Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door weerstationhoogeloon
John,
het zier erg professioneel uit! Nu nog bergen sneeuw.....

gr Remie
Door osjohn
weerstationhoogeloon schrijft:
John,
het zier erg professioneel uit! Nu nog bergen sneeuw.....

gr Remie

Ha, Ha,

Het is erg kinderachtig van mij, " ik zit er nu op te wachten "

John
Door weermaarssen
Hallo John

Echt een mooi stukje vakwerk en afwachten of het morgen gaat werken. Aan jouw afwerking zal het niet liggen.

Succes en hou ons op de hoogte aub.

Groet,

Louis
Door Willy Peters
Hoi John,

Zo kan het ook. Ziet er strak uit. Ik heb de print in een apart kastje onder de regenmeter tegen de paal zitten. Als het goed is kun je hem vandaag testen........

groet,

Willy
meteo wijchen
Door osjohn
De verwarming werkt perfect, de regenopvang bak is schoon en leeg.

Gisteren met die harde wind en stuifsneeuw waaide al de sneeuw over mijn bakkie heen, dat was wel even nadenken waard.

Conclusie, werkt zeer goed, maar de weersomstandigheid en sneeuwvolume bepaalt de wateropbrengst en is daarom niet zuiver de sneeuwhoogte te bepalen.

Duimstuk en een sneeuwoog is een beter resultaat.

Ik ben wel bezig om een goedkopere en makkelijkere verwarming te maken voor de mensen die niet zo handig zijn.

John
Door osjohn
mdkleer schrijft:
Ik heb hier nog een topic gevonden waar ze een warmte draad gebruikten i.p.v. een weerstand. En tevens een handige manier om het isolatie materiaal op maat te knippen.

http://www.wxforum.net/index.php?topic=1468.0

Knap werk John het ziet er netjes uit:cheer:

Bedankt voor je reactie.

Het nadeel daarvan is dat het op 220v werkt, vind ik een beetje hoog i.v.m. de veiligheid.

John
Door nolversteeg
Hoi John,

Best leuke schakeling en zeer proffesioneel uitgevoerd, ik heb deze schakeling ook aangeschaft, en werkt uitsteken op de tafel, een groor probleem steekt de kop op het is geen verwarmingsschakeling maar een koel schakeling dat wil zeggen dat het relais aanspreekt bij hoger wordende temperaturen, m.a.w. in ons geval het gehele jaar in staat en pas afvalt als de temperatuur lager wordt. Als dus de schakeling defect raakt gaat het relais af en staat de weerstand konstant de regenmeter te verhitten. Wel iets om even over na te denken.

Groeten Nol
Meteo Eersel
Door osjohn
nolversteeg schrijft:
Hoi John,

Best leuke schakeling en zeer proffesioneel uitgevoerd, ik heb deze schakeling ook aangeschaft, en werkt uitsteken op de tafel, een groor probleem steekt de kop op het is geen verwarmingsschakeling maar een koel schakeling dat wil zeggen dat het relais aanspreekt bij hoger wordende temperaturen, m.a.w. in ons geval het gehele jaar in staat en pas afvalt als de temperatuur lager wordt. Als dus de schakeling defect raakt gaat het relais af en staat de weerstand konstant de regenmeter te verhitten. Wel iets om even over na te denken.

Groeten Nol
Meteo Eersel

Dat klopt Nol, ik heb er bij Conrad een vermelding bij gemaakt dat ik deze schakeling ook liever anders gezien had, maar ze hebben het review niet geplaatst.

Ik heb ook geen angst dat het relias het begeeft.

Of je kan een oververhittings bimetalen schakelaar bij zetten, zoals bij Davis zodat het geen probleem geeft.

Na de winter haal ik toch de voeding eraf, een trafo zonder belasting aan laten staan is ook overbodig.

John
Door nolversteeg
Hoi John,
het kan ook met een inverter maar ik weet even niet meer hoe dat zit dit komt tussen de uitgang van de opamp en de transistor dan gaar het geheel net anderom en schakeld af als er iets fout gaat.

groetjes Nol