Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door osjohn
Graag jullie reactie,

Ik ben op een HD Windows7 aan het testen, wat MIJ opvalt is;

Bijzonder mooi uiterlijk, prachtige beeldopbouw en veel media.

Trager als XP, behalve de internet snelheid is hoger.

Zoek mij te pleuris, de werking is totaal anders ( mischien de leeftijd van mij )

Geen E-mail programma, toch wel een gemis.

Veel software draait niet stabiel, ook niet in de XP mode.

Haperende hardware drivers, zeker voor de weerstations, moet zijn tijd hebben.

Erg veel verschil in de uitvoeringen, ook dan in de prijs.

John
Door Mike
Hier Windows 7 Home Premium op een laptop na een schone installatie (format c).

Mijn ervaring is dat het bijzonder snel is, ook nog na installatie van diverse programma's, geen problemen met drivers.

Er stond Linux Ubuntu op, was toch mijn voorkeur boven Windows, maar nu geef ik toch de voorkeur aan Windows 7 :)

Het kan zijn dat je een wat ouder systeem hebt en misschien ook wel een "te zware" versie van Windows 7 heb geinstalleerd, daarnaast is een schone installatie in mijn ogen/ervaring altijd het beste, dit kan overigens ook op een extra HD.

Ook is het zo dat je kwa software beter de nieuwste versies kunt installeren, deze zijn een stuk stabieler met Windows 7, alhoewel dit natuurlijk niet voor alle software geld.

De boel draaien in een XP modus is leuk, maar daar gebruik je geen Windows 7 voor lijkt mij ;)

Een E-mail programma gebruik ik al jaren niet meer, G-mail van Google is echt mijn favoriet, overal bereikbaar, ruim 7 gyg aan ruimte en e-mails van max 20 mb.

Ik ben er iig helemaal weg van, zit op mn Desktop pc waar de weersoftware op draait (Weatherlink) overigens nog gewoon met XP.
Door Overijse
Hier ook idemdito goede ervaringen met Win7, geen problemen gehad met drivers of niet compatible zijnde software tot op dit moment, tevens vind ik persoonlijk dat het ook snel en vlot draait.

Idemdito als mike ivm mailsoftware, die komt hier niet meer binnen, alles via GMAIL. Is lekker eenvoudig, makkelijk en overal waar een internetpc of wifi is toegang tot mijn gegevens. Gebruik eigenlijk zowat alles van Google om de simpele reden overal waar ik ook ga of sta heb ik al mijn gegevens bij de hand en het is gratis.

Ja ik hoor de meesten al afkomen en je privacy dan, elke software leverancier doet er inbreuken tegen, en als het echt privé is wel dan heb ik nog steeds mijn usb-stick.
Door osjohn
Wel is het dat krakers in China het adressen bestand van GMAIL gedownload hebben, daar zit ik niet op te wachten.

Dit doet toch wel wat te denken over de beveiliging van Google, zelf de Goole Chrome is zeer slecht beveiligt.

John
Door Overijse
effe Offtopic : Tja enige uitweg tegen volledige veiligheid op het internet is de stekker uittrekken en er nooit opgaan.

Grtz
Kris
Door osjohn
Overijse schrijft:
effe Offtopic : Tja enige uitweg tegen volledige veiligheid op het internet is de stekker uittrekken en er nooit opgaan.

Grtz
Kris

Dat klopt Kris, maar het geeft mij een onprettig gevoel dat ze in China de hele database van Gmail gejat hebben.

Lieft heb ik mijn mail op mijn computer, en niet op of via het net.

John
Door Mike
Dat klopt Kris, maar het geeft mij een onprettig gevoel dat ze in China de hele database van Gmail gejat hebben.

Lieft heb ik mijn mail op mijn computer, en niet op of via het net.

John

Je e-mail staat ten alle tijden "op het net" of het nou bij Gmail is of bij je lokale provider, dat Hacken kan overal bij gebeuren, maargoed dit is idd erg OFFtopic :unsure:

Dan weer ONtopic, ook Windows7 heeft/had en krijgt beveiligings lekken, dus ook via je eigen pc kunnen ze bij je gegevens (E-mail bv) via hacken, alleen er zijn vele vele miljoenen pc's en waarom zouden ze dan bij jou gaan hacken, in 99% van de gevallen moet daar wel een aanleiding voor zijn.
Door Wietse
Je kunt gewoon weer een e-mail programma downloaden hoor i.p.v. het oude Outlook Express. Ik gebruik namelijk nu ook Windows Live Mail.

Om het te downloaden kun je naar http://www.msn.nl gaan.

Mvg,
Wietse ter Haar
Door AenG
Ik heb hier Windows7 op 3 pc's geinstalleerd met zeer goede resultaten. Het is inderdaad even wennen als je Vista hebt overgeslagen, maar daarna wijst het zich vanzelf.

Totdat één pc telkens crashte (zwart scherm). Alleen een restart hielp. Ik heb echte alles getest maar kon niets vinden. Telkens weer die crashes, ik werd er gek van. Toen maar eens in google gezocht met als trefwoorden "windows 7 crash". Daaruit bleek dat ik niet de enige was. De hele wereld heeft last van crashes. Let wel, op mijn andere 2 pc's heb ik geen problemen.

Het enige wat hielp was deze patch:
http://www.prevx.com/blog/140/Black-Scr ... nd-XP.html

Daarna geen problemen meer gehad, en werkt alles weer als een zonnetje.

Afgezien van dit hikje ben ik dus zeer tevreden met Windows7.

gr Geert
Bijlagen
Knipsel-33b7c621395e71d46cab06bb748caf2d.JPG
Knipsel-33b7c621395e71d46cab06bb748caf2d.JPG (18.19 KiB) 3607 keer bekeken
Door gerrit32
Werkt hier stabiel en snel.
Helaas zijn er toch applicaties welke niet willen werken op W7
Twee verschillende netwerk schijven willen niet werken. Dit is een software probleem.
De fabrikant heeft voor één schijf geen nieuwe drivers en zal ze niet meer maken ook.
De tweede schijf heeft een verouderd besturingssysteem, terwijl ik de schijf pas twee dagen geleden gekocht heb. Ook hier is nog geen nieuwe software voor ondanks dat hij voor W7 geschikt zou zijn.

Maar er is ook hardware dat eerst niet werkte nu wel werkt zonder daarvoor drivers te moeten zoeken.

Groet,
Gerrit