Algemeen forum voor discussie over de website
Door Eckie76
Wederom worden er sneeuwhoogtes ingevoerd waarvan mijn haren rechtop gaan staan.
Wordt hier nog iets aan gedaan, want zo heeft toch werkelijk niemand meer iets aan deze rubriek.

Kunnen er niet z.s.m. duidelijkere spelregels gemaakt worden?
Sommige mensen vinden het nog steeds leuk om valse meldingen te doen, of meldingen om 450 % te overdrijven. Met als gevolg dat werkelijk niemand baat heeft bij deze rubriek.
Ook is mij nog steeds niet duidelijk waarom het meten in decimalen wordt toegepast. Dit gebeurt echt nergens ter wereld, behalve hier. Het meten behoort gewoon in hele centimers te gebeuren, net als windkracht. Ik heb nog nooit van "windkracht 6,6 gehoord :)
U wel?
Door SpeedyGJ
En toch is hier 0.5cm gevallen dus ik kan daar geen 1cm of 0cm van maken toch ;)

En tja voor de rest is het gewoon niet te controleren of dit met waarheid is ingevuld, maar sommige kunnen inderdaad overdrijven!
Door jorissynaeve
Werk dan met een report-functie. IP of email wordt gelogd en iemand die denkt dat er een verkeerde waarde ingevuld is kan dat ergens ingeven.
Op de achtergrond kan dan gezien worden of een ip of email veel als verkeerd gereported staan...?
Door Eckie76
Ja, juist. En die "sommigen" moeten dat dus niet doen, omdat ze het dan verpesten voor mensen die hun hobby bedrijven.
Hierdoor ondermijn je de geloofwaardigheid van dit project.
En hoe ga je dit vervolgens tegen? In ieder geval niet onder het motto: "Iedereen mag lekker meedoen en we zien daarna wel verder."
Door Mike
Misschien dat het aan een aantal vrijwilligers van dit forum kan worden doorgegeven zodat zij het kunnen controleren, zo haal je iig die hele hoge waardes eruit.

Ik wil mij hier wel voor beschikbaar stellen.

Dus iedereen kan dit invullen, maar de gegevens komen pas op de site na goedkeuring van de vrijwilligers/sneeuwhoogtemoderators.

Daarnaast zou het mischien ook beter zijn als alleen de leden die ook de weersgegevens aan deze site beschikbaar stellen, dat alleen hun de hoogte doorgeven, we zitten aardig verspreid over nederland en een gedeelte van Belgie, zo haal je ook die fake hoogtes eruit.
Door GosZk
Mike schrijft:
Daarnaast zou het mischien ook beter zijn als alleen de leden die ook de weersgegevens aan deze site beschikbaar stellen, dat alleen hun de hoogte doorgeven, we zitten aardig verspreid over nederland en een gedeelte van Belgie, zo haal je ook die fake hoogtes eruit.

Die optie had ik ook al bedacht. Maar dan kan ik zelf geen sneeuwhoogtes meer doorgeven :(

Maar aan de andere kant, als het de spuigaten uit sneeuwt dan lijkt mij dit wel de beste optie. Men, wij, jullie willen tenslotte wel een representatief kaartje aanbieden met sneeuwhoogtes.

En het motiveert mij om alle sensoren op de juiste hoogte te gaan afstellen zodat ik mijn station hier ook kan aanmelden :D
Door Eckie76
Ik ben blij dat jullie er ook zo over denken. Waar het mij vooral om gaat is de geloofwaardigheid. Als iets niet geloofwaardig is, daalt de informatieve waarde meteen naar nul, met als resultaat dat je niet goed voorgelicht wordt.Dat kan en mag nooit de bedoeling zijn.
Je geeft zo geen goed signaal af richting KNMI en Meteo Consult. We hebben de erkenning gekregen en onze data worden doorgestuurd, waarvoor beide instituten beslist dankbaar zijn. Hoe realistischer onze inhoud wordt, des te beter is dat alleen maar iedereen die met deze hobby bezig is.
Door Luc
Het is ook mijn doel om de sneeuwhoogtes zo geloofwaardig mogelijk te maken.

Ik heb er in bewust voor gekozen om niet alleen HWA deelnemers sneeuwhoogtes te laten invullen. Door het laagdrempelig te houden, krijgen we meer data waardoor betere kaartjes te maken zijn. Meer dan de helft van de meldingen komt van niet leden. Het aantal spook meldingen is minder dan 1%. Daarom zijn de meldingen van niet leden nog steeds waardevol.

Tot nog toe, verwijder ik spook meldingen handmatig uit de database. Het systeem is er op ingericht dat ik wel moderatie kan inbouwen op deze data. Echter dat heb ik nog niet gebouwd. Ik zal proberen of ik dit op korte termijn nog gerealiseerd krijg.

Zoals in een ander topic gemeld heb ik met het KNMI contact gehad over het meten van sneeuwhoogtes in decimalen. Je inderdaad gelijk dat sneeuwhoogtes gemeten dienen te worden in het hele centimeters. Ik heb de validatie aangepast, zodat vanaf nu alleen nog hele centimeters toegestaan zijn.

Gr,
Luc