Algemeen forum voor discussie over de website
Door reitsma1960
jango schrijft:
Ik vind wel dat MC zich erg afzijdig houd en er weinig aan doet om zulke problemen te verbeteren.
Ik heb afgelopen week nog weer een paar dagen een mos verwachting gehad met te vermelding no data.

Ik vind het KNMI heel ander reageren en uit hun reactie kan je wel opmaken dat zij het HWA forum wel volgen en als het nodig is ook reageren.

Ik vind dus dat MC hun betrokkenheid bij HWA wel wat beter kan tonen door als het nodig is zich ook te mengen in de discussie.

Ik sluit me hierbij aan. Vanaf het begin heb ik al geprobeerd onder mijn locatie Assen in het MOS scherm mijn Url geplaatst te krijgen.
Hierover 2 of 3 keer per mail contact gehad met Luc, die de vraag ook heeft doorgespeeld naar MC. Luc doet zijn best, maar MC laat het afweten.
Ik geef de moed maar op, maar vind het niet kloppen en ben daarin teleurgesteld.
Ook wat betreft de no data en de zaken rond de icoontjes.
MC doe er serieus wat aan! Wij doen ook ons best om alles draaiende te houden en de juiste data te leveren.

Oebel
Door Luc
reitsma1960 schrijft:
jango schrijft:
Ik vind wel dat MC zich erg afzijdig houd en er weinig aan doet om zulke problemen te verbeteren.
Ik heb afgelopen week nog weer een paar dagen een mos verwachting gehad met te vermelding no data.

Ik vind het KNMI heel ander reageren en uit hun reactie kan je wel opmaken dat zij het HWA forum wel volgen en als het nodig is ook reageren.

Ik vind dus dat MC hun betrokkenheid bij HWA wel wat beter kan tonen door als het nodig is zich ook te mengen in de discussie.

Ik sluit me hierbij aan. Vanaf het begin heb ik al geprobeerd onder mijn locatie Assen in het MOS scherm mijn Url geplaatst te krijgen.
Hierover 2 of 3 keer per mail contact gehad met Luc, die de vraag ook heeft doorgespeeld naar MC. Luc doet zijn best, maar MC laat het afweten.
Ik geef de moed maar op, maar vind het niet kloppen en ben daarin teleurgesteld.
Ook wat betreft de no data en de zaken rond de icoontjes.
MC doe er serieus wat aan! Wij doen ook ons best om alles draaiende te houden en de juiste data te leveren.

Oebel
Ik ga maandag met Meteo Consult bellen, om te kijken hoe we het een en ander kunnen verbeteren. De wil is er bij Meteo Consult zeker wel.

Ik heb bijvoorbeeld het probleem van Oebel via mail doorgestuurd naar MC. Mijn contactpersoon heeft dat daar weer doorgestuurd naar de technische mensen (daarvan heb ik een CC). Ik (en waarschijnlijk ook mijn contactpersoon) gaan er dan van uit dat het probleem wordt opgelost. Dat blijkt echter niet het geval.

Ik ga overleggen hoe we de opvolging van problemen beter kunnen bewaken.

Gr,
Luc
Door osjohn
Waar blijven we met onze elf stedentocht perikelen, 5,6 graden boven 0 !!!

De komende week zal toch minder winters worden zoals we voorheen verwachte,
met een graatje vorst s,nachts en enkele graden boven 0 overdag zijn de
hard werkende hersen perikelen van vele enthusiaste schaatsliefhebbers tot stilstand gekomen.

John
Door Waling
De MOS - XML is wel bijgewerkt.
Maar ik heb bij de zaterdag geen gif-je staan.
Volgens de omschrijving moet hier 60.gif staan.
Deze komt echter niet voor in het bestand met gifjes.
Is er een nieuwe set beschikbaar????

Waling
Door CoenVS
Hoi,

Vanuit Meteo Consult zullen we proberen jullie vragen wat sneller op te pakken.
Daar hebben jullie wel een punt!
Heeft natuurlijk met drukte hier te maken, maar dat mag maar in beperkte mate een excuus zijn.

In ieder geval is het probleem met "no data" als het goed is nu opgelost.
Zie je het toch nog terugkomen, geef Luc dan even een seintje.
Samen met Luc kijk ik naar de mapping van de andere symbolen. Ook daar verwacht ik nu snel een verbetering en daarin laat ik Luc ook invloed hebben. We hebben wat extra symbolen aangemaakt.

Een vriendelijke weergroet vanuit Wageningen,
Coen Verrijn Stuart
Door jango
CoenVS schrijft:
Hoi,

Vanuit Meteo Consult zullen we proberen jullie vragen wat sneller op te pakken.
Daar hebben jullie wel een punt!
Heeft natuurlijk met drukte hier te maken, maar dat mag maar in beperkte mate een excuus zijn.

In ieder geval is het probleem met "no data" als het goed is nu opgelost.
Zie je het toch nog terugkomen, geef Luc dan even een seintje.
Samen met Luc kijk ik naar de mapping van de andere symbolen. Ook daar verwacht ik nu snel een verbetering en daarin laat ik Luc ook invloed hebben. We hebben wat extra symbolen aangemaakt.

Een vriendelijke weergroet vanuit Wageningen,
Coen Verrijn Stuart

Wat betreft drukte kan ik me wel iets voorstellen.
Het valt ook zeker niet mee om het hele forum in de gaten te houden om te kijken of er punten zijn die voor MC of KNMI van belang zijn.

Daarom stel ik voor dat Luc in het forum 2 topic onderdelen instelt 1 MC zaken en 1 KNMI zaken waarin dan alleen zaken mogen worden aangekaart die betrekking hebben op hen.
Dan hoeven de contactpersonen van MC en KNMI niet het hele forum te doorlopen op zoek naar zaken die hen aangaan, en hoeft Luc ook niet altijd als doorgeef luik te fungeren.

Groet Jan
Door Luc
jango schrijft:
Wat betreft drukte kan ik me wel iets voorstellen.
Het valt ook zeker niet mee om het hele forum in de gaten te houden om te kijken of er punten zijn die voor MC of KNMI van belang zijn.

Daarom stel ik voor dat Luc in het forum 2 topic onderdelen instelt 1 MC zaken en 1 KNMI zaken waarin dan alleen zaken mogen worden aangekaart die betrekking hebben op hen.
Dan hoeven de contactpersonen van MC en KNMI niet het hele forum te doorlopen op zoek naar zaken die hen aangaan, en hoeft Luc ook niet altijd als doorgeef luik te fungeren.

Groet Jan
Hoi Jan,

Tot nu toe heb ik de vragen uit het forum gedestilleerd en doorgestuurd naar het KNMI danwel Meteo Consult.

Veel weeramateurs sturen hun (specifieke) vragen per email naar mij, die ik dan zelf beantwoord of eventueel doorstuur.

Als de vragen in een aparte categorie geplaatst worden, dan nog moeten de contactpersonen getriggerd worden. De mailbox kijk je iedere dag automatisch in, maar een forum bezoek je het algemeen niet dagelijks.

Ik twijfel dus of een aparte categorie een verbetering is. Het voordeel dat ik zie in een aparte categorie, is dat de vragen gegroepeerd worden.

Ik zal dit voorstel overwegen.

Gr,
Luc