Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Eckie76
Hoe wil je dat doen? Dat gaat helemaal niet. In de Eifel ligt vaak een pak sneeuw van 30 cm en wordt er slechts 15 mm smeltwater opgevangen.
De enige manier is op een luwe plaats met je duimstok rondrennen en van de opwinding niet proberen te overdrijven.:cheer:
Door forsurh
Luc schrijft:
Vanmiddag ben ik benaderd door Ben Lankamp met het verzoek om de data ook op weerplaza.nl te tonen. Ik daarop de data met GPS coördinaten opgestuurd.

Op basis van deze data is onderstaand kaartje gemaakt. Op weerplaza.nl staat ook een artikel over de sneeuw met een verwijzing naar onze sneeuwhoogte melding. Zie hier het artikel: http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws ... .asp?id=49

Hier het plaatje:

Mmm...... zie een erg witte vlek tussen Groningen en Drachten. Ligt dit aan de berekening?

Ligt toch echt veel meer! Zelf ervaren....:blink:

Groeten,
Wisse
Door osjohn
Eckie76 schrijft:
Hoe wil je dat doen? Dat gaat helemaal niet. In de Eifel ligt vaak een pak sneeuw van 30 cm en wordt er slechts 15 mm smeltwater opgevangen.
De enige manier is op een luwe plaats met je duimstok rondrennen en van de opwinding niet proberen te overdrijven.:cheer:

Maar daar heb je toch de oplossing, bij slechts 16,8mm smeltwater is er dus in het noorden van ons land zo,n 37 cm sneeuw gevallen.

John
Door Eckie76
Haha, ja, klopt ook nog aardig dan.
Hoe dan ook, ik vind het wel bijzonder en jammer dat zoiets nooit eens in Limburg gebeurt. Ik zou compleet uit mijn dak gaan van 60 cm sneeuw.
Door osjohn
Eckie76 schrijft:
Haha, ja, klopt ook nog aardig dan.
Hoe dan ook, ik vind het wel bijzonder en jammer dat zoiets nooit eens in Limburg gebeurt. Ik zou compleet uit mijn dak gaan van 60 cm sneeuw.

Limburg heeft weer vele andere kwaliteiten dan veel sneeuw.

John
Door Weerstation Kaatsheuvel
[img size=150]http://img97.imageshack.us/img97/4203/sscn0778.jpg[/img]
Deze foto heb ik vanmorgen gemaakt om 9.30 uur.
Door wslangerak
osjohn schrijft:
Limburg heeft weer vele andere kwaliteiten dan veel sneeuw.

Maar dat Brand bier hè... dat wordt toch helemaal niet meer in Limburg gebrouwen?
Door Luc
forsurh schrijft:
Mmm...... zie een erg witte vlek tussen Groningen en Drachten. Ligt dit aan de berekening?

Ligt toch echt veel meer! Zelf ervaren....:blink:

Groeten,
Wisse
Hoi Wisse,

Dit kaartje is gemaakt op basis van de 'gemelde' sneeuwhoogtes tot 14:00u. Niet op basis van de 'gevallen' sneeuwhoogtes. Met andere woorden: een sneeuwhoogte die om 14:00u nog niet was doorgegeven staat ook niet op de kaart.

gr,
Luc
Door ikkuh
Luc schrijft:
Hoi Wisse,

Dit kaartje is gemaakt op basis van de 'gemelde' sneeuwhoogtes tot 14:00u. Niet op basis van de 'gevallen' sneeuwhoogtes. Met andere woorden: een sneeuwhoogte die om 14:00u nog niet was doorgegeven staat ook niet op de kaart.

gr,
Luc

Hoi Luc,

Hoe zit het met de grote regionale verschillen. Als ik zo de actuele sneeuwhoogtes bekijk heeft Wisse als laatste 25cm voor Grootegast ingevoerd. Ikzelf woon +/- 1km van hem af, net buiten het dorp in de polder hier 35cm gemeten (ook ingevoerd). Alleen is mijn woonplaats wel hetzelfde als Wisse.
Worden die weerkaarten op exacte gps positie bepaald of puur als 'dorp' of stad.

Groeten,
Johan
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15