Algemeen forum voor discussie over de website
Door pjvanvelzen
Het valt me op dat de grafiekcurves van de temperatuur en de luchtdruk in geval van mijn weerstation (Nieuwerkerk ad IJssel Veldenbuurt) vaak erg "schokkerig" zijn. Bij anderen zie ik een mooie gladde grafiek. Wie weet hoe dit komt? Ik stoor me er aan. Voor de volledigheid: ik lever mijn data iedere 5 minuten aan.

Bedankt voor het meedenken, Paul
Door Mike
Hoi Paul.

Lever (lees upload) jij iedere 5 minuten data en ververs je iedere 15 minuten je plaatje???

Hieronder mijn grafiek, daaronder weer die van jou, ik lever (lees upload) elke 15 minuten data, denk dat je dan ook een wat rustiger grafiek krijgt.

[img]http://www.bollenstreekfotos.nl/weerstation/OutsideTempHistory.gif[/img]

[img]http://www.nieuwweer.nl/weer/actueel/OutsideTempHistory.gif[/img]
Door Mike
Aha, nou op zijn site is hij ook nogal schokkerig, vandaar mijn vraag over zijn uploading, ik upload trouwens naar HWA om de 10 minuten, misschien is 5 minuten ook te schokkerig, even uitproberen zou ik zeggen ;)

Ik kan me voorstellen dat hoe sneller je upload je ook een ruigere lijn krijgt, er is immers meer data om te plotten.
Door wslangerak
Volgens mij leest HWA de aangeboden data slechts eenmaal per 10 minuten uit.
Het maakt dan - voor de grafieken op deze site - niet uit of je zelf de file die uitgelezen wordt eenmaal per minuut of eenmaal per 10 minuten genereert.

Misschien dat Luc hier meer over kan zeggen.

Gr,
Door pjvanvelzen
Allen.

Ik bedoel inderdaad de grafieken op HWA (was niet helemaal duidelijk, sorry:S). Ik lever data iedere 5 minuten aan. Grafiekje wordt zover ik weet door HWA-site gegenereerd.
Omdat ik het vaak bij de luchtdruk zag, dacht ik eerst dat het aan mijn weather envoy lag omdat die in mijn geval de in de grafiek weergegeven luchtdruk meet. Maar later zag ik ook dat het af en toe bij de buitentemperatuur gebeurt. Dat is vreemd, vooral het "af en toe". Ik vraag me nu af of het aan mijn instellingen in Weatherlink ligt of aan de programmatuur van HWA die de grafiekjes genereert.

Gr. Paul
Door Luc
wslangerak schrijft:
Volgens mij leest HWA de aangeboden data slechts eenmaal per 10 minuten uit.
Het maakt dan - voor de grafieken op deze site - niet uit of je zelf de file die uitgelezen wordt eenmaal per minuut of eenmaal per 10 minuten genereert.

Misschien dat Luc hier meer over kan zeggen.

Gr,
De data wordt iedere 5 minuten opgehaald. De grafiek wordt automatisch wat gestroomlijnd. Dit is een optie in de software die de grafieken genereert. Deze optie werkt echter niet als de data reeks is onderbroken.

Gr,
Luc
Door pjvanvelzen
Dankjewel voor de uitleg Luc.

Ik had maandagavond inderdaad een verbindingsprobleem met internet gedurende een uur. Door dat dataverlies werd de grafiek volgens jouw verhaal gisteren dus niet gestroomlijnd. Als ik vandaag naar mijn grafieken kijk dan zijn ze wel weer gestroomlijnd! Je verhaal klopt dus en ik weet dat het niet aan mijn instellingen ligt. Daar ging het me om!

Gr. Paul