Algemeen forum voor discussie over de website
Door SpeedyGJ
Als ik kijk naar de windkaart en naar de actuele snelheden dan moet ik zeggen dat de widnkaart een heel ander beeld geeft. Een maximum van rond de 13km/h als gemiddeld op de kaart vind ik toch niet echt kloppen. Friesland zelfs in de kleur van de 8/9km/h terwijl groot deel ruim boven de 10km/h en sommige dik over de 20km/h komt met de toppers van 30/40km/h, dan komt de gemiddelde toch wel heel ergens anders uit.
Ik denk dat hier eens na moeten worden gekeken, anders zou dat kaartje van mij wel weg mogen, alleen puur omdat het geen goed beeld geeft.

*Edit hier de kaartje, uploaden wou niet.*

Bijlagen
windmap_2.png
windmap_2.png (147.79 KiB) 2953 keer bekeken
Door Overijse
hey Speedy,

Dat is de windkaart van 17 december. Door het ruige weer heeft Luc het script van de weerkaart stopgezet om de server van HWA te ontlasten.

Grtz
Kris
Door Christian
Kun je er dan niet beter scriptmatig voor zorgen dat die kaarten van de website verdwijnen? Zo is het erg verwarrend, o.a. voor GJ.

groet Christian
Door tjabine
Ik ben het voledig met Christian eens!
Voor een nieuw deelnemer of bezoeker, is het niet duidelijk.
Zou er bv, niet iets moeten staan dat het even niet werkt?
Wel zo duidelijk toch.

Gr Ron.
Door SpeedyGJ
Ik wil toch nog even terug komen.
Nu de kaartjes up to date zijn vind ik het als nog tegen vallen.
Zo vind ik me zelf niet eens terug in het kaartje even als Julianadorp.
Max 19km/h terwijl sommige hier dik overheen komen, 20/30 zelfs 40km/h gemiddeld.

Als je alleen de windkaart zou bekijken zou je zeggen dat het niet zo hard waait.
Door Luc
SpeedyGJ schrijft:
Ik wil toch nog even terug komen.
Nu de kaartjes up to date zijn vind ik het als nog tegen vallen.
Zo vind ik me zelf niet eens terug in het kaartje even als Julianadorp.
Max 19km/h terwijl sommige hier dik overheen komen, 20/30 zelfs 40km/h gemiddeld.

Als je alleen de windkaart zou bekijken zou je zeggen dat het niet zo hard waait.
De wind in het plaatje is de gemiddelde 10 minuten wind, oftewel windkracht. Jouw weerstation heeft een ideale locatie wat betreft windmeting. Lekker vrij op de pier.

De meeste weerstations meten de wind echter in de bebouwde kom, vaak zelfs niet eens op een hoogte van 10 meter. Daardoor registreren de meeste amateur weerstations een windkracht, die (ver) onder de werkelijk gemeten windkracht in het open veld ligt.

Doordat in het kaartje de stations allemaal even zwaar 'meetellen', is het gemiddelde in het kaartje veel lager dan de windkracht van jouw weerstation.

Gr,
Luc
Door SpeedyGJ
Oke duidelijk :)
Elk station moet natuurlijk mee tellen :) want ze leveren niks voor niks :D
Door wthus
Over kaartjes gesproken, Ergens zuid op de Veluwe zit wel een heel droog station met maar 0 mm over de maand. Lijkt me niet te kloppen. Station er eventjes uit filteren.
Door Wietse
De actule windkaart is inmiddels zo actueel niet meer :(.
Iets vastgelopen ofzo?
Jammer, hebben we eindelijk wind, hoop dat dit snel kan worden opgelost :).