Algemeen forum voor discussie over de website
Door Wietse
Mooi, goed werk van het KNMI!
Nog een suggestie, misschien is het mogelijk om de lijst met links per provincie in te delen en in een popup te laten weergeven net zoals de kaart.
Dit is wat overzichtelijker.

Mvg,
Wietse ter Haar
Door petergroeneveld
De kaart met al die punaises vind ik maar weinig zeggend en heeft, maar dat is mijn mening, geen toegevoegde waarde op de KNMI weeramateur site.
Hij is bijgewerkt dat wel en ik kan bij mijn woonplaats wel ongeveer zien dat het "mijn punaise" is maar het zou wel wat duidelijker kunnen en mogen.

Zet bijvoorbeeld op zijn minst het nummer van het weerstation in het kaartje en de links ernaast in een tabel. Dan spaar je een pagina uit en is het mijn inziens duidelijker. Zo kun je dan ook een bepaald weerstation veel beter op de kaart vinden. Waar een bepaald weerstation is gelegen dat kun je nou niet aan de punaise zien.

Het is maar een voorstel van mij maar je kunt het op vele manieren verduidelijken.
Natuurlijk kan ik de webdesigner niets voorschrijven maar enige opbouwende kritiek moet kunnen vind ik.

Enkele voorbeelden van duidelijke kaarten kunnen zijn:

Kaart van KNMI weerstations.
Kaart van KNMI neerslagstations.
Door Eckie76
Moet ik me bij aansluiten.
Het kaartje toont eigenlijk helemaal geen informatie.
Ander punt van (opbouwend bedoelde) kritiek: De lijst met de weerstations en verwijzing naar hun websites strookt niet met de layout van het KNMI in zijn algemeen.

Verder vind ik de navigatie nogal onduidelijk, om uiteindelijk bij die lijst uit te komen.

Wel fijn dat er snel gereageerd wordt.

Groet Olaf
Door petergroeneveld
We kunnen natuurlijk ook zelf een kaart maken met de plaats en link van je weerstation erop. :) Heb even wat in elkaar gezet met Google Maps met enkele Limburgse weerstations erop en zal het t.z.t. verder uitbreiden of kan de kaart ook met mensen die interesse hebben delen zodat je het zelf kan bewerken en je gegevens kan toevoegen is voor mij dan ook wat minder werk.

Zo zie je dat je met ballonnetjes of punaises toch wel een duidelijke kaart kunt maken. :laugh:

Kaart Amateur Weerstations Nederland-België.
Door osjohn
Dirk Wolters KNMI schrijft:
De URL is http://www.knmi.nl/klimatologie/weeramateurs . Ook is de pagina bereikbaar via een link op http://www.knmi.nl -> Klimatologie/Verleden weer.

In de slaapkamer is de temperatuur boven het bed ook hoger als in de rest van de kamer.

Boven de stad met 20.000 inwoners geeft het zelfde resultaat met zoveel luchtverontreiniging.

Ik vind het een dure studie worden ( werkverschaffing ) om van zo,n logisch resultaat
een schema te maken, kom dan eens met iets exclusieve zoals al deze amateur weerstations weergeven.

John
Door Weerstation Kaatsheuvel
Hallo Weercollega’s
Dit is de link [url]http://www.knmi.nl/klimatologie/weeramateurs/ligging_stations/index.html
KNMI[/url]Achtergrondinformatie
Ligging gebruikte stations van HWA leden
Hier staat een kaart met de stationsnamen en de ligging .
Groet,
Hans
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo Hans,

De link die je hebt bijgevoegd werkt niet,:(
Mogelijk is het al weer veranderd bij het KNMI

Met vriendelijke groet,

Martijn
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20