Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Weerstation Kaatsheuvel
Goedeavond,
Iemand heeft hier onlangs gegevens geplaatst over de verwarmde 12v verwarmingsfolie, met een verwarmingsschakelaar van Conrad met bestel nrs.
Ik kan het niet meer terugvinden.
Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.
Groet,
Hans.
Door hjr
Ik heb tot aan de kerst gedacht: waarom zou ik de moeite nemen, het sneeuwt hier hooguit een weekje per jaar, dus waarom maak ik me druk.
Duurt nu wat langer ;-) en nu begin ik de kriebels te krijgen.......

Voordat ik één van de voorgestelde oplossing probeer, heb ik de volgende vraag: heeft iemand al eens gecontroleerd wat de invloed van bv een 25 watt peertje is op de temperatuur sensor? Kan me niet voorstellen dat dit geen invloed heeft. Ook de andere oplossingen, als die de boel boven de 0 graden kan houden, dan moet dat toch invloed hebben op de temp meting? Zeker bij een VP2, daar zit de regen en temp meting vrijd dicht bij elkaar.... Heeft iemand daar onderzoek naar gedaan?

gr HJ en bedankt
Door Luc
Weerstation Kaatsheuvel schrijft:
Goedeavond,
Iemand heeft hier onlangs gegevens geplaatst over de verwarmde 12v verwarmingsfolie, met een verwarmingsschakelaar van Conrad met bestel nrs.
Ik kan het niet meer terugvinden.
Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.
Groet,
Hans.
Ik weet niet welke je bedoelt, maar hier is een link naar alle verwarmingsfolies bij conrad

Gr,
Luc
Door Willy Peters
Ik moet zeggen dat ik er niet aan gemeten heb, maar ik gebruik een grote weerstand van 10 Ohm als verwarmingselement. Deze zit zo'n 3cm boven de onderzijde van de regenmeter aan een zijde naast de wip. Er staat een spanning op de weerstand van 18V. Er wordt zo'n 32 Watt aan warmte geproduceerd. Dmv van een temp. schakelaar van Conrad wordt de verwarming in en uitgeschakeld. Maar ik heb gemerkt zolang het vriest wordt de weerstand continue van spanning voorzien. Dwz de verwarming wordt niet uitgeschakeld. Komt de temp boven 0 graden dan wordt de verwarming uitgeschakeld. Als ik met de vinger de bodem voel onder de verwarming dan is deze steenkoud. Daar komt bij dat de warmte opstijgt dus er wordt van onder koude lucht aangezogen via de gaatjes waar het water van de regenmeter verdwijnt. Naar mijn idee heeft dit helemaal geen invloed.

Willy Peters
Door weerstationhoogeloon
Ik kijk regelmatig op de site van KNMI wat de temperatuur op vliegbasis Eindhoven is. Meestal is die gelijk of hooguit 0,1 gr C afwijking met mijn meetwaarde, ook als de regenmeterverwarming aan staat. Ik maak gebrui van Ik heb gebruik gemaakt van een schakelkastverwarming van 24VDC/AC 24W en een thermostaatje, maar die schakeld niet uit bij deze lage temperaturen (zie pagina 1 van dit topic voor info + een foto).

Ik ga er dus van uit dat de beinvloeding van de regenmeterverwarming op de temperatuursensor minimaal tot verwaarloosbaar is. (Mits het vermogen van de verwarming niet extreem hoog is)

gr. Remie
Door Wietse
Hallo allemaal,

Weet iemand een oplossing voor de regenmeter van de La Crosse WS 3600?
Hoe kan ik dit makkelijk inbouwen en zo dat de verwarming bij 2 graden ongeveer aangaat.

Iemand ideeën?
Door huins
Wietse schrijft:
Hallo allemaal,

Weet iemand een oplossing voor de regenmeter van de La Crosse WS 3600?
Hoe kan ik dit makkelijk inbouwen en zo dat de verwarming bij 2 graden ongeveer aangaat.

Iemand ideeën?

Deze is volgens mij al een keer eerder voorbij gekomen http://www.wetter-board.de/forum/english/1-hardware/30508-heater-rain-gauge-for-la-crosse-23xx/
Lijkt mij bijzonder geschikt voor de kleine regenmeters.
Hier blijft ook de gehele binnenruimte van de regen meter ijsvrij.
Ik heb geen ervaring met de folies van Conrad, maar als het net zoveel warmte geeft als een verwarmingslint, dan zou ik het niet doen.
zie mijn ervaring hier http://www.meteohuins.nl/wxhardware.php

Succes verder,

Ronald
Door AenG
Kijk, daar hebben we wat aan. Duidelijke beschrijving Martijn. Daar doe je denk ik veel mensen een plezier mee.
Laat nu de winter maar komen.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 18