levert meestal verkeerde waardes. Ook qua sneeuwduinen mag je niet meten dan kom ik hier makkelijk aan de 90cm ;)
Door Eckie76
Daarom vind ik het ook zo jammer dat zulke meetwaarden klakkeloos door media worden overgenomen zonder deugdige verificatie.
Door osjohn
Eckie76 schrijft:
Daarom vind ik het ook zo jammer dat zulke meetwaarden klakkeloos door media worden overgenomen zonder deugdige verificatie.

Met 16MM neerslag heb je wel een eerlijke meting, alleen zal je het om moeten rekenen in sneeuw hoogte.

John
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 15