Algemeen forum voor discussie over de website
Door osjohn
Hallo Mensen

Volgens mijn internethostings bedrijf ( mijn domijn ) ligt het Fair Use Policy veel te hoog en controleren ze na een week weer.

Ik denk dat ze me tijdelijk afsluiten met mijn webpagina, het zou ook gek zijn dat ik mijn kijkers moet verbieden om te kijken.

Heeft iemand hier ook last van, of weet iemand een oplossing ??

John
Door Overijse
@ John,

In het verleden heb ik hier ook weleens last van gehad. De FUP (FAIR USE POLICY) kan door de hosters op verschillende manier geinterpreteerd worden. Meestal zullen ze die wel bepalen in uw nadeel.

Er is zijn maar 2 oplossing hiertegen :

1. Een deftig hostingbedrijf opzoeken waar ze werken met vaste waarden en er geen sprake is van FUP. Op die manier weet je onmiddellijk waar je aan toe bent. Nadeel : duurder

2. De grootte van je website verkleinen : zodat je minder trafic genereerd. Nadeel : misschien minder functies op je website voor je bezoekers.

Grtz
Kris
Door reitsma1960
John,

Ik zou ook zeggen verhuizen naar een andere hoster. Ik ben net vehuisd en liep bij mijn oude hoster naast slechte kwaliteit (te vaak downtime) aan tegen het maximum aan dataverkeer.
Dit heeft mij doen besluiten mijn domeinnaam te verhuizen. Ik wil niet iedere maand mij zorgen maken of ik over de datalimiet ga en word afgesloten.

Oebel Reitsma
Weerstation Marsdijk Assen
Door osjohn
osjohn schrijft:
Hallo Mensen

Volgens mijn internethostings bedrijf ( mijn domijn ) ligt het Fair Use Policy veel te hoog en controleren ze na een week weer.

Ik denk dat ze me tijdelijk afsluiten met mijn webpagina, het zou ook gek zijn dat ik mijn kijkers moet verbieden om te kijken.

Heeft iemand hier ook last van, of weet iemand een oplossing ??

John

Ik heb tot nu 11-01-2010 ruim 20GB bandbreedte gebruikt, wat vinden jullie hiervan ??

John
Door Epicratus
Mijn bandbreedte bij Hosting2go.nl is 29Gb per maand John ik zie dat jij tot 11-01-2010 20Gb hebt verbruikt, is dat sinds 01-01-2010?

Peter
Door wslangerak
osjohn schrijft:
Ik heb tot nu 11-01-2010 ruim 20GB bandbreedte gebruikt, wat vinden jullie hiervan ??

Lijkt me erg veel sinds 01-01-10! Ik zit nu op 4.23 GB.
Heb je een idee van je bezoekersaantallen deze maand?
Door osjohn
Epicratus schrijft:
Mijn bandbreedte bij Hosting2go.nl is 29Gb per maand John ik zie dat jij tot 11-01-2010 20Gb hebt verbruikt, is dat sinds 01-01-2010?

Peter

Ja, v.a. 01-01-2010

John
Door reitsma1960
osjohn schrijft:
Epicratus schrijft:

Peter

Ja, v.a. 01-01-2010

John

Ik vind het erg veel. Ik gebruik zo`n 0,8 GB per dag. Zit dan eind van de maand tegen de 25 Gb en mag 90 Gb verbruiken per maand.

Oebel Reitsma
Door Epicratus
wslangerak schrijft:
osjohn schrijft:

Lijkt me erg veel sinds 01-01-10! Ik zit nu op 4.23 GB.
Heb je een idee van je bezoekersaantallen deze maand?

Ik zit nu op 2.80 GB en mag dus 30 GB gebruiken per maand. In deze maand hebben tot gisteren 48 bezoekers mijn site bezocht.
Door Eckie76
20 gb in amper weken is wel heel erg veel, maar zal niet aan de bezoekers liggen denk ik.
Als je met 3 soorten software werkt en die programma's telkens in korte afstanden bergen met bestanden uploaden, dan kan het misschien toch wel zo zijn dat de aanbieder dit niet graag heeft.

Ik snap alleen de term: "Fair Use Policy" niet in dit verband. Je zou eigenlijk gewoon eerst een waarschuwingsrapport moeten krijgen van de host, waarin staat dat de limiet dreigt overschreden te worden, en dat heeft niets met Fair Use te maken.
Fair Use werd vroeger gebruikt bij internetnetaanbieders die je een download-limiet gaven, bijvoorbeeld mensen die continue films en muziek downloaden.