Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door pa1jlg
Hallo beste mensen,

Sinds een paar dagen ben ik aan het knutselen met VirtualVP en Weatherlink.
Helaas krijg ik constant errors.

Unable to Upload Data Upload Profile(s) 1 because of errors. See error mesage below.
Error reading data from the station.

Op het scherm krijg wel alle informatie te zien!
Weather Display draait gewoon goed maar Weatherlink blijf fouten geven.

Ik gebruik daarbij N8VBcComdriver (laatste versie)

Wat doe ik fout??

Joop
Door brugje
Joop,

Ik heb hetzelfde probleem met weatherlink en VPP als deze via een virtuele com poort communiceren. Nu heb ik weatherlink via TCP/IP aangesloten op VPP en kan nu wel mijn data op internet publiceren.

Jan
Door pa1jlg
Ik ben er inmiddels achter dat als ik Weatherlink als USB aansluit het draaid als een tierelier. Zet ik hem weer op de virtuele Com-poort (waar hij standaard op staat) Weatherlink absoluut niet aan de praat is te krijgen.
Helaas lukt het me hierdoor niet om VirtualVP te werken.
WeahterDisplay werkt prima via VirtualVP maar Weatherlink wil gewoon niet werken.

Wie heeft er een oplossing?
Door reitsma1960
Hoi Joop,

Ik heb nu WD, Weatherlink, VVP, VPlive tegelijk draaien.
Ik heb Virtual Serial Port Emulator gebruikt van Eterlogic. Er hoeft geen driver te worden geïnstalleerd. WD werkt nu op COM 10 en Weatherlink op COM 16. Deze COM poorten aangemaakt in VSPE en ingesteld in VVP en het werkt perfect.
VPlive werkt in VVP via TCP/IP.
Zoals in een volgend topic vermeld start alles vanzelf op via Startwatch.
Alleen WD geeft bij mij af en toe een startprobleem wanneer de datalogger op off staat.

Werkt bij mij onder Windows Vista 64bit.

Succes,
Oebel
Door Luc
pa1jlg schrijft:
Ik ben er inmiddels achter dat als ik Weatherlink als USB aansluit het draaid als een tierelier. Zet ik hem weer op de virtuele Com-poort (waar hij standaard op staat) Weatherlink absoluut niet aan de praat is te krijgen.
Dit doet mij sterk vermoeden, dat Weatherlink niet goed kan omgaan met virtuele seriële poorten.

Ik heb Weatherlink proberen te installeren in een Virtuele Windows omgeving via Virtualbox onder Linux Ubuntu. Ik heb op verschillende manieren de virtuele seriële poort 'gemapped' van Linux naar Windows.

Heel af en toe Weatherlink dan, maar start ik deze opnieuw op zonder enige setting te veranderen, dan werkt dit niet meer. Na dagen proberen, heb ik uiteindelijk maar een extra PC ingezet puur en alleen om weatherlink op een zuivere Windows installatie te laten draaien. Dat gaat zonder problemen.

Wellicht handig om eens te vergelijken welke configuratie we hebben. Misschien zien we overeenkomsten...

Ik gebruik de VP2 i.c.m. Weatherlink 5.7a met een seriële datalogger (geen USB logger).

Gr,
Luc
Door pa1jlg
Hallo Oebel,
Gebruik jij een USB of Seriele versie van Davis?
Zelf gebruik ik de USB versie en vraag me af of het beter was geweest om de COM versie te gebruiken.
Ik heb het progranna van Eterlogig binnengehaald en ziet er aardig uit. Wel even zoeken hoe alles werkt. Heb jij er een probleem me om mij je configuratie file te sturen? Dat zou mij een stuk helpen.

Groeten Joop
Door brugje
Hier heb ik de USB versie bij mijn vp2+.
weatherlink 5.9, Cumulus(live), WsWin, en VPlive.

Zoals gezegd via de virtuele compoort wil weaterlink geen data profiles uploaden because of errors.

Alles draait via VPP.
Cumulus en wswin via com 6 en 7 en
vplive en weatherlink via TCP/IP.

Joop heb je al geprobeert om weatherlink via TCP/IP aan VPP te koppelen

Jan
Door pa1jlg
Hallo Luc,
Ik heb Weatherlink 5.9 (zat erbij) Weatherdisplay 10.37p (werkt perfect) VirtualVP 1.2.3.69 (werkt met Weather Display perfect) dus de USB poort van de VP2 zie je via VirtualVP goed. Alleen wil het bijbehorende programma van Davis niet werken in de Com mode. Ook als ik alleen Weatherlink gebruik moet ik dat via de USB mode doen anders wil het niet werken.
Voor de weergegevens gebruik ik een speciale lowpower pc (14 watt).
Waarschijnlijk is de aanschaf van een COM Logger beter volgens mij.
Heb mijn buik vol van de USB versie zit al een paar dagen te tobben.

groeten Joop
Door pa1jlg
brugje schrijft:
Hier heb ik de USB versie bij mijn vp2+.
weatherlink 5.9, Cumulus(live), WsWin, en VPlive.

Zoals gezegd via de virtuele compoort wil weaterlink geen data profiles uploaden because of errors.

Alles draait via VPP.
Cumulus en wswin via com 6 en 7 en
vplive en weatherlink via TCP/IP.

Joop heb je al geprobeert om weatherlink via TCP/IP aan VPP te koppelen

Jan

Hallo Jan,
Dat heb ik nog niet geprobeert.
Maar dat zou nog een mogelijkheid kunnen zijn.

Dankje voor de ractie

Joop
Door reitsma1960
pa1jlg schrijft:
Hallo Oebel,
Gebruik jij een USB of Seriele versie van Davis?
Zelf gebruik ik de USB versie en vraag me af of het beter was geweest om de COM versie te gebruiken.
Ik heb het progranna van Eterlogig binnengehaald en ziet er aardig uit. Wel even zoeken hoe alles werkt. Heb jij er een probleem me om mij je configuratie file te sturen? Dat zou mij een stuk helpen.

Groeten Joop

Hoi Joop,

Ik gebruik ook de USB versie. Ik heb de USB naar serieel geconverteerd met het bestand op de Davis support site. Dit werkt prima. Basisstation werkt dan op COM3.

Ik heb heb in VSPE 2x een connector aangemaakt (gekozen voor COM 10 en 16. Maar dit maakt niet uit)
Deze config heb ik opgeslagen en heet in mijn geval config. (wordt dan config.vspe)
Wanneer je een snelkoppeling maakt van het vspe.exe bestand kun je bij eigenschappen van de snelkoppeling --> doel het pad opgeven naar je config. In mijn geval:
"C:\\Program Files (x86)\\Eterlogic.com\\Virtual Serial Ports Emulator\\VSPEmulator.exe" C:\\Users\\Reitsma\\config.vspe
Voordeel is dat je dan steeds automatisch de juiste config laadt.

Verder is het dan in VVP bij settings --> communications bij Virtual console COM port settings de COM poorten in te vullen die je Weatherlink en WD geeft.
Deze uiteraard ook in Weatherlink en WD aangeven als COM poort.

Ik heb alleen voor VPlive een TCP/IP gemaakt in VVP

Werkt bij mij probleemloos en supersnel.

Ik hoop dat het zo duidelijk is

Succes,
Oebel