Algemeen forum voor discussie over de website
Door Epicratus
Ik heb mijn website vernieuwd nadat ik gebruik ben gaan maken van VWS software. Gaarne zou ik van jullie willen weten wat je ervan vindt, en wat er natuurlijk nog verbeterd kan worden.

http://www.mieldere.nl

Peter
Door Mike
De uiterlijk van een website is natuurlijk een persoonlijke keuze.

Even uit het oogpunt weersite :

-Ik zou iig een andere domeinnaam nemen. weerstation-meerlo.nl ofzo.
-Het "Peter's hoekje" zou ik weghalen.
-En op de frontpage misschien gelijk je weersgegevens.

Een website maken is veel werk, en je kan ook nooit iedereen tevreden stellen kwa uiterlijk, mijn site is ook een aantal keren verandert, en verandert soms nog in kleine dingen.

Suc6.

Groeten, Mike.
Door fbockstael
Ik ben het wel met de conclusies van Mike eens, maar zou er nog graag dit aan toe willen voegen:

- Het is jammer dat de templates van je weergegevens zowel Nederlandse als Engelse teksten bevatten, is het niet te vertalen of heeft niemand ergens een vertaling voor alles wat er opstaat?
- Op je contactpagina heb je een mailto: gebruikt. Dit lijkt me uitermate onverstandig, tenzij je ons binnenkort wilt vertellen hoeveel duizend (spam) e-mail je per dag hebt. Er zijn betere systemen voor te bedenken, maar is geheel en al jouw eigen keuze.

groet,

Franklin
Door Epicratus
fbockstael schrijft:
Ik ben het wel met de conclusies van Mike eens, maar zou er nog graag dit aan toe willen voegen:

- Het is jammer dat de templates van je weergegevens zowel Nederlandse als Engelse teksten bevatten, is het niet te vertalen of heeft niemand ergens een vertaling voor alles wat er opstaat?
- Op je contactpagina heb je een mailto: gebruikt. Dit lijkt me uitermate onverstandig, tenzij je ons binnenkort wilt vertellen hoeveel duizend (spam) e-mail je per dag hebt. Er zijn betere systemen voor te bedenken, maar is geheel en al jouw eigen keuze.

groet,

Franklin

Helaas is niet alles te vertalen en wat betreft de mailto: ik heb daar een code ingevuld die is niet te zien heeft men mij verteld, maar het zou moeten werken. Heb nog geen spam ontvangen, maar als er beter-systemen voor zijn hoor ik dat graag van je.

Peter
Door fbockstael
Als je je muis over de link naar contact laat gaan, zie je links onder in je browserscherm de tekst komen: mailto:jouwadres[apenaanhangsel]jouw domein.
Daar is weinig code aan te pas gekomen hoor. Mailbots zien dit ook en uiteindelijk gaan ze je vinden. Wat kan is dat je provider al een heleboel spam voor je aan het tegenhouden is en jij het daarom niet ziet (nog).

Tja een beter systeem, maar zeker ook niet 100% waterdicht is gebruikmaken van een captcha (http://nl.wikipedia.org/wiki/Captcha).
Sommige spambots kunnen ook hier al verschillende varianten lezen, maar het is beter dan je mailadres hard op je pagina te vermelden.

Van die vertaling is wel jammer. Zijn er geen mooie applicaties te vinden die wel in volledig Nederlands hun gegevens laten zien? Ik neem tenminste aan dat jij dat ook zou willen.
Door Overijse
Als je je muis over de link naar contact laat gaan, zie je links onder in je browserscherm de tekst komen: mailto:jouwadres[apenaanhangsel]jouw domein.
Daar is weinig code aan te pas gekomen hoor. Mailbots zien dit ook en uiteindelijk gaan ze je vinden. Wat kan is dat je provider al een heleboel spam voor je aan het tegenhouden is en jij het daarom niet ziet (nog).

Het is niet omdat je het emailadres ziet dat het niet beveiligd is tegen spambots, kijk maar eens naar de source code, en het is die code die spambots afschuimen op zoek naar emailadressen. In de source is echter geen emailadres te zien door encryptie.
Door Epicratus
Ik zal eens gaan kijken naar wat je vermeld aangaande die mailbots te weren. Zover als ik weet kan ik het niet volledig in het Nederlands vertalen, vind ik persoonlijk ook wel jammer ja, misschien dat er onder ons die ook gebruik maken van VWS wat tips hebben..

Peter
Door SpeedyGJ
P.S: Haal die geluiden weg, dit kan zeer irritant zijn voor de bezoekers, zat net lekker even muziek te luisteren toen ik regen/onweer/wind en wat dan ook maar erdoor heen kreeg ;)
Door Peterr
Misschien is het een idee ergens een gratis template op te scharrelen, en daarnaast ben ik het met een paar hier boven mij eens: geluiden weg, die zijn flink vervelend :p.
Door fbockstael
@ Overijse.

Je hebt gelijk, het is encrypted, maar op een redelijk basale manier (omzetten in HEX, behalve mailto: zelf).
Er schijnen betere scripts te bestaan, http://hivelogic.com/enkoder/form wordt mij aanbevolen. Ik gebruik het zelf niet, maar misschien kan iemand er zijn voordeel mee doen.