Algemeen forum voor discussie over de website
Door Weerstation Kaatsheuvel
eelderweer schrijft:
Wat misschien nog wel een mooie verbeteroptie voor de toekomst zou zijn, is om bij de min-max waarden, stations automatisch eruit te filteren, die al meerdere uren excact dezelfde temperatuur, wind, ect. opsturen, zonder ook maar een 10e graad of een km/uur te veranderen. Het is in zo'n geval duidelijk, dat het station hangt, maar blijkbaar wel trouw zijn data blijft opsturen naar hetweeractueel.

Zie onderstaande voorbeeld.
Dit heb ik vandaag al bij 2 stations gezien.

Vr. groeten, Christian

Weerstation Eelde
Is het misschien niet beter om die persoon met zijn of haar station te informeren dat het station hangt?
Groet,
Hans
Door Christian
En dan dat stuk lijn groen kleuren i.p.v. rood en dan een korte legenda bij de grafieken plaatsen dat het station van die plaatsnaam vermoedelijk weigert?
Door jango
eelderweer schrijft:
Wat misschien nog wel een mooie verbeteroptie voor de toekomst zou zijn, is om bij de min-max waarden, stations automatisch eruit te filteren, die al meerdere uren excact dezelfde temperatuur, wind, ect. opsturen, zonder ook maar een 10e graad of een km/uur te veranderen. Het is in zo'n geval duidelijk, dat het station hangt, maar blijkbaar wel trouw zijn data blijft opsturen naar hetweeractueel.

Zie onderstaande voorbeeld.
Dit heb ik vandaag al bij 2 stations gezien.

Vr. groeten, Christian

Weerstation Eelde

Ik vind dit een goed idee MAAR ??????

Wel moet dan de aangeleverde data van zowel temperatuur, luchtdruk als wind deze storing aangeven.

Door alleen van de aangeleverde temperatuur uit te gaan kan het voorkomen dat stations zouden worden uitgesloten terwijl deze wel goede data aanleveren.

Afgelopen week kwam het nl. meerdere malen voor dat mijn station meerdere uren achter elkaar dezelfde temperatuur aangaf.
Op die dagen had ik een temperatuur verschil over 24 uur van maar 0.4°.

Wel heb ik de indruk dat heel veel mensen niet snappen wat een BAN inhoud.

Het is nl. niets meer dan een uitsluiting van vermelding op de extreme pagina je gegevens blijven gewoon getoond op de overige onderdelen van HWA.
Een station dat een BAN krijg word dan ook bericht dat er een storing is aan de aanlevering en de BAN word opgeheven zodra deze is opgelost.

Ik weet niet of er een terugkoppeling is van het station naar HWA waarin het station aangeeft dat de storing is verholpen waardoor de BAN kan worden opgeheven.

Grt. Jan
Door reitsma1960
eelderweer schrijft:
Bovendien, is een meting in de beboude omgeving niet minstens zo interessant?
We leven nu eenmaal niet allemaal op een grasvlakte......

Mijn advies: Laten we ons niet te druk maken over de extremen. Zit je op de vlakte, dan zul je nu eenmaal nooit het warmste plekje worden en zit je in de bebouwde kom, dan is de kans om de koudste te zijn, zo goed als verkeken (al is het mij toch bijna een keer gelukt :) )

En echt foute meetdata, die moet uiteraard voorkomen worden en bij te vaak optreden, zal er actie door moderators nodig zijn.

Ik kan mij wel vinden in het verhaal van Christian en zeker het stuk hierboven. Daarnaast is het ook zo dat je op een aantal factoren weinig invloed uit kunt oefenen. Zo heb ik vannacht een internet storing gehad. Zo`n 4 uur lang heb ik geen data kunnen uploaden. Af en toe laat ook mijn webhoster het afweten.
Mijn station is splinternieuw en heb ik zo goed mogelijk opgehangen volgens de internationale richtlijnen. Aan de genoemde andere factoren kan ik niets doen.
Ik vind het prima dat er vermeld wordt op de één of andere manier dat er een storing is geweest en je even "verbannen" wordt. Zelf aangeven dat de storing is opgelost lijkt me dan goed.

Mvrgr.

Oebel Reitsma
Weerstation Marsdijk Assen
Door osjohn
Ik vind dat het woord " verbannen of een ban " zo kruw over komt bij de meeste mensen, is het niet beter om aan te geven dat je station upload tijdelijk is stopgezet i.v.m. onduidelijke aanvoer van weergegevens.

John
Door Dewi
Mike schrijft:
Ik zie nu weer een max. windstoot van 293.3 km/uur :blink: op de frontpage staan.

Ik denk dat dit soort uitschieters beter softwarematig door HWA afgevangen kunnen worden.

Al heb je het nog zo goed voor elkaar, dit soort uitschieters komt nu eenmaal een enkele keer voor. Word ws veroorzaakt door een foutje in Weather display.

gr,
Harrie
Door weerzoetermeer
osjohn schrijft:
Ik vind dat het woord " verbannen of een ban " zo kruw over komt bij de meeste mensen, is het niet beter om aan te geven dat je station upload tijdelijk is stopgezet i.v.m. onduidelijke aanvoer van weergegevens.

John

Precies, het is ook geen ban maar een 'tijdelijke uitsluiting' voor 48 uur.

Gr.
Thierry
Door jango
Ik zie de laatste tijd weer gigantisch veel foute data op de extreme pagina van HWA.

Dit ligt naar mijn inziens enerzijds aan de data die stations aanleveren, waarbij ik zie dat stations dagen achtereen regelmatig foute data aanleveren.
Mijn vraag is bij deze ?
Wat is het doel en nut van het aanleveren van data als je zelf geen controle doet op je aangeleverde data en als je ziet dat de aanlevering hiervan niet correct is er toch niets aan doet om dat te verbeteren.

Verder denk ik ook dat in de verwerking van onze aangeleverde data bij het genereren voor publicatie op HWA fouten ontstaan.

Heb vandaag een extreem gezien op HWA extreme pagina ( zal naam station achter wegen laten ) wat zowel niet in de grafiek en data op stations pagina werd vermeld en ook niet op de site van dit station.

Mijn vraag is dan hoe kan zulke data ontstaan en dan getoond worden.

Mijn mening blijft als de extreme pagina niet beter kan is het beter om de extreme data niet meer te vermelden.
Scheelt een hoop werk voor de moderatoren.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11