Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door reitsma1960
Ik wil toch nog even melden hoe het verder is gegaan met het "virus"probleem.

Ik heb contact gezocht met Microsoft support die ook over Microsoft Security Essentials gaat. Het bleek dat, wanneer ik bijvoorbeeld een kopie maakte van een pagina van mijn website, het virus (Trojan: IRC/Sensi.a) er weer in zat. Dit terwijl exact dezelfde pagina binnen mijn website schoon is.
Mijn site is nog steeds schoon. Ik heb deze gekopieerde pagina online gezet en Microsoft support geeft inderdaad aan dat mijn site schoon is, maar dat de kopie pagina een virusmelding geeft. Dit terwijl alle andere virusscanners de pagina als schoon zien.
Erg vervelend want elke nieuwe pagina die ik nu maak geeft weer deze virusmelding terwijl het dan een nieuwe en dus schone pagina is.

Dit probleem wordt nu binnen Microsoft naar een hoger echelon gestuurd en men verwacht dat er een patch wordt uitgebracht over paar weken.

Kortom het probleem ligt bij Microsoft Security Essentials.

Oebel Reitsma
Door wslangerak
Hmmm... interessant. Hoe maak je de kopie? Laadt je de originele in het programma waar je de pagina's mee maakt en sla je hem dan onder een andere naam op? Zoja welk programma is dat? Of kopiëer je de pagina via FTP?
Door reitsma1960
Kees,

Ik kan met mijn webbuilder programma een pagina dupliceren. Het is dan een exacte kopie die dan altijd wanneer je een duplicaat maakt pagina1 heet. Ik heb deze pagina1 ge-upload naar de server via FTP.
Het betrof in dit geval en kopie van mijn homepagina.
Ik gebruik het programma WYSIWYG webbuilder. Zeer gebruiksvriendelijk en werkt voor mij perfekt.

Oebel Reitsma
Door wslangerak
Hoi Oebel,

Zijn de pagina's exact hetzelfde als je de HTML in bijvoorbeeld kladblok met elkaar vergelijkt? Als dat zo is zit de oorzaak zeker niet bij jou. Als er wel een verschil in zit zou je dat verschil eens kunnen posten hier.
Door reitsma1960
Dag Kees,

Ik heb de HTML vergeleken en is exact hetzelfde.
Het is dus echt een Microsoft probleem.

Groet,
Oebel