Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door RZw
Sinds vannacht ontvang ik geen waardes meer voor de buitentemperatuur en luchtvochtigheid meer. :( Alleen maar streepjes, zie http://www.weerstation-houten.nl. Hetzelfde geldt voor de afgeleiden als gevoelstemp etc.
Neerslag en luchtdruk ontvang ik nog wel, zowel op mijn console als in Weatherlink via de Envoy.

Het ledje op de printplaat knippert wel dus hij zou wel e.e.a. moeten verzenden. Volgens weatherlink is het batterijniveau OK.

Het diagnostic scherm (temphum+-knop) op de console geeft voor station2 (=ISS) het volgende resultaat. Zie plaatje.:S

Ik heb al ergens gelezen dat je temp/hum sensor kapot kan zijn. Als ik het zo bekijk lijkt me dat een logische verklaring. Of ziet iemand iets anders?

Waar moet ik aan denken (tijd en kosten) bij het vervangen van de temp/hum sensor?
Bijlagen
Console.jpg
Console.jpg (30.04 KiB) 3464 keer bekeken
Door petergroeneveld
Dat is vervelend René, maar wat heb je aan station 1 gekoppeld normaal is dit toch de ISS? Wat staat er precies op de onderste regel van je console kan het niet zo precies zien en heb de bril nog wel op. :)

Zie ook dat het display niet meer alles vertoond o.a. de windroos is niet meer te zien en ook de tekst van de data, misschien toch een batterij probleem zou zeggen wissel hem even voor een nieuwe. Ook de tekst onderaan de console geeft iets met "battery" aan.
Door tjabine
Ga er maar voor 100% van uit dat je sensor stuk is!
Nieuwe kost 125 euro (is een verbeterde versie).
Tijd valt wel mee, 30 minuten rommelen.

Gr Ron.
Door SpeedyGJ
Euh zie nu het schermpje met de verbindings controle enzo. Als je gewoon op done drukt moet alles weer te zien zijn.

Opvallend is dat je geen signaal binnen krijgt dus de batterij van het ISS kan wel eens leeg zijn.
Vertrouw niet op wat WeatherLink of welk ander programma ook zegt, ik heb dit ook gehad en lag indd aan de batterij. Kortom, even nieuwe batterij kopen en dan kijken of dit het probleem heeft opgelost, zo niet dan is de kans dat de tempsensor kaduk is.
Door petergroeneveld
tjabine schrijft:
Ga er maar voor 100% van uit dat je sensor stuk is!
Nieuwe kost 125 euro (is een verbeterde versie).
Tijd valt wel mee, 30 minuten rommelen.

Gr Ron.

Als dat zo is dan kan dit een goedkopere oplosssing zijn maar weet niet of Frans hem al heeft ingebouwd.
Door Weerstation Kaatsheuvel
Ik heb dit gelezen.
Waarom een goedkoop sensor?
Kloppen de specificaties dan wel?
Ik zou zeggen houd het op originele onderdelen, dit is heel essentieel.
Groet,
Hans
Door petergroeneveld
Als je eventueel de temperature-humidity module moet vervangen hier een "instructie video" hoe je het moet doen. Hier wordt duidelijk uitleg gegeven hoe je dit op een fatsoenlijke manier kunt doen. ;)
Door Snarf2000
Zelfde storing zie ik als die van mij.

Vanavond de boel uit elkaar gehaald.
Morgen komt de nieuwe sensor waarschijnlijk.

Ik moet zeggen, het is allemaal wel klein spul hoor.
Met een uurtje heb ik de foto's op mijn website staan.
Het is wel macro werk, maarja, het is hobby, en als het lukt heb ik € 100.- bespaard.
Morgen het eindresultaat.

Groeten Frans
http://www.meteonoordwest.nl

Sensor storing staat onder kopje nieuws!
Door petergroeneveld
Snarf2000 schrijft:
Zelfde storing zie ik als die van mij.

Vanavond de boel uit elkaar gehaald.
Morgen komt de nieuwe sensor waarschijnlijk.

Ik moet zeggen, het is allemaal wel klein spul hoor.
Met een uurtje heb ik de foto's op mijn website staan.
Het is wel macro werk, maarja, het is hobby, en als het lukt heb ik € 100.- bespaard.
Morgen het eindresultaat.

Groeten Frans
http://www.meteonoordwest.nl

Sensor storing staat onder kopje nieuws!

Zie op je site dat je nog wel temperatuur en luchtvochtigheid meet B) doe je dit met een ander weerstation? Ziet die vocht-en temperatuursensor SMD SHT11 vergeleken met die van Davis er ook zo uit ook qua type? Want dan heb je wel een hoop geld gespaard. De beruchte condensator die stuk gaat kost los ook maar een paar centen.
Door Snarf2000
Vantage pro console heeft al sinds zondag steepjes op de teller.
Een Flatliner.
Ik draai nu zonder temp/hum sensor. morgen waarschijnlink ook geen neerlag, dus heb de hele ISS binnen.
Wind is appart gestuurt.
Op de console zie ik streepjes bij temp en hum out.
Weather Display heeft nog steeds 2.3 in het scherm staan.
Gelukkig maar want een paar maanden geleden had ik het zelfde euvel,
maar toen had in plots waarden van -40.
De volgende dag verdween het weer toen de lv onder de 95% zakte.
De temperatuurwaardes waren toen weer normaal.

Bijkomende ellende, MIJN RECORDS om zeep!!

Frans