Algemeen forum voor discussie over de website
Door midyan
Hallo, ik vroeg met af hoe jullie windmeters het houden, mijn windmeter is al een dag of 2 stil, en ben dus bang dat hij vastgevroren zit, heeft er iemand een tip indien dit zo is hoe dit in het vervolg te kunnen voorkomen?

Groeten Michel
Door tjabine
Ik weet niet of het te vorkomen is?
Maar mijn windmeter is gemonteerd aan een pijp door het dak.
Als hij vast zit door de sneeuw, geef ik 2 harde klappen tegen de mast
en los is hij weer.

Gr Ron.
Door Hansy
Hoi Michel
heb mijn windwijzer en windsnelheid schoepjes ingespoten met sil spray draait als een
tierelier,
Gr:Hansy
Door Mike
Hoi Michel, welkom op het forum.

Of het te voorkomen is weet ik niet, ik heb er hier iig geen last van, het is vocht of iig wat water (gesmolten sneeuw) wat in je windmeter is gekomen, hier is niks aan te doen, ik zou de boel zeker niet met siliconen spray gaan inspuiten dit trekt zoveel vuil aan dat de boel op den duur zeker gaat vastlopen, en al helemaal de windkupjes niet, die hoeven toch niet gesmeerd te worden????????

Als het kan hem in huis ontdooien, zoniet lekker laten zitten, niks aan te doen, het vriest vanzelf wel weer droog, wel zou je van de zomer een kapje kunnen maken dat over je draaiende gedeelte heen valt, dit zit er bij sommige windmeters al standaard op.
Door Zaferr
Hier is de windmeter ook bevroren, zit een rijplaagje op! en ik ga niet het dak op met die sneeuw :D Waait morgen wel weer los hoop ik :) Koude nacht afgelopen nacht.. -9,5 tmin :D nieuw record!
Door baroman
Hoi Michel.

Je kunt deze lente ook verwarmingsfolie plaatsen deze is te koop bij Conrad.
In verschillende afmetingen en deze werkt perfect zit ook in mijn regenmeter.

Groeten Ronnie..
Door midyan
Tja ik denk inderdaad dat er niks anders op zit dan af te wachten tot die los komt, het nadeel is wel dat ik in de stad zit en daardoor niet van alle kanten volledig de wind ontvang, misschien is dat wel de oorzaak ik zal zo eens kijken of ik er wat aan kan doen zo niet dan maar wachten tot die ontdooit is.

Michel
Door SpeedyGJ
Die van mij heb ik vanmiddag los gemaakt door een paar tikken tegen de paal te geven :) maar goed dat er toen al wat wind stond! Maar wat een rijpafzetting zeg, nog nooit gezien!
Bijlagen
IMGP0135__Custom_.JPG
IMGP0135__Custom_.JPG (74.4 KiB) 2875 keer bekeken
Door midyan
Ziet er wel cool uit.( met de nadruk op Cool :D ).maar heeft het geen invloed op je gegevens doorgifte ? Heb mijn windmeter ook maar naar beneden gehaald en een beetje ontdooit..hij draait wel maar vind t toch nog wel stroef gaan....straks als het weer beter is maar even goed schoonmaken....of een nieuwe windmeter heb namelijk nog de standaard la Crosse met het molentje binnenin, en denk dat uiteindelijk de windmeter met schoepjes het beter zal doen, of dat echt zo is weten jullie me vast wel te vertellen.

Groeten Michel
Door weerstation
Even een opmerking met betrekking tot het gebruik van warmtefolie. Wanneer je een draadloze regenmeter hebt waarbij de zender in de regenmeter zit kan het gebruik van folie tot uitval van de regenmeter leiden.

Bij mijn wmr 200 had ik de binnenzijde van de regenmeter met verwarmingsfolie beplakt. Toen ik vervolgens op mijn display keek bleek de verbinding weggevallen te zijn. Ook na herhaaldelijk resetten kwam er geen verbinding meer tot stand.

Na het verwijderen van de folie had ik meteen weer signaal.

De metalen baantjes op het folie zorgen dat er een zogenaamde kooi van faraday ontstaat wanneer je de regenmeter beplakt. Deze kooi verhinderd dat het zendsignaal van de sensor buiten de regenmeter komt.

Groet,
Harrie